SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Słabe wyniki WPP. Kurs akcji w dół o 23 proc., największy spadek od 20 lat

Mark Read, CEO grupy reklamowej WPP zapowiedział „zdecydowane działania” po tym jak holding po trzech kwartałach br. zaprezentował słabe wyniki finansowe. Kurs akcji holdingu spadł o ponad 20 proc.

Mark Read Article

Przychody WPP w III kwartale br. spadły w porównaniu z tym samym okresem ub.r. o 0,8 proc., do 3,758 mld funtów. Przychody po trzech kwartałach były z kolei rok do roku niższe o 1,6 proc., i wyniosły 11,251 mld funtów.

Sprzedaż organiczna w ostatnim kwartale również była mniejsza - o 1,5 proc. Wiązało się to z „pogarszającą się sprzedażą” we wszystkich sektorach działalności WPP z wyjątkiem zarządzania inwestycjami danych.

Po ogłoszeniu wyników kurs akcji WPP spadł o ponad 20 proc. To największy spadek w ciągu ostatnich dwóch dekad.

WPP sprzedaje Kantar

Raport o wynikach za III kwartały br. ujawnił kilka istotnych informacji. Zarząd firmy oficjalnie potwierdził plany Marka Reada dotyczące sprzedaży udziałów w firmie badawczej Kantar. Z firmą zamierza rozstać się w przyszłym roku jej dyrektor finansowy, Paul Richardson.

WPP obniżyło swoje roczne prognozy dotyczące przychodów  - firma spodziewa się, że sprzedaż spadnie o 0,5-1 proc. - poprzednie prognozy mówiły o spadku na poziomie 0,3 proc.

Mark Read powiedział, że firma "stała się zbyt skomplikowana" i "zbyt wolno dostosowywała się" do zmieniającej się natury biznesu marketingowego.

Połączenie agencji VML i Y&R

Jako dowód na to, że jego strategia restrukturyzacyjna zaczyna wchodzić w życie wskazał m.in. połączenie agencji VML i Y&R. Ostrzegł jednak, że "potrzeba czasu" na poprawę sytuacji firmy.

- WPP rozwinęło się w dużą i złożoną organizację, o wielu mocnych stronach, ale także wyzwaniach. To zajmie trochę czasu, aby poprawić nasze wyniki, a my jesteśmy realistami w kwestii krótkoterminowych problemów, które napotykamy - powiedział. Zdradził, że dwa tygodnie temu 150 menedżerów WPP spotkało się w Brooklynie po to, by omówić plany dalszego rozwoju firmy.

Serwis Bloomberga zwraca uwagę na to, że spadek przychodów holdingu po trzech kwartałach br. pokazuje, że WPP traci pozycję w stosunku do swoich głównych branżowych konkurentów: - Omnicom Group Inc., Publicis Groupe SA i Interpublic Group of Cos. - Każdy z nich odnotował stały wzrost przychodów organicznych w tym kwartale. Na największym rynku WPP, w Ameryce Północnej, sprzedaż organiczna typu "like-for-like" spadła o 5,3 proc., A także nastąpiło nieoczekiwane spowolnienie w Wielkiej Brytanii i Europie Zachodniej. Kontrastujące wyniki "będą rodzić pytania o konkretne problemy WPP - powiedział w komentarzu dla Bloomberga Ian Whittaker, analityk Liberum.

Mark Read został oficjalnie CEO holdingu WPP we wrześniu br. Na stanowisku tym zastąpił Martina Sorrella, który z funkcji zrezygnował wiosną br.

W ostatnich dniach spółka GroupM należąca do WPP straciła obsługę budżetu mediowego koncernu Daimler AG. Niewiele wcześniej WPP straciło obsługę reklamową Forda.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Słabe wyniki WPP. Kurs akcji w dół o 23 proc., największy spadek od 20 lat

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
3
zatrudniali, teraz będą zwalniać
10 8
odpowiedź
User
Noma
Stare korpometody - wywalą połowę personelu a pozostała połowa będzie zasuwać dwa razy tyle za tę samą kasę - czyli tzw "rozwój przez redukcję"
10 8
odpowiedź