SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

RMF FM liderem słuchalności w największych miastach, Trójka spadła z 4. na. 8 miejsce

W największych polskich miastach najchętniej słuchaną rozgłośnią radiową w 2020 roku było RMF FM. Największym wzrostem pochwalić się mogło TOK FM, a zdecydowanie najwięcej straciła Trójka - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

fot. polskie radiofot. polskie radio

Udział RMF FM pod względem słuchania w miastach powyżej 500 tys. mieszkańców (Warszawa, Kraków, Łódź, Wrocław i Poznań) w okresie od stycznia do grudnia 2020 roku w grupie wiekowej 15-75 lat wyniósł 17,1 proc. Względem poprzedniego roku zwiększył się o 1,5 pkt. proc. - wynika z danych Radio Track Kantar Polska, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Z czwartego na drugie miejsce zajęło TOK FM. Jego udział w rynku wyniósł 9,5 proc. (do góry o 1,7 pkt. proc. - największy wzrost w zestawieniu).

Podium uzupełnia Radio ZET z udziałem na poziomie 8,9 proc., po spadku o 0,3 pkt. proc. Stacja spadła z miejsca drugiego.

Oczko niżej uplasowała się Eska (7,2 proc.; - 0,7 pkt. proc.), która przed rokiem była trzecia. Z ósmej na piątą lokatę awansowało Antyradio (+ 0,5 pkt. proc. do 5,1 proc.).

Duży spadek Trójki

Z piątej na ósmą lokatę spadła Trójka, która odnotowała zdecydowanie największy spadek w zestawieniu - wynoszący 3,1 pkt. proc. do 4,5 proc. udziału.

Liderem ogólnopolskiego rynku radiowego w 2020 roku w grupie wiekowej od 15 do 75 lat było RMF FM. Z kolei wśród sieci pierwsze miejsce należało do Eski.

Dołącz do dyskusji: RMF FM liderem słuchalności w największych miastach, Trójka spadła z 4. na. 8 miejsce

34 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Seattle Sound
Trójka ma z pewnością zawyżoną słuchalność. Świadczy o tym mizerna kwota licytacji i dwóch licytantów na antenie. Ta stacja dogorywa.
odpowiedź
User
Botox wylany na mózg
Dr botoksopedka z Białystoku powinna odpowiedzieć za działanie na szkodę spółki. Stratę słuchaczy, wybitnych dziennikarzy, reklamodawców, zaufania do marki. Najpierw audyt, potem out.
odpowiedź
User
analogowy
To osobliwe, że RMF ma tak wyraźną przewagę w dużych ośrodkach, gdzie wybór stacji jest z reguły znacznie większy, niż na terenach wiejskich/w małych miastach. Można by sądzić, że z powodu większego wyboru udziały różnych stacji rozłożą się nieco bardziej po równo. Albo oferta RMF jest tak uniwersalna, iż przebija wszystko inne, albo też gusta słuchaczy są na tyle proste, że wystarczy im "szafa grająca" z popem i "wyślij imię". Tak czy owak, z biznesowego punktu widzenia, szefostwo RMF wie, co robi i robi to dobrze. Osobiście nie słucham i nawet nie mam w pamięci tunera, dysponując w moim mieście na FM mnóstwem dobrych stacji wąsko sformatowanych (np. rockowo, klasycznie lub oldiesowo), ale gratuluję mistrzowskiego odnalezienia się na rynku.
odpowiedź