Tak wyglądał polski Facebook w 2024 roku. SokzBuraka najbardziej angażującym profilem

SokzBuraka był w 2024 roku najbardziej angażującym profilem na polskim Facebooku – wynika z danych Sotrendera, który podsumował rok na platformie. Najszybciej rósł profil Kocham Gotować, a na profilu Onetu pojawiło się najwięcej postów – ponad 24 tysiące. Najbardziej angażujące treści publikowano z kolei na profilach schronisk dla zwierząt.

Małgorzata Major
Małgorzata Major
Udostępnij artykuł:
Tak wyglądał polski Facebook w 2024 roku. SokzBuraka najbardziej angażującym profilem
fot. Shutterstock/tadaimages

Zestawienie największych profili na Facebooku wygląda niemal identycznie jak w 2023 roku. Prym dalej wiodły Play i Allegro z ponad dwumilionową społecznością. Na najniższym miejscu podium znalazł się profil Pyszności, który wciąż nie osiągnął 2 milionów fanów. Niemal wszystkie z 10. największych profili odnotowały w ubiegłym roku spadek w liczbie fanów.

W 2024 roku, najszybciej rósł profil Kocham Gotować – na jego koncie odnotowano ponad 477 tys. nowych fanów. Na drugim miejscu uplasował się profil Oczami Mężczyzny (+ 340 tys. nowych fanów), a na trzecim Śladami przeszłości (+ 219 tys.).

grafika

Sok z Buraka liderem

Jedynym profilem, dla którego wskaźnik zaangażowania – Interactivity Index – w 2024 roku przekroczył 100 milionów był SokzBuraka. Uplasował się on na pozycji lidera, zamieniając się miejscem z profilem Goniec.pl, który był numerem jeden w rankingu zaangażowania w zeszłym roku, a tym razem znalazł się na miejscu trzecim.

W TOP5 znalazły się jeszcze dwa profile organizacji non-profit: Schronisko w Korabiewicach Viva (miejsce drugie) oraz Fundacja dla Szczeniąt Judyta (miejsce piąte).

Drugi rok z rzędu profil Pomagam.pl osiągnął najwyższy wskaźnik CX Score. W czołówce zestawienia jak zawsze nie zabrakło również telekomów – Orange, Play i nju mobile.

grafika

Onet publikuje najwięcej
Największą liczbę postów na Facebooku opublikowano na profilu Onetu (24 804), a zaledwie kilka mniej na profilu Telewizji Republika, co oznacza, że publikowano na nich średnio 70 postów dziennie.

Zestawienie zostało zdominowane przez profile mediów i portali newsowych – na kolejnych pozycjach znalazły się bowiem profile: Fakt, Radio Maryja oraz Onet Wiadomości.

Najlepsze posty minionego roku były publikowane przez schroniska. 6 z 10 postów z największym łącznym zaangażowaniem należało do Schroniska w Korabiewicach Viva oraz Celestynianek – Schroniska dla Bezdomnych Zwierząt w Celestynowie. Najlepszy z nich był udostępniony ponad 92 tys. razy.

grafika

W czołowej dziesiątce znalazły się również dwa posty dotyczące poszukiwań zaginionych nastolatków. Na miejscu 9. uplasował się post z profilu Patrioci zawierający wideo z wykonaniem patriotycznej pieśni, a na miejscu 10. post z profilu ManiacyMotocykli.pl.

Małgorzata Major
Autor artykułu:
Małgorzata Major
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Szybka zmiana w Grupie Polsat Plus. Piotr Żak nowym prezesem Cyfrowego Polsatu

Szybka zmiana w Grupie Polsat Plus. Piotr Żak nowym prezesem Cyfrowego Polsatu

Polsat i Bogdan Rymanowski zabrali głos ws. przyszłości. "Pojawiają się nowe pomysły"

Polsat i Bogdan Rymanowski zabrali głos ws. przyszłości. "Pojawiają się nowe pomysły"

Dyrektor zarządzajacy obszaru online odchodzi z Eurozetu

Dyrektor zarządzajacy obszaru online odchodzi z Eurozetu

Mamy oświadczenie rodziny Solorza. "Kluczowa pozostaje walka o odzyskanie kontaktu z Tatą"

Mamy oświadczenie rodziny Solorza. "Kluczowa pozostaje walka o odzyskanie kontaktu z Tatą"

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

O co chodzi w sukcesji w Polsacie: kto wygrał, kto rządzi imperium? [FAQ]

O co chodzi w sukcesji w Polsacie: kto wygrał, kto rządzi imperium? [FAQ]