Prawie 50 mln wearables sprzedanych w I kwartale. Liderem Apple przed Xiaomi i Huawei

W I kwartale 2019 roku na świecie sprzedanych zostało 49,6 miliona urządzeń z kategorii wearables - wynika z danych firmy badawczej IDC.

km
km
Udostępnij artykuł:
Prawie 50 mln wearables sprzedanych w I kwartale. Liderem Apple przed Xiaomi i Huawei
Apple Watch Series 4

Globalna sprzedaż urządzeń z kategorii wearables w I kwartale 2019 roku zwiększyła się o 55,2 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku 2018 (31,9 mln), do poziomu 49,6 miliona sztuk.

Za 63,2 proc. sprzedaży odpowiadały urządzenia przeznaczone do noszenia na nadgarstku, ale najszybsze tempo wzrostu rok do roku odnotowano w przypadku urządzeń przeznaczonych dla uszu (+135,1 proc.), które miały 34,6 proc. udziału w rynku. W segmencie zegarków i opasek zaobserwowano wzrost o 31,6 proc. w ujęciu rocznym.

Pozycję lidera całego rynku utrzymało Apple, mające w swojej ofercie trzy linie produktowe: zegarki Apple Watch, słuchawki AirPods oraz słuchawki Beats. Firma z Cupertino sprzedała w I kwartale 12,8 miliona wearables - o 49,5 proc. więcej niż rok wcześniej (8,6 mln). Pomimo tego zanotowała spadek udziału w rynku z 26,8 proc. do 25,8 proc.

Drugie w zestawieniu Xiaomi, swoją popularność zawdzięczające tutaj głównie opaskom Mi Band, zanotowało wzrost o 68,2 proc., do 6,6 miliona sprzedanych urządzeń, co dało 13,3 proc. rynkowego udziału (+1 pkt. proc.).

grafika

Trzecia pozycja i zdecydowanie najszybsze tempo wzrostu w czołówce - o 282,2 proc. (z 1,3 mln do 5 mln sprzedanych urządzeń) - należy do firmy Huawei.

TOP 5 uzupełniły firmy Samsung i Fitbit, które także mogą pochwalić się wzrostami sprzedaży.

grafika

Biorąc pod uwagę wyłącznie nadgarstkowe wearables, najwięcej urządzeń w I kwartale br. sprzedało Xiaomi (5,3 mln), a następnie Apple (4,6 mln), Huawei (3,9 mln), Fitbit (2,9 mln) i Samsung (2 mln).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Legendarny dziennikarz wraca do zdrowia po udarze i wylewie. "Mam jeszcze sporo planów"

Legendarny dziennikarz wraca do zdrowia po udarze i wylewie. "Mam jeszcze sporo planów"

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję