SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Spadki serwisów VoD. Na czele VoD.pl, najmocniej przyciąga Player.pl, VoD.TVP.pl dogonił Iplę

Polskie legalne serwisy VoD miały nieco słabszy start jesiennej ramówki niż przed rokiem: większość zanotowała niższe zasięgi, mniej odsłon i krótszy czas korzystania przez użytkowników. Duży wzrost osiągnął jedynie dział VoD serwisu TVP.pl, zdecydowanym liderem zasięgowym pozostał VoD.pl, a na najdłużej internautów przyciągał Player.pl.

fot. shuttlerstock Article

We wrześniu br. serwis VoD.pl (należący do Grupy Onet-RASP) odwiedziło 4,6 mln internautów (rozumianych jako realni użytkownicy), którzy wykonali 34,4 mln odsłon (w tym 3,58 mln krajowych odsłon mobilnych), a każdy korzystał z niego średnio przez 50 minut i 54 sekundy - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

VoD.pl jest zdecydowanym liderem zasięgowym - miał prawie dwa razy więcej użytkowników niż Player.pl (wchodzący w skład Grupy TVN) i trzy razu więcej niż Ipla.tv (Grupa Cyfrowy Polsat) i dział VoD serwisu TVP.pl. Przy czym to Player.pl zanotował najwięcej odsłon (46,63 mln) i najdłuższy średni czas korzystania przez użytkownika (5 godzin i 49:13 minuty). Po ponad trzy godziny spędził przeciętnie każdy odwiedzający na Ipla.tv. i VoD.TVP.pl.

Aplikacja Ipla miała 772 tys. użytkowników i 1,93 mln uruchomionych aplikacji, a Kinoplex.gazeta.pl - 196,5 tys. użytkowników i 857,9 tys. odsłon.

Zaznaczmy, że poszczególne serwisy mają różne bazy materiałów i modele ich udostępniania. Player.pl, Ipla i VoD.TVP.pl są oparte na treściach (głównie programach i serialach) nadawców telewizyjnych oraz filmach. Przy czym Telewizja Polska udostępnia odpłatnie swoje produkcje innych witrynom (także VoD.pl), zamieszcza także dużo treści na YouTubie, natomiast Polsat i TVN zachowują je u siebie na wyłączność. Player.pl miesiąc temu wprowadził płatną ofertę, co w Ipli i na VoD.TVP.pl funkcjonuje od dawna (serwis TVP od roku w ramach Strefy Widza udostępnia bezpłatnie wszystkie materiały osobom płacącym abonament RTV). TVN nakręcił serial „Web Therapy” udostępniony w październiku br. tylko na Player.pl, a Polsat odcinki wielu swoich seriali pozwala oglądać w Ipli przed ich emisją telewizyjną.

Z kolei VoD.pl i Kinoplex.gazeta.pl nie realizują własnych produkcji, więc pozyskują treści w ramach umów z producentami i dystrybutorami filmowymi oraz nadawcami telewizyjnymi. W bazie drugiego z tych serwisów są tylko filmy i seriale.

Serwisy VoD we wrześniu 2015 roku

(Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL

serwis

real users

odsłony ogółem

krajowe odsłony mobilne

czas na RU [godz:min:s]

zasięg

vod.pl

4 604 726

34 402 570

3 578 821

00:50:54

18,69%

player.pl

2 343 485

46 627 345

2 588 082

05:49:13

9,51%

ipla.tv

1 833 907

31 852 438

795 771

03:04:19

7,44%

tvp.pl - vod

1 605 659

21 136 590

3 610 058

03:42:36

6,52%

ipla - aplikacja

771 985

-

-

-

3,13%

kinoplex.gazeta.pl

196 513

857 920

40 965

00:41:19

0,80%

W skali roku większość serwisów VoD zanotowała spadki zasięgów procentowych (porównywanie w tym kontekście zmiany liczby użytkowników jest mało miarodajne, ponieważ od maja br. wyniki Megapanelu są oparte na znacząco większej ogólnej liczbie polskich internautów, wskutek czego liczba użytkowników większości stron z miesiąca na miesiąc podskoczyła o kilkanaście proc.).

VoD.pl miał o 8,1 proc. niższy zasięg niż rok wcześniej (w dół z 20,33 proc. do 18,69 proc), a także o 4,51 mln odsłon mniej (spadek o 11,6 proc.) i 6:08 minuty krótszy średni czas korzystania przez użytkownika (10,7 proc. w dół). Player.pl stracił 11,4 proc. zasięgu, 16,06 mln odsłon (to 25,6 proc. w dół) oraz 2 godziny i prawie 37 minut średniego czasu korzystania (spadek o 31 proc.), a Ipla.tv - 11,2 proc. zasięgu, 1,18 mln odsłon (3,6 proc. w dół) i 29:40 minuty średniego czasu korzystania (13,9 proc. w dół). Spadki zanotowały również aplikacja Ipla i Kinoplex.gazeta.pl.

Za to bardzo duże wzrosty osiągnęło VoD.TVP.pl. Zasięg strony zwiększył się o 89 proc., liczba odsłon - o 12,3 mln (czyli 139 proc.), a średni czas spędzany przez użytkownika - z 17:02 minuty do trzech godzin i 42:36 minuty.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Spadki serwisów VoD. Na czele VoD.pl, najmocniej przyciąga Player.pl, VoD.TVP.pl dogonił Iplę

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Staszek
Te dane są nieporównywalne przez aplikacje w telewizorach i smatfonach. Kto ma telewizor smart tv i zna się trochę na tych sprawach to treści z ipli, playera i innych tego serwisów ogląda na telewizorze, a nie ma mały monitorze. A nie ma statystyk dotyczących aplikacji w telewizorach i smartfonach.
13 11
odpowiedź
User
Zen
Dokladnie Staszek ma racje. A dodatkowo kazdy normalny uzytkownik gemiusy i inne badziewia ma zablokowane na komputerze, tablecie , telefonie i telewizorze.
9 10
odpowiedź
User
Zen
Dokladnie Staszek ma racje. A dodatkowo kazdy normalny uzytkownik gemiusy i inne badziewia ma zablokowane na komputerze, tablecie , telefonie i telewizorze.
9 10
odpowiedź
User
Evir
Poczekajmy na Netflix i uwolnienie HBOGO od operatorów. Wtedy zaczną się spadki...
9 11
odpowiedź
User
Tak jak napisał poprzednik, jak wejdzie Netflix do Polski to dopiero się namiesza. Nie mogę się doczekać tej platformy. :D
8 12
odpowiedź