SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Spadki serwisów VoD. Na czele VoD.pl, najmocniej przyciąga Player.pl, VoD.TVP.pl dogonił Iplę

Polskie legalne serwisy VoD miały nieco słabszy start jesiennej ramówki niż przed rokiem: większość zanotowała niższe zasięgi, mniej odsłon i krótszy czas korzystania przez użytkowników. Duży wzrost osiągnął jedynie dział VoD serwisu TVP.pl, zdecydowanym liderem zasięgowym pozostał VoD.pl, a na najdłużej internautów przyciągał Player.pl.

fot. shuttlerstockArticle

We wrześniu br. serwis VoD.pl (należący do Grupy Onet-RASP) odwiedziło 4,6 mln internautów (rozumianych jako realni użytkownicy), którzy wykonali 34,4 mln odsłon (w tym 3,58 mln krajowych odsłon mobilnych), a każdy korzystał z niego średnio przez 50 minut i 54 sekundy - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

VoD.pl jest zdecydowanym liderem zasięgowym - miał prawie dwa razy więcej użytkowników niż Player.pl (wchodzący w skład Grupy TVN) i trzy razu więcej niż Ipla.tv (Grupa Cyfrowy Polsat) i dział VoD serwisu TVP.pl. Przy czym to Player.pl zanotował najwięcej odsłon (46,63 mln) i najdłuższy średni czas korzystania przez użytkownika (5 godzin i 49:13 minuty). Po ponad trzy godziny spędził przeciętnie każdy odwiedzający na Ipla.tv. i VoD.TVP.pl.

Aplikacja Ipla miała 772 tys. użytkowników i 1,93 mln uruchomionych aplikacji, a Kinoplex.gazeta.pl - 196,5 tys. użytkowników i 857,9 tys. odsłon.

Zaznaczmy, że poszczególne serwisy mają różne bazy materiałów i modele ich udostępniania. Player.pl, Ipla i VoD.TVP.pl są oparte na treściach (głównie programach i serialach) nadawców telewizyjnych oraz filmach. Przy czym Telewizja Polska udostępnia odpłatnie swoje produkcje innych witrynom (także VoD.pl), zamieszcza także dużo treści na YouTubie, natomiast Polsat i TVN zachowują je u siebie na wyłączność. Player.pl miesiąc temu wprowadził płatną ofertę, co w Ipli i na VoD.TVP.pl funkcjonuje od dawna (serwis TVP od roku w ramach Strefy Widza udostępnia bezpłatnie wszystkie materiały osobom płacącym abonament RTV). TVN nakręcił serial „Web Therapy” udostępniony w październiku br. tylko na Player.pl, a Polsat odcinki wielu swoich seriali pozwala oglądać w Ipli przed ich emisją telewizyjną.

Z kolei VoD.pl i Kinoplex.gazeta.pl nie realizują własnych produkcji, więc pozyskują treści w ramach umów z producentami i dystrybutorami filmowymi oraz nadawcami telewizyjnymi. W bazie drugiego z tych serwisów są tylko filmy i seriale.

Serwisy VoD we wrześniu 2015 roku

(Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL

serwis

real users

odsłony ogółem

krajowe odsłony mobilne

czas na RU [godz:min:s]

zasięg

vod.pl

4 604 726

34 402 570

3 578 821

00:50:54

18,69%

player.pl

2 343 485

46 627 345

2 588 082

05:49:13

9,51%

ipla.tv

1 833 907

31 852 438

795 771

03:04:19

7,44%

tvp.pl - vod

1 605 659

21 136 590

3 610 058

03:42:36

6,52%

ipla - aplikacja

771 985

-

-

-

3,13%

kinoplex.gazeta.pl

196 513

857 920

40 965

00:41:19

0,80%

W skali roku większość serwisów VoD zanotowała spadki zasięgów procentowych (porównywanie w tym kontekście zmiany liczby użytkowników jest mało miarodajne, ponieważ od maja br. wyniki Megapanelu są oparte na znacząco większej ogólnej liczbie polskich internautów, wskutek czego liczba użytkowników większości stron z miesiąca na miesiąc podskoczyła o kilkanaście proc.).

VoD.pl miał o 8,1 proc. niższy zasięg niż rok wcześniej (w dół z 20,33 proc. do 18,69 proc), a także o 4,51 mln odsłon mniej (spadek o 11,6 proc.) i 6:08 minuty krótszy średni czas korzystania przez użytkownika (10,7 proc. w dół). Player.pl stracił 11,4 proc. zasięgu, 16,06 mln odsłon (to 25,6 proc. w dół) oraz 2 godziny i prawie 37 minut średniego czasu korzystania (spadek o 31 proc.), a Ipla.tv - 11,2 proc. zasięgu, 1,18 mln odsłon (3,6 proc. w dół) i 29:40 minuty średniego czasu korzystania (13,9 proc. w dół). Spadki zanotowały również aplikacja Ipla i Kinoplex.gazeta.pl.

Za to bardzo duże wzrosty osiągnęło VoD.TVP.pl. Zasięg strony zwiększył się o 89 proc., liczba odsłon - o 12,3 mln (czyli 139 proc.), a średni czas spędzany przez użytkownika - z 17:02 minuty do trzech godzin i 42:36 minuty.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Spadki serwisów VoD. Na czele VoD.pl, najmocniej przyciąga Player.pl, VoD.TVP.pl dogonił Iplę

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Staszek
Te dane są nieporównywalne przez aplikacje w telewizorach i smatfonach. Kto ma telewizor smart tv i zna się trochę na tych sprawach to treści z ipli, playera i innych tego serwisów ogląda na telewizorze, a nie ma mały monitorze. A nie ma statystyk dotyczących aplikacji w telewizorach i smartfonach.
odpowiedź
User
Zen
Dokladnie Staszek ma racje. A dodatkowo kazdy normalny uzytkownik gemiusy i inne badziewia ma zablokowane na komputerze, tablecie , telefonie i telewizorze.
odpowiedź
User
Zen
Dokladnie Staszek ma racje. A dodatkowo kazdy normalny uzytkownik gemiusy i inne badziewia ma zablokowane na komputerze, tablecie , telefonie i telewizorze.
odpowiedź