Skype: 860 mln USD przychodu w 2010 r., 663 mln zarejestrowanych użytkowników

Operator telefonii internetowej Skype złożył w amerykańskiej komisji papierów wartościowych i giełd (US Securities and Exchange Commission - SEC) dokumenty, w których ujawnił swoje wyniki finansowe za ubiegły rok oraz dane obrazujące popularność jaką cieszy się komunikator.

km
km
Udostępnij artykuł:

Złożenie dokumentów jest elementem procesu, w ramach którego Skype przygotowuje się do wprowadzenia swoich akcji do obrotu giełdowego (więcej na ten temat).

W IV kwartale 2010 roku z komunikatora Skype korzystało średnio 145 milionów użytkowników - o 38 proc. więcej niż rok wcześniej. W tym samym czasie przeciętna liczba osób korzystających z płatnych usług firmy zwiększyła się o 19 proc., z 7,3 do 8,8 miliona. Z kolei całkowita liczba zarejestrowanych użytkowników sięgnęła na koniec ubiegłego roku 663 milionów, w porównaniu do 474 milionów dwanaście miesięcy wcześniej.

grafika

Przychód operatora wyniósł w 2010 roku 860 milionów dolarów i był o 20 proc. większy niż w roku 2009 (719 mln USD). Strata netto wyniosła 7 milionów dolarów, podczas gdy rok 2009 Skype zakończył z 418 milionów dolarów na minusie. Stan zatrudnienia wzrósł z 733 do 911 pracowników.

Liczba minut jakie zostały przeznaczone na rozmowy głosowe i wideo przez Skype z innymi jego użytkownikami wyniosła w 2010 roku 207 miliardów. W samym IV kwartale połączenia wideo stanowiły 42 proc. wszystkich połączeń między użytkownikami komunikatora.

W całym 2010 roku użytkownicy Skype'a wysłali za pośrednictwem komunikatora ponad 176 milionów tekstowych wiadomości SMS.

Nowym źródłem przychodu mają być dla firmy reklamy, których wprowadzenie do komunikatora Skype zapowiedział w ostatnich dniach (więcej na ten temat).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Zmiany u wydawcy "Rzeczpospolitej". Rezygnuje były szef ITI

Zmiany u wydawcy "Rzeczpospolitej". Rezygnuje były szef ITI

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały