SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Spada czytelnictwo miesięczników i dwumiesięczników

W okresie od października 2012 roku do marca 2013 roku prawie wszystkie najpopularniejsze miesięczniki zanotowały spadki czytelnictwa, a liderem pozostał „Twój Styl”. Natomiast wśród dwumiesięczników najchętniej czytany był „Komputer Świat Twój Niezbędnik”.

Z najnowszej fali badania PBC obejmującej okres od października 2012 roku do marca 2013 roku wynika, że po luksusowy „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) sięgało w tym czasie 10,85 proc. czytelników, podczas gdy w analogicznym okresie rok wcześniej było ich 12,16 proc.

Na drugim miejscu w zestawieniu najchętniej czytanych miesięczników znalazła poradnikowa „Claudia” (G+J Polska) z wynikiem na poziomie 8,68 proc., która zanotowała spadek o 0,50 pkt. proc. Na podium były jeszcze wnętrzarskie „Cztery Kąty” (Agora SA), które w analizowanym okresie czytane były przez 7,50 proc. pytanych (spadek o 1,24 pkt. proc.).

Tuż za podium uplasował się popularnonaukowy „Focus” (G+J Polska) ze wskaźnikiem czytelnictwa wynoszącym 7,25 proc., czyli o 1,49 pkt. proc. niższym niż rok wcześniej.

Pierwszy tytuł, którego czytelnictwo poszło do góry, uplasował się dopiero na pozycji dziewiątej. Jest nim miesięcznik „Przyślij Przepis!” (Grupa Burda), czytany przez 5,82 proc. osób, czyli o 2,11 pkt. proc. więcej niż rok wcześniej.

Wirtualnemedia.plpaździernik 2012 - marzec 2013październik 2011 - marzec 2012
PBC
TytułProcent respondentów
Twój Styl10,85%12,16%
Claudia8,68%9,18%
Cztery Kąty7,50%8,74%
Focus7,25%8,74%
Murator7,10%7,61%
Poradnik Domowy6,91%7,88%
Kobieta i Życie6,68%7,21%
Dobre Rady6,03%6,37%
Przyślij Przepis!5,82%3,71%
Świat Kobiety5,65%5,90%
Komputer Świat5,43%5,51%
Przepisy Czytelników5,39%5,91%
Olivia5,38%6,67%
Mój Piękny Ogród5,09%5,86%
National Geographic4,96%5,51%
Avanti4,81%5,52%
Auto Moto Magazyn Zmotoryzowanych4,45%4,86%
Świat Wiedzy4,26%4,02%
Glamour3,76%4,58%
Pani3,76%3,89%
Świat Zdrowia3,57%2,00%
Mamo To Ja3,55%4,35%
Działkowiec3,53%4,87%
CD Action3,03%3,46%
CKM2,92%3,23%
Dom & Wnętrze2,62%2,83%
Joy2,53%3,20%
Cosmopolitan2,53%3,13%
Zwierciadło2,46%2,59%
Moje Mieszkanie2,41%3,15%
PC Format2,33%2,81%
Elle2,22%2,32%
Playboy2,16%2,20%
Moje Gotowanie2,14%2,79%
Auto Motor i Sport2,09%2,41%
Moda na Zdrowie2,08%2,08%
Focus Historia2,03%1,94%
M jak mieszkanie1,90%2,36%
TopGear1,87%1,88%
Uroda1,84%1,98%
Przepis na Zdrowie1,82%-
Dobre Wnętrze1,82%1,88%
Dziecko1,78%1,98%
Zdrowie1,72%2,08%
PC World1,67%1,81%
Auto Świat Poradnik1,67%1,67%
Logo1,67%1,97%
Świat Motocykli1,66%1,87%
Men's Health1,66%1,82%
Magazyn dla Rodziców Mam Dziecko1,65%1,56%
Charaktery1,65%1,78%
Twoje Dziecko1,62%1,90%
Ładny Dom1,58%1,95%
National. Geographic. Traveler1,53%1,63%
Kuchnia1,41%1,83%
Magazyn Futbol1,35%1,66%
Wróżka1,32%1,42%
Chip1,24%1,54%
Twój Maluszek1,24%1,69%
Przepis na Ogród1,23%1,31%
Na ścieżkach życia1,20%1,16%
Forbes1,11%1,32%
Gotuj Krok po Kroku1,08%-
Vita1,04%1,20%
InStyle1,04%1,22%
Burda1,04%1,43%
Bravo Girl1,03%1,45%
Film1,00%1,58%
Majster0,98%1,22%
M jak Mama0,96%1,23%
Twist0,90%1,08%
21. wiek0,89%0,89%
Reader's Digest0,87%1,04%
Zbuduj Dom0,79%1,02%
Podróże0,68%0,73%
Sukces0,65%0,70%
Weranda0,63%0,84%
Shape0,62%0,68%
Voyage0,61%0,77%
Hot Moda & Shopping0,58%0,70%
Architektura-Murator0,48%0,51%
SENS Rozwój Zdrowie Piękno0,48%-
Fun Club0,47%0,56%
Żagle0,43%0,35%


Wśród dwumiesięczników najchętniej czytany pozostaje „Komputer Świat Twój Niezbędnik” (Ringier Axel Springer Polska). W okresie od października 2012 roku do marca 2013 roku jego czytanie zadeklarowało 2,11 proc. pytanych, czyli o 0,46 pkt. proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

Wirtualnemedia.plpaździernik 2012 - marzec 2013październik 2011 - marzec 2012
PBC
TytułProcent respondentów
Komputer Świat Twój Niezbędnik2,11%2,57%
Komputer Świat Gry1,42%1,67%
Auto Świat 4x41,39%1,94%
Sól i Pieprz0,81%-
Elle Decoration0,61%0,65%
Weranda Country0,31%0,32%
Witaj w Podróży (do 12.2011 Polska Wita)0,22%0,22%

 


Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od października 2011 roku do marca 2012 roku na losowej próbie 24 184 przypadków i w okresie od października 2012 roku do marca 2013 roku na losowej próbie 22 596 przypadków. Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.
Od stycznia do marca 2013 roku nie były badane następujące tytuły: „21. Wiek”, „Charaktery”, „Film”, „Magazyn Futbol”, „Majster”, „Na ścieżkach życia”, „Reader's Digest”, „SENS Rozwój Zdrowie Piękno”, „Świat Zdrowia” i „Zbuduj Dom”.
 

Dołącz do dyskusji: Spada czytelnictwo miesięczników i dwumiesięczników

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl