SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Spadki w segmencie pism luksusowych, najwięcej traci „Glamour”

Niemal wszystkie miesięczniki luksusowe i shoppingowe kierowane do kobiet zanotowały w styczniu br. spadki sprzedaży, największy z nich dotknął „Glamour”. W górę poszła sprzedaż jedynie „Zwierciadła” i „In Style”.

Spadki w segmencie pism luksusowych, najwięcej traci „Glamour”

Liderem rankingu pozostał "Twój Styl" (Wydawnictwo Bauer), którego sprzedaż ogółem w styczniu br. wyniosła 224 050 egz. i była niższa o 1 proc. niż w analogicznym okresie 2009 roku - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Na drugim miejscu - ze sprzedażą ogółem na poziomie 163 120 egz. - znalazł się „Cosmopolitan” (Marquard Media Polska), który w porównaniu do stycznia 2009 roku zanotował spadek wynoszący 3,2 proc.

Trzecią lokatę zajął miesięcznik „Joy”, także wydawany przez Marquarda, który rozszedł się w nakładzie 151 943 egz. (w dół o 19,3 proc.).

Największy spadek w rankingu dotyczył magazynu „Glamour” (G+J Polska), którego sprzedaż ogółem w styczniu 2010 roku w stosunku do analogicznego miesiąca ub.r. zmniejszyła się aż o 23,8 proc. do 96 458 egz.

Wzrosty w segmencie zanotowały jedynie „Zwierciadło” (Wydawnictwo Zwierciadło), którego sprzedaż wzrosła o 14 proc. do 105 031 egz. oraz „In Style” (Burda Media Polska) – w tym przypadku wzrost wyniósł 12,8 proc. do 83 063 egz.

Magazyn „Hot Moda & Shopping” ukazał się w styczniu br., ale miał wydanie łączone styczniowo-lutowe, pozostające w sprzedaży przez dwa miesiące. 

  styczeń
Wirtualnemedia.pl 2010 2009
ZKDP Sprzedaż ogółem
Twój Styl 224 050 226 294
Cosmopolitan 163 120 168 481
Joy 151 943 188 339
Avanti 137 291 154 434
Pani 111 742 113 096
Zwierciadło 105 031 92 138
Glamour 96 458 126 535
In Style - Edycja Polska 83 063 73 653
Elle 67 889 75 912
Uroda 65 915 71 824
Shape 27 053 29 161
Sukces 22 086 28 194
Hot Moda & Shopping - 102 357


Porównując dane ze stycznia br. do danych z grudnia ub.r. widać, że największy wzrost sprzedaży zanotował miesięcznik „Cosmopolitan”, a spadek - „Shape”. 

  styczeń grudzień
Wirtualnemedia.pl 2010 2009
ZKDP Sprzedaż ogółem
Twój Styl 224 050 239 082
Cosmopolitan 163 120 109 601
Joy 151 943 173 054
Avanti 137 291 172 102
Pani 111 742 102 595
Zwierciadło 105 031 123 322
Glamour 96 458 89 016
In Style - Edycja Polska 83 063 79 124
Elle 67 889 64 428
Uroda 65 915 46 409
Shape 27 053 38 247
Sukces 22 086 18 962
Hot Moda & Shopping - 49 018


 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Spadki w segmencie pism luksusowych, najwięcej traci „Glamour”

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
cudny
I bardzo dobrze! Glamour to wstrętna i niejadalna papka, podana
kiczowato, z wianuszkiem błędów ortograficznych i literówek wokół... Na deser zaś dramatyczny layout i niestrawna treść...G+J się kończy...bez stylu i klasy.
8 8
odpowiedź
User
czytelnik
Wolałam to pismo jak była Pani Grażyna Olbrych naczelna
8 8
odpowiedź
User
Nika2000
Nie ma wiekszego smiecia niz luksusowe pisma dla kobiet, kobieta nie jest kretynka, jest czlowiekiem jak kazdy inny. Lubie czytac dobra i rzetelna prase, a nie badziewie. Mamy dwoje dzieci, i obecnie jestem na urlopie bezplatnym, ale debilka nie jestem !
8 8
odpowiedź
User
Wacek
dlaczego nie podaje się danych np. z 2005 roku i obecnie? Wówczas byłoby to ciekawe porównanie. Bo tylko roczne lub z miesiąca na miesiąc to za mało
8 8
odpowiedź
User
vanessas
Wynik tego jest prosty:społeczeństwo się po prostu starzeje,stąd zakup pism bardziej''dojrzałych''(jak sądzą niektórzy).Prawda jest jednak taka,że zarówno ''Glamour'',jak i ''Twój Styl'' zawierają więcej reklam,niż treści,a różnią się ceną zdecydowanie...
8 8
odpowiedź