Zmiana na czele biura dystrybucji w Telewizji Polskiej

Obowiązki dyrektora biura dystrybucji Telewizji Polskiej przejął Sławomir Kurek. Poprzednio to stanowisko zajmował Marcin Klepacki.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Zmiana na czele biura dystrybucji w Telewizji Polskiej
Sławomir Kurek, fot. TVP

Biuro dystrybucji w strukturze Telewizji Polskiej zostało utworzone jesienią 2019 roku, Odpowiada za dystrybucję treści nadawcy we wszystkich obszarach, przejęło część kompetencji ośrodka mediów interaktywnych oraz biura handlu i współpracy międzynarodowej.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/krzysztof-zielinski-szef-tvp-sport-odchodzi-marek-szkolnikowski,7169497809262721a ##

W czwartek TVP poinformowała, że obowiązki dyrektora biura dystrybucji przejął Sławomir Kurek. Poprzednio, od kwietnia 2020 roku, był w tym biurze wicedyrektorem ds. kanałów dystrybucji, odpowiadał m.in. za dystrybucję programów i powiązanych z ofertą programową usług TVP do operatorów telewizji płatnej, w naziemnej telewizji cyfrowej, satelitarnej oraz w serwisach internetowych (OTT) w kraju i zagranicą.

Wcześniej Kurek pracował m.in. jako dyrektor działu dystrybucji w Discovery Polska. Odpowiadał m.in. za wprowadzenie i rozwój dystrybucji na polskim rynku stacji HBO. Z branżą telewizyjną jest związany od 1995 roku.

Poprzednio dyrektorem biura dystrybucji Telewizji Polskiej był Marcin Klepacki. Firma nie informuje o jego dalszych planach zawodowych. Z TVP Klepacki jest związany od 2017 roku, wcześniej pracował m.in. w Netii, SAS Institute w T-Mobile i Centertelu.

W ub.r. Telewizja Polska zanotowała 50,7 mln zł straty netto, pod kreską była pierwszy raz od 2016 roku. Co prawda jej przychody wzrosły mocniej od wydatków operacyjnych, ale obsługa rekompensaty abonamentowej przyniosła aż 184 mln zł kosztów.

Przychody TVP zwiększyły się w ub.r. o 9,5 proc. do 3,56 mld zł, z czego wpływy sprzedażowe netto - z 3,15 do 3,14 mld zł. Natomiast koszty wytworzenia produktów na własne potrzeby poszły w górę z 88,2 do 166,3 mln zł, a wynik ze zmiany stanu produktów poszedł w dół z 19 mln zł zysku do 17,9 mln zł straty.

Łączna liczba pracowników nadawcy w ub.r. zmniejszyła się z 2 913 do 2 893, a liczba etatów - z 2888,95 do 2 876,08. Zatrudnienie w spółce było o ponad 100 pracowników i etatów niższe niż planowane przed rokiem.

W TVP zatrudniono w ub.r. 274 nowych pracowników. Równocześnie ze spółką rozstało się 289 osób: 90 przeszło na emeryturę,, dwie na renty 61 odeszło za porozumieniem stron, 54 złożyły wypowiedzenia, dwóm wypowiedzenia złożyła firma, 80 pożegnało się z innych przyczyn (m.in. wygaśnięcia umowy, np. zawartej na czas określony lub próby, czy śmierci).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Połowa TikToka w USA sprzedana. Tego samego inwestora może mieć właściciel TVN

Połowa TikToka w USA sprzedana. Tego samego inwestora może mieć właściciel TVN

Polskie Radio 24 z nową oprawą dźwiękową

Polskie Radio 24 z nową oprawą dźwiękową

Nowa prezes PwC w CEE. Agnieszka Gajewska zastąpi Adama Krasonia

Nowa prezes PwC w CEE. Agnieszka Gajewska zastąpi Adama Krasonia

Dorota Wysocka-Schnepf stawia na YouTube'a. "Poczucie powinności wobec prawdy" [TYLKO U NAS]

Dorota Wysocka-Schnepf stawia na YouTube'a. "Poczucie powinności wobec prawdy" [TYLKO U NAS]

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości
Materiał reklamowy

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości

Wielka przeprowadzka "Królowej przetrwania". Programu nie będzie w TVN7

Wielka przeprowadzka "Królowej przetrwania". Programu nie będzie w TVN7