SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

RMF FM ma wyższą słuchalność niż Radio ZET, Jedynka i Trójka razem wzięte

Od grudnia ub.r. do lutego br. na pozycji zdecydowanego lidera rynku radiowego w Polsce umocniło się RMF FM, które pochwalić się mogło największym wzrostem słuchalności. Z piątego na czwarte miejsce awansowała Eska, która wyprzedziła Trójkę notującą największy spadek w zestawieniu - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Article

Udział RMF FM pod względem słuchania w okresie od grudnia 2017 roku do lutego 2018 roku w grupie wiekowej 15-75 lat wyniósł 26,9 proc., po wzroście względem analogicznego okresu rok wcześniej o 2 pkt. proc. - wynika z najnowszej fali badania Radio Track Millward Brown, opracowanej przez portal Wirtualnemedia.pl. Jednocześnie był to największy wzrost w zestawieniu.

Na drugim miejscu znalazło się Radio ZET z udziałem na poziomie 11,7 proc. (udział tej stacji względem fali grudzień 2016 - luty 2017 zmalał o 1,2 pkt. proc.). To najniższy wynik słuchalności w historii badania Radio Track. Od maja 2017 roku stacja ma nowego naczelnego - Jarosława Paszkowskiego zastąpił Sławomir Assendi - a we wrześniu zmieniono ramówkę.

Przewaga RMF FM nad Radiem ZET zwiększyła się z 12 pkt. proc. do 15,2 pkt. proc. względem analogicznego okresu rok wcześniej. Małgorzata Kozieł, rzecznik prasowa Eurozetu, proszona przez Wirtualnemedia.pl o komentarz w tej sprawie odpowiada krótko: - Jesteśmy na etapie pracy nad zmianami programowymi, które już wkrótce zakomunikujemy.

Podium uzupełnia publiczna Jedynka, której udział w rynku wyniósł 7,3 proc., po spadku o 1,7 pkt. proc. Jak już informowaliśmy pod koniec lutego br. nowym dyrektorem Programu 1 Polskiego Radia został Michał Mońko. Miesiąc wcześniej z tej funkcji zrezygnował Rafał Porzeziński.

Z piątego na czwarte miejsce awansowała Eska - najwyżej będąca w rankingu sieć radiowa. Jej udział w rynku wyniósł 7,3 proc., po wzroście o 1,3 pkt. proc.

Na piątą lokatę spadła Trójka z wynikiem na poziomie 5,7 proc. (jest to najniższy wynik słuchalności tej stacji przynajmniej od 2008 roku). Udział PR 3 poszedł w dół o 2,1 pkt. proc. - najbardziej w zestawieniu.

Wysoki wzrost, wynoszący 0,7 pkt. proc., zanotowała stacja RMF MAXXX, której wynik zwiększył się do 3,4 proc. Znaczący wzrost osiągnęło również Polskie Radio 24 - do góry o 0,3 pkt. proc. do 0,6 proc.

Na 17. miejscu uplasowała się nowa rozgłośnia Meloradio, która 4 września ub.r. zastąpiła Radio ZET Gold. Uśredniony udział tej stacji w okresie od grudnia ub.r. do lutego br. wyniósł 0,6 proc., czyli 0,3 pkt. proc. więcej względem ZET Gold z analogicznego okresu rok wcześniej.

Dane o rynku radiowym w ostatnim roku.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: RMF FM ma wyższą słuchalność niż Radio ZET, Jedynka i Trójka razem wzięte

62 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Słuchacze
Kozyra wracaj
35 14
odpowiedź
User
as
A co tam u dzielnego Wojciecha Manna? Niezłomnej Agnieszki Szydłowskiej? Nadal zadowoleni z siebie?
17 62
odpowiedź
User
Jubilerska
Tragikomedia na żurawiej trwa w najlepsze od paru miesięcy. Co wygra rozsądek czy relacje? Jaką decyzję podejmie zarząd? Czy może będzie kolejny genialny pomysł, bez większego sensu, zamiany ramówki o 180 stopni?
Panie Sławku, my nic nie musimy robić, bo sam Pan nam wpychasz słuchaczy na antenę. Dziękujemy. Dalej tak przymulajcie w zet. Cały rynek komercyjny radiowy na tym korzysta.
47 3
odpowiedź
User
Kuba23
Od marca w Zetce zmienili popołudnie. Wkoncu więcej muzyki. I da się tego słuchać. Ciekawe jakie zmiany. Pewnie od 1 kwietnia.
14 24
odpowiedź
User
Olaboga
Ludu pracujący Stolicy to jest wielki dramat którego jednak AS nie zrozumie. Zetka jest nie do słuchania. Więcej przynudzającej muzyki więcej polityki w serwisach więcej więcej i sukces murowany co?
36 2
odpowiedź
User
Omajgasz
Zapewne obecnie trwa szukanie kozła ofiarnego, żeby kolega nie stracił stołka
31 1
odpowiedź
User
Naczelnik
Jedynko: pull up, pull up, pull up. Ech, jakich masz pilotow!
22 5
odpowiedź
User
Ole
Assendi utopił Jedynkę, to i Zet pogrzebie. Czego się nie dotknie zamienia w pył.
43 3
odpowiedź
User
Oporz
Takiego przedstawienia jak As serwuje na Zurawiej to dawno nie było. Ludzie pękają ze śmiechu...
34 2
odpowiedź
User
Żuraw
Sławek,
to teraz zrób tak:
- zamień poranek z popołudniem i sobotę z niedzielą
- zmień hasło na "czułe granie" lub "czuje sie wieś" albo na oba naraz (będzie super!)
- zmień tytuły pasm i programów na prostsze, bo te wciąż zakłócają percepcję marki
- zatrudnij więcej kumpli w miejsce tych wstrętnych amatorów, zdrajców i donosicieli
- więcej Kiurów w playliście, bo są fajni i napewno ludzie to lubią
- zmień tło w logo np. na niebieskie, albo zielone (bo takiego jeszcze nie było)
albo zostaw wszystko tak jak jest, bo i tak jest super jak na Ciebie!
55 1
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing