SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Smartfon dominującym ekranem, ale konsumenci wolą reklamy w telewizji

Użytkownicy korzystający z dwóch lub więcej urządzeń wyposażonych w ekran poświęcają pięć godzin dziennie na konsumpcję siedmiu godzin mediów za pośrednictwem tych urządzeń - wynika z badania Millward Brown.

Article

Na równoczesne korzystanie z więcej niż jednego ekranu przypada 35% czasu spędzanego ogółem przed jakimkolwiek ekranem. Należy tu zaliczyć zarówno tzw. meshing, czyli równoczesne korzystanie z telewizji i drugiego ekranu na potrzeby powiązanych ze sobą treści (14%), a także stacking, czyli korzystanie z telewizja i z drugiego ekranu na potrzeby niepowiązanych wzajemnie treści (22%).

Ogółem 65% czasu spędzanego przed ekranem dotyczy jednego ekranu - konsumenci sekwencyjnie przełączają się z jednego ekranu na inny w ciągu dnia i jest to dominująca forma użytkowania urządzeń wyposażonych w ekrany. Wykonując jedno i to samo zadanie na różnych ekranach, konsumenci zwykle rozpoczynają od telewizji, a następnie przenoszą się na ekran smartfona. Zdarzają się jednak wszelkie inne sekwencje i kombinacje ekranów.

Konsumenci korzystają z dwóch lub większej liczby urządzeń przez 1/3 czasu poświęcanego na kontakt z jakimkolwiek ekranem.

Telewizja w skali globalnej została już zdetronizowana z pozycji najczęściej użytkowanego typu ekranu, jednak zapewnia ona duże dotarcie do odbiorców i stosunkowo najwyższą gotowość konsumentów do odbioru reklam. Telewizja pozostaje najczęściej wykorzystywanym typem urządzenia ekranowego w Wielkiej Brytanii, Francji i Hiszpanii.

W skali globalnej palmę pierwszeństwa zdobył smartfon jako najczęściej użytkowany typ ekranu. Smartfony zapewniają jedynie umiarkowany poziom gotowości odbiorców na przekaz reklamowy, natomiast nastawienie do reklam w tym kanale jest znacznie bardziej pozytywne w państwach takich jak Kenia, Nigeria czy Arabia Saudyjska. Użytkownicy multiscreenowi z Nigerii deklarują, że najwięcej czasu poświęcają właśnie na kontakt ze smartfonem - ponad 193 minut dziennie, a wielkość ta jest o 31% wyższa niż średnia globalna wynosząca 147 minut dziennie.

Konsumenci deklarują, że codziennie spędzają 108 minut przed ekranem komputera przenośnego, przy czym większość tego czasu (71%) jest poświęcana na kontakt wyłącznie z tym typem ekranu. Komputery przenośne zapewniają jednak tylko umiarkowany poziom otwartości konsumentów na przekaz reklamowy. Są one najważniejszym typem urządzenia ekranowego dla konsumentów wieloekranowych w Rosji, Polsce i Czechach.

Niemal połowa użytkowników tabletów korzysta z nich równocześnie z oglądaniem telewizji (49%). Szczyt korzystania z tabletów przypada na godziny wieczorne. Urządzenia te zapewniają wprawdzie wyróżnialność, lecz jedynie umiarkowaną gotowość użytkowników do odbioru reklam. W przypadku tabletów szczególnie wysoką receptywność konsumentów deklarowano w Kenii, Nigerii oraz na Filipinach.

Jeżeli chodzi o możliwości oddziaływań marketingowych w trybie "multiscreen", konsumenci wykazują najwyższy poziom gotowości do odbioru reklam w przypadku formatów takich jak mikrowideo, reklamy telewizyjne z elementami interaktywnymi, a także reklamy telewizyjne promujące aplikacje na urządzenia mobilne, strony na Facebooku oraz witryny internetowe. Działania marketingowe zapewniające więcej rozrywki i nagród są generalnie preferowane silniej niż kampanie wieloekranowe, które po prostu przynoszą więcej informacji.

Na potrzeby badania "AdReaction 2014" firma Millward Brown przeprowadziła wywiady z ponad 12 tys. respondentów w wieku 16-44 lat w 30 krajach świata. Byli to użytkownicy z grupy "multiscreen users", korzystający z więcej niż jednego urządzenia wyposażonego w ekran. Wywiady zostały zrealizowane za pomocą smartfonów lub tabletów. Przyjęto, że użytkownikiem z grupy "multiscreen users" jest osoba posiadająca dostęp zarówno do telewizora, jak i do smartfona/tabletu. W Polsce badaniem objęto 780 konsumentów.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Smartfon dominującym ekranem, ale konsumenci wolą reklamy w telewizji

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Józef
Nadal ktoś się dziwi, że powszechna opłata audiowizualna powinna zastąpić klasyczny abonament "od telewizora"? Nadal ktoś będzie twierdził, że on nie ogląda tv, bo nie ma telewizora? Co za kłamliwy narodek :)
11 8
odpowiedź
User
Stacking & Meshing
Jaki procent wśród badanych cierpiało na kliniczny przypadek ADHD?
9 10
odpowiedź
User
Piotr
@Józef: Nie powinno być żadnego kolejnego parapodatku. Państwo finansuje teatry, orkiestry, filharmonie i powinno finansować wartościowe produkcje telewizyjne i radiowe wybierając producentów i emitentów tych treści w drodze przetargu. Nie widzę powodu by na teatr czy konkurs chopinowski monopol miała TVP - jeżeli TVN, Polsat czy Puls mogą to zrobić taniej i lepiej oraz nadać o 20-tej.
9 10
odpowiedź
User
reklamożerca
O jakiej percepcji reklam wy piszecie? Czy reklamy ktoś w ogóle ogląda? Kilkunastominutowe bloki reklamowe to strzał w stopę - nie znam osoby, która by w tym czasie nie zajmowała się czymś innym - ja "tabletuję", żona robi herbatę i pracuje, dzieci się bawią, koledzy z pracy również przesiadają się na internet. Docieralność reklam jest zerowa, ja nie potrafię wymienić żadnej.
Idealny model miał Eurosport - 1-2 subtelne, estetyczne, innowacyjne w formie reklamy produktów luksusowych - nie warto na 1-2 minuty odchodzić od TV. Więc się ogląda.
9 10
odpowiedź