SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

RMF FM najchętniej słuchane w weekendy. Duże spadki Trójki, Jedynki i Radia ZET

Najchętniej słuchaną rozgłośnią radiową w weekendy zostaje RMF FM. Stacja ta zanotowała największy wzrost udziału, z kolei na przeciwnym biegunie znalazła się Trójka, która została wyprzedzona przez Eskę - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Article

Udział RMF FM pod względem słuchania w weekendy w okresie od listopada 2017 roku do stycznia 2018 roku w grupie wiekowej 15-75 lat wyniósł 25,8 proc. Względem analogicznego okresu rok wcześniej zwiększył się on o 2,4 pkt. proc. - wynika z danych Radio Track Millward Brown, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Jednocześnie był to największy wzrost w zestawieniu.

Drugie miejsce zajęło Radio ZET z udziałem na poziomie 10,7 proc., po spadku o 2,2 pkt. proc.

Na podium znalazła się jeszcze Jedynka, której udział w rynku zmniejszył się o 2,7 pkt. proc. do 7,5 proc.

Z szóstej na czwartą pozycję awansowała sieć Eska (do góry o 1,3 pkt. proc. do 6,9 proc.).

Czołowa piątkę uzupełnia Trójka (- 2,8 pkt. proc. do 6,1 proc.), która przed rokiem była czwarta. PR 3 Polskiego Radia zanotował również największy spadek w zestawieniu.

Warto również zwrócić uwagę na duże wzrosty słuchalności następujących stacji: Radio Plus (2,4 proc. udziału; do góry o 0,7 pkt. proc.), Radio Wawa (2 proc.; + 0,9 pkt. proc.) i Antyradio (1,9 proc.; + 0,6 pkt. proc.).

- Słuchalność weekendowa notuje wysoki poziom, choć nieco niższy, niż w dni powszednie. Ma to związek z dużą słuchalnością radia w pracy. W Polsce słuchanie radia w pracy jest bardzo popularne, co wyróżnia nas na tle wielu innych krajów europejskich - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Anna Wiater, rzecznik prasowy Komitetu Badań Radiowych.

Liderem ogólnopolskiego rynku radiowego okresie od listopada 2017 roku do stycznia 2018 roku w grupie wiekowej od 15 do 75 lat było RMF FM. Z kolei wśród sieci pierwsze miejsce należało do Eski.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: RMF FM najchętniej słuchane w weekendy. Duże spadki Trójki, Jedynki i Radia ZET

14 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
opłacony
RMF FM to jest radio wałkujące od wielu lat ten sam zestaw 100-150 kawałków (tzw. playlista) powtarzających się dzień w dzień, do tego sztucznie podekscytowani prowadzący mówiący do siebie jakieś totalne bzdury, no i bloki reklam co parę piosenek. I tak codziennie - jak zawsze dzień po dniu aż do usr**** śmierci! Puste radio bez sensownych audycji. RMF FM nawet nie można nazwać radiem dla MAŁO wymagających, bo żeby słuchać czegoś takiego, trzeba nie mieć ŻADNYCH, ABSOLUTNIE ŻADNYCH wymagań! Byleby cokolwiek brzęczało w tle i nie ważne, jaka to jest tandeta...

Najzabawniejsze jest to, że fani i obrońcy RMF FM nie są w stanie temu zaprzeczyć. Fani tego śmiesznego radia nie mają żadnych niepodważalnych argumentów, żeby udowodnić, że RMF FM prezentuje jakieś wartości dodatnie i cokolwiek wnosi do rozwoju intelektualnego swoich słuchaczy. Mogą tylko napisać coś w stylu: "Ale was boli, że ludzie wolą słuchać RMF FM" albo coś podobnego, ale argumentów w obronie RMF FM nie mają żadnych.
34 9
odpowiedź
User
Rafik
Mimo iż jestem słuchaczem RMF, to muszę się zgodzić że to radio dla bardzo mało wymagających osób. Radia słucham co raz mniej bo te bzdury i pierdoły "spontanicznie" wpowiadane przez prowadzących dalikatnie mówiąc sa wkurzające! Co się stało z tym prawdziwym Rmf-em z lat 90tych? Została tylko nazwa ☹
23 2
odpowiedź
User
stanisław
Współczuję osobom takim jak powyżej które za jedyny cel mają tylko atak na RMF poprzez wewnętrzną zazdrość że ta stacja rządzi i dzieli na polskim rynku radiowym. Na prawdę nie macie nic innego do roboty jak ciągłe wypisywanie komentarzy z atakiem echh naprawdę współczuję :)
16 33
odpowiedź
User
pietro76
Dzięki znakomitej muzyce, bogatej ofercie programowej oraz rzetelnym i zawsze aktualnym serwisom informacyjnym RMF FM idealnie odpowiada potrzebom słuchaczy w całej Polsce.
6 35
odpowiedź
User
opłacony
Współczuję osobom takim jak powyżej które za jedyny cel mają tylko atak na RMF poprzez wewnętrzną zazdrość że ta stacja rządzi i dzieli na polskim rynku radiowym. Na prawdę nie macie nic innego do roboty jak ciągłe wypisywanie komentarzy z atakiem echh naprawdę współczuję

Ja ja jeszcze bardziej współczuję tym, którzy potrafią tylko współczuć krytykującym RMF FM, a nie mają żadnych merytorycznych argumentów w obronie swojej kochanej stacji radiowej. :) Czasami mam wrażenie, że takie współczucia piszą... pracownicy RMF FM. ;)

Dzięki znakomitej muzyce, bogatej ofercie programowej oraz rzetelnym i zawsze aktualnym serwisom informacyjnym RMF FM idealnie odpowiada potrzebom słuchaczy w całej Polsce.

Jeśli znakomita muzyka to dla ciebie mielenie w kółko 150 kawałków powtarzających się od lat, to współczuję tak ograniczonych oczekiwań muzycznych. :) Każdy przeciętny pasjonat muzyki ma w domu tysiące razy bogatszą płytotekę (lub zbiory mp3), niż playlista tego żałosnego pseudoradia. :) A tą bogatą ofertą bardzo mnie rozbawiłeś!

Oto jest ta "bogata" oferta RMF FM:

Audycje
05:30 Wstawaj, szkoda dnia - Przemysław Skowron, Robert Karpowicz
06:00-06:15 Wstawaj, szkoda dnia o świcie
08:45-09:00 Wstawaj, szkoda dnia przed 9:00
09:00 Byle do piątku - Daniel Dyk
14:00 Lepsza połowa dnia - Jacek Tomkowicz
18:00 Popołudniowa rozmowa w RMF FM - Marcin Zaborski
19:00 Poplista Plus - Marcin Jędrych
19:00-20:00 Poplista - notowanie
22:45-23:00 Poplista po godzinach
23:00 Wszystko w temacie - Michał Adamski
02:00 Dobra nocka - Aleksandra Filipek


Nie mam więcej pytań... Liczba audycji jest przerażająco duża! :)
Porównaj sobie tę ubogą ramówkę z ramówką dowolnej ogólnopolskiej lub regionalnej rozgłośni Polskiego Radia, albo z ramówką TOK FM lub Radia Maryja, a zobaczysz, co to znaczy bogata oferta.
26 3
odpowiedź
User
xD
Porównaj sobie tę ubogą ramówkę z ramówką dowolnej ogólnopolskiej lub regionalnej rozgłośni Polskiego Radia, albo z ramówką TOK FM lub Radia Maryja, a zobaczysz, co to znaczy bogata oferta.
aaa... czyli kolega z Polskiego Radia :) oj bolą wyniki, bolą...
6 18
odpowiedź
User
opłacony
Porównaj sobie tę ubogą ramówkę z ramówką dowolnej ogólnopolskiej lub regionalnej rozgłośni Polskiego Radia, albo z ramówką TOK FM lub Radia Maryja, a zobaczysz, co to znaczy bogata oferta.
aaa... czyli kolega z Polskiego Radia oj bolą wyniki, bolą...

Na jakiej podstawie wyciągasz wnioski, że jestem z Polskiego Radia? I dlaczego akurat z Polskiego Radia, skoro za przykład bogatej oferty - oprócz Polskiego Radia - podawałem również TOK FM i Radio Maryja? ;)

Nie jestem z żadnego radia i wyniki RMF FM mnie nie bolą. Stwierdzam tylko fakt, że słuchacze RMF FM nie mają dobrego gustu i wymagań. I to, że tacy słuchacze są w większości, nie zmienia tego faktu!!!
30 0
odpowiedź
User
Maniek
RadioZet obiecywali że wyciągną wnioski, a tu coraz więcej nudnej dziwnej muzyki i popołudniowych rozmów, pozdrawiam z Krakowa i dziękuję panu Assendi bo RMF zaraz będzie miał więcej słuchaczy niz wszystkie warszawskie stacje razem wzięte
23 1
odpowiedź
User
Krytyczny Słuchacz
Pragnę tylko zauważyć "delikatną" różnicę między RMF FM, a chociażby Polskim Radiem. To pierwsze jest stacją stricte komercyjną, utrzymywaną z reklam. Ona ma przede wszystkim na siebie zarobić. To radio daje słuchaczom dokładnie to, czego oni oczekują. Nie ma w założeniu ich edukować i wychowywać. Ono nie musi wypełniać misji - ono ma wypełniać ciszę w tle. I robić to w taki sposób, żeby słuchacz nie przełączył. Z kolei Polskie Radio, które ma wsparcie z abonamentu i musi wypełniać misję, działa w zupełnie inny sposób. Z założenia nie ma przynosić zysków, lecz dostarczać słuchaczowi określone treści i podawać je przy zachowaniu wysokich standardów (piszę oczywiście o szczytnych założeniach, bo praktyka bywa różna). Inna sprawa, czy słuchacz ich oczekuje. W każdym razie radio komercyjne to biznes, a publiczne to pewien zbiór zasad i obligów, które są niby dla dobra słuchacza. Trudno porównywać w ogóle te dwa typy radia. Dobrze, że współistnieją, bo przesada w żadną stronę nie jest dla odbiorcy korzystna.
18 0
odpowiedź
User
Badanie
Badanie wzrostu popularności profili stacji na Facebooku
1. Antyradio +62 polubienia
2. Muzo Fm + 22 polubienia
3. Chilii Zet oraz Tok Fm po + 19 polubień
0 4
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing
przesuń do góry