SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Słuchalność Trójki spadła poniżej 2 proc. Program III wyprzedziło RMF Classic

W ostatnich trzech miesiącach Trójka zanotowała swój kolejny rekordowo niski udział w rynku słuchalności - 1,94 proc. Liderem pozostaje RMF FM, duże wzrosty osiągnęły Antyradio, TOK FM, RMF Classic i Radio Maryja, a procentowo jeszcze więcej zyskały Muzo.fm, Polskie Radio 24 i Radio Pogoda.

Article

Według badania Radio Track od grudnia ub.r. do lutego br. RMF FM miało 29,49 proc. udziału w rynku słuchalności, co wobec 28,53 proc. rok wcześniej daje wzrost o 3,4 proc.

Wynik Radia ZET zmalał z 12,74 do 12,48 proc. (o 2,1 proc.), a Radia Eska (Grupa Radiowa Time) - z 7,74 do 7,06 proc. (o 8,9 proc.).

Trójka bez dwóch trzecich słuchaczy

Zdecydowanie najwięcej straciła radiowa Trójka - jej udział zmalał z 5,63 do 1,94 proc., czyli o 65,6 proc. Jej udział był w ub.r. coraz niższy w kolejnych trzymiesięcznych okresach, a 1,94 proc. to rekordowo niski wynik stacji w historii badania Radio Track.

Przed rokiem Trójka była czwartym miejscu pod względem słuchalności, teraz jest na trzynastym. W ub.r. ze stacją pożegnała się zdecydowana większość najpopularniejszych dziennikarzy, po tym jak w maju unieważniono wydanie listy przebojów wygrane przez piosenkę Kazika Staszewskiego krytykującą Jarosława Kaczyńskiego, a w sierpniu ze stanowiska szefa stacji został odwołany Kuba Strzyczkowski.

Byli dziennikarze stacji uruchomili dwie rozgłośnie internetowe. W lipcu ruszyło Radio Nowy Świat, a kilka tygodni temu wystartowało Radio 357. Rozgłośnie te utrzymują się z wpłat od słuchaczy.

Natomiast w Trójce w październiku wprowadzono zupełnie zmienioną ramówkę z wieloma nowymi osobami. Stacja nadaje więcej pasm muzycznych, a mniej publicystyki. Z początkiem tego tygodnia w ramówce pojawiły się kolejne zmiany.

Kilka dni po publikacji danych o słuchalności w czwartym kwartale prezes Polskiego Radia Agnieszka Kamińska w rozmowie z PAP zakwestionowała rzetelność badania Radio Track. Stwierdziła, że spółkę Komitet Badań Radiowych odpowiadającą za to badanie kontrolują prywatni nadawcy, a w wynikach przeszacowane są duże miasta. W związku z tym to badanie nie uwzględnia charakteru i obowiązków nadawców publicznych. Dlatego potrzebny jest realny pomiar rzeczywistej słuchalności, prowadzony przez niezależną instytucję - stwierdziła.

W odpowiedzi Komitet Badań Radiowych w obszernym oświadczeniu opisał, że przez ostatnie dwa lata w badaniu Radio Track nie wprowadzono żadnych zmian metodologicznych, a przy realizacji ostatniej fali zadzwoniono do respondentów ze wszystkich powiatów. KBR zapewnił, że „nie ma żadnego wpływu na przebieg badania, a jedynie kontroluje, czy cały proces przebiega zgodnie z przyjętą metodologią”.

Na początku grudnia ruszyła jedna z największych w historii kampanii reklamowych Trójki - przebiega pod hasłem „Zapraszamy do Trójki”

W górę Jedynka, PR24 i Dwójka

Wzrosty słuchalności osiągnęły natomiast pozostałe ogólnokrajowe rozgłośnie Polskiego Radia. Wynik Jedynki zwiększył się o 0,32 pkt proc. (6,1 proc.) do 5,5 proc.

Dużo więcej zyskały Polskie Radio 24 i Dwójka. Pierwsza stacja osiągnęła wzrost z 0,56 do 0,84 proc. (o 48,9 proc.), a druga - z 0,37 do 0,45 proc. (o 23,1 proc.).

Natomiast udział Audytorium 17, obejmującego regionalne rozgłośnie publiczne, poszedł w górę o 0,56 pkt proc. (12,9 proc.) do 4,91 proc.

Antyradio i TOK FM przed Radiem Plus

Po prawie 20 proc. zwiększyły się udziały Antyradia (Eurozet) i Radia TOK FM (Grupa Radiowa Agory). Pierwsze zanotowało wzrost z 2,27 do 2,71 proc., a drugie - z 2,16 do 2,58 proc.

Obie stacje wyprzedziły Radio Plus (Eurozet), którego wynik zmalał o 6,1 proc. - z 2,36 do 2,21 proc. Mniejsze spadki zanotowały RMF Maxxx (Grupa RMF) - 2 proc. do 3,65 proc., oraz Rock Radio - o 4,2 proc. do 0,43 proc.

Za to RMF Classic (Grupa RMF) osiągnęło wzrost o 0,53 pkt proc. (36,3 proc.) do 1,98 proc., a Radio Maryja - o 0,4 pkt proc. (30 proc.) do 1,73 proc.

Muzo.fm 67 proc. w górę

Największą dynamikę wzrostu zanotowało Radio Muzo.fm (Cyfrowy Polsat) - jego udział zwiększył się z 0,35 do 0,59 proc., czyli o 66,8 proc.

Wynik Radia Pogoda (Grupa Radiowa Agory) poszedł w górę o 41,5 proc. do 1,2 proc., a Chilli ZET (Eurozet) - o 33,5 proc. do 0,28 proc.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Słuchalność Trójki spadła poniżej 2 proc. Program III wyprzedziło RMF Classic

123 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Zic-Zac
Kiedyś ktoś za to odpowie. Dno dna.
odpowiedź
User
Antypis
"Trójka tylko z 1,9 proc." ociepanie... v
odpowiedź
User
Co tydzień piszecie o tak rekordowych spadkach
że zaraz wam wyjdzie wynik ujemny
odpowiedź