SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Spada sprzedaż gazet regionalnych

W marcu 2009 r. spadła sprzedaż większości największych gazetregionalnych. Który tytuł stracił najwięcej? Raport portaluWirtualnemedia.pl.

Liderem sprzedaży ogółem* wśród dzienników regionalnych została"Gazeta Pomorska" (Media Regionalne) ze średnią 79 534 egz. (rokwcześniej 83 288 egz.) - wynika z marcowych danych Związku KontroliDystrybucji Prasy.

Drugie miejsce zajęła "Polska Dziennik Zachodni" (Polskapresse)- 77 937 egz. (rok wcześniej 81 002 egz.) a na trzecim uplasowałsię "Express Ilustrowany" (Polskapresse) - 51 207 egz.

Tytułmarzec

20092008
ZKDPŚredni nakład jednorazowySprzedaż ogółemŚredni nakład jednorazowySprzedaż ogółem
GazetaPomorska89574795349535783288
Polska DziennikZachodni1042227793710570181002
ExpressIlustrowany63807512076543652749
Polska GłosWielkopolski68612501697162952198
Polska DziennikBałtycki59001463046568949697
Głos-DziennikPomorza57396449475346040519
GazetaLubuska55966446575954648114
Polska DziennikŁódzki60710444266481947490
DziennikPolski60897413226120843243
EchoDnia46993351795069538137
Polska GazetaWrocławska45530311055440033804
Nowa TrybunaOpolska37329293944175630226
Polska GazetaKrakowska41742291804576530546
Gazeta CodziennaNowiny38286287294073929447
Gazeta OlsztyńskaDziennik Elbląski37425278494030430141

Jeśli porówna się dane "miesiąc do miesiąca" to spadła sprzedażwiększości największych dzienników regionalnych.

Tytuł2009

marzecluty
ZKDPŚredni nakład jednorazowySprzedaż ogółemŚredni nakład jednorazowySprzedaż ogółem
GazetaPomorska89574795349106180521
Polska DziennikZachodni1042227793710827981264
ExpressIlustrowany63807512076555052643
Polska GłosWielkopolski68612501696942950570
Polska DziennikBałtycki59001463045999247184
Głos-DziennikPomorza57396449475964745459
GazetaLubuska55966446575666145489
Polska DziennikŁódzki60710444266057746117
DziennikPolski60897413226182741847
EchoDnia46993351794495733915
Polska GazetaWrocławska45530311054506431568



*sprzedaż ogółem to sprzedaż gazet w kioskach i w prenumeracie -taki sposób prezentowania danych rekomenduje ZKDP. W niektórychmediach przedstawiane są wyniki z kategorii "rozpowszechnianiepłatne razem", które obejmuje - oprócz sprzedaży ogółem - sprzedażw ramach której gazety zostały sprzedane po cenie nie niższej niż30% ceny egzemplarzowej i nie spełniają warunków sprzedażyegzemplarzowej lub prenumeraty. Na przykład są sprzedane przezwydawcę w celu dalszego bezpłatnego rozpowszechniania (np. wsamolotach, PKP, hotelach itp.) lub na podstawie umów barterowych wzamian za towary lub usługi.

Dołącz do dyskusji: Spada sprzedaż gazet regionalnych

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl