Tak wyglądał polski Facebook w 2024 roku. SokzBuraka najbardziej angażującym profilem

SokzBuraka był w 2024 roku najbardziej angażującym profilem na polskim Facebooku – wynika z danych Sotrendera, który podsumował rok na platformie. Najszybciej rósł profil Kocham Gotować, a na profilu Onetu pojawiło się najwięcej postów – ponad 24 tysiące. Najbardziej angażujące treści publikowano z kolei na profilach schronisk dla zwierząt.

Małgorzata Major
Małgorzata Major
Udostępnij artykuł:
Tak wyglądał polski Facebook w 2024 roku. SokzBuraka najbardziej angażującym profilem
fot. Shutterstock/tadaimages

Zestawienie największych profili na Facebooku wygląda niemal identycznie jak w 2023 roku. Prym dalej wiodły Play i Allegro z ponad dwumilionową społecznością. Na najniższym miejscu podium znalazł się profil Pyszności, który wciąż nie osiągnął 2 milionów fanów. Niemal wszystkie z 10. największych profili odnotowały w ubiegłym roku spadek w liczbie fanów.

W 2024 roku, najszybciej rósł profil Kocham Gotować – na jego koncie odnotowano ponad 477 tys. nowych fanów. Na drugim miejscu uplasował się profil Oczami Mężczyzny (+ 340 tys. nowych fanów), a na trzecim Śladami przeszłości (+ 219 tys.).

grafika

Sok z Buraka liderem

Jedynym profilem, dla którego wskaźnik zaangażowania – Interactivity Index – w 2024 roku przekroczył 100 milionów był SokzBuraka. Uplasował się on na pozycji lidera, zamieniając się miejscem z profilem Goniec.pl, który był numerem jeden w rankingu zaangażowania w zeszłym roku, a tym razem znalazł się na miejscu trzecim.

W TOP5 znalazły się jeszcze dwa profile organizacji non-profit: Schronisko w Korabiewicach Viva (miejsce drugie) oraz Fundacja dla Szczeniąt Judyta (miejsce piąte).

Drugi rok z rzędu profil Pomagam.pl osiągnął najwyższy wskaźnik CX Score. W czołówce zestawienia jak zawsze nie zabrakło również telekomów – Orange, Play i nju mobile.

grafika

Onet publikuje najwięcej
Największą liczbę postów na Facebooku opublikowano na profilu Onetu (24 804), a zaledwie kilka mniej na profilu Telewizji Republika, co oznacza, że publikowano na nich średnio 70 postów dziennie.

Zestawienie zostało zdominowane przez profile mediów i portali newsowych – na kolejnych pozycjach znalazły się bowiem profile: Fakt, Radio Maryja oraz Onet Wiadomości.

Najlepsze posty minionego roku były publikowane przez schroniska. 6 z 10 postów z największym łącznym zaangażowaniem należało do Schroniska w Korabiewicach Viva oraz Celestynianek – Schroniska dla Bezdomnych Zwierząt w Celestynowie. Najlepszy z nich był udostępniony ponad 92 tys. razy.

grafika

W czołowej dziesiątce znalazły się również dwa posty dotyczące poszukiwań zaginionych nastolatków. Na miejscu 9. uplasował się post z profilu Patrioci zawierający wideo z wykonaniem patriotycznej pieśni, a na miejscu 10. post z profilu ManiacyMotocykli.pl.

Małgorzata Major
Autor artykułu:
Małgorzata Major
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych