SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Spadła sprzedaż kioskowa wszystkich dzienników. „Rzeczpospolita” straciła najwięcej

W okresie od stycznia do października br. wszystkie dzienniki ogólnopolskie zanotowały spadki średniej sprzedaży w kioskach, a najwięcej straciła „Rzeczpospolita”. Zdecydowanym liderem sprzedaży kioskowej pozostał „Fakt”.

Article

Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że w samych kioskach i salonikach prasowych w okresie od stycznia do października 2015 roku „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) sprzedawał się średnio w liczbie 305 178 egz. W porównaniu do analogicznego okresu 2014 roku średnia sprzedaż egzemplarzowa tego dziennika zmniejszyła się o 5,52 proc. W tym kanale dystrybucji rozchodziło się 98,89 proc. sprzedawanych egzemplarzy „Faktu”.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugi był „Super Express” (ZPR Media) ze średnim wynikiem na poziomie 143 954 egz., notując spadek o 5,13 proc. Sprzedaż kioskowa tej gazety stanowiła 99,33 proc. sprzedaży ogółem „SE”, co było najwyższym wynikiem w zestawieniu.

Ostatnia pozycja podium należała do „Gazety Wyborczej” (Agora), której średnia sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych zmalała w ciągu roku o 5,74 proc. i wyniosła 106 794 egz. Udział sprzedaży kioskowej „GW” w sprzedaży ogółem wyniósł 67,46 proc.

Z kolei największy spadek średniej sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych odnotowała „Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication), która zajęła miejsce siódme. Jej wynik zmalał bowiem o 15,56 proc. do 7 897 egz.

Sprzedaż kioskowa tego tytułu to tylko 14,09 proc. sprzedaży ogółem, co w całym zestawieniu oznacza najniższy udział. „Rzeczpospolita” zanotowała jednak najwyższy udział prenumeraty - wyniósł on 68,61 proc. sprzedaży ogółem.

ZKDP

styczeń - październik

Wirtualnemedia.pl

2015

2014

Tytuł

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Sprzedaż egz. wydań druk.

Prenum.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Sprzedaż egz. wydań druk.

Prenum.

Fakt Gazeta Codzienna

308 616

308 615

305 178

3 214

326 748

326 748

323 002

3 502

Super Express

145 647

144 925

143 954

971

153 387

152 667

151 735

932

Gazeta Wyborcza

177 447

158 314

106 794

49 291

191 127

170 757

113 292

55 429

Przegląd Sportowy

31 484

31 484

30 518

595

35 546

35 546

34 500

639

Gazeta Polska Codziennie

18 888

18 837

18 394

168

20 471

20 455

19 844

85

Dziennik Gazeta Prawna

54 089

44 996

9 887

25 821

58 027

47 744

11 412

27 303

Rzeczpospolita

56 560

56 027

7 897

38 438

58 056

55 854

9 352

39 157

Puls Biznesu

13 314

10 589

1 655

6 158

13 996

10 836

1 743

6 719

Parkiet Gazeta Giełdy

5 332

4 758

1 319

1 565

5 015

4 536

1 532

1 508

W październiku 2015 roku liderem średniej sprzedaży w kioskach również był „Fakt”, którego wynik w porównaniu do października 2014 roku zmniejszył się o 7,49 proc. do 295 621 egz.

Drugie miejsce zajął „Super Express” (141 871 egz.; spadek o 10,50 proc.), a na podium znalazła się jeszcze „Gazeta Wyborcza” (105 457 egz.; w dół o 6,31 proc.).

Jednym wzrostem średniej sprzedaży kioskowej pochwalić się mogła „Gazeta Polska Codziennie” (Forum), która zajęła miejsce piąte. Jej średni wynik zwiększył się bowiem o 3,20 proc. do 18 999 egz.

Również i w tym ujęciu największy spadek odnotowała, plasująca się na siódmej pozycji, „Rzeczpospolita” - było to 14,75 proc. do 7 680 egz.

ZKDP

październik

Wirtualnemedia.pl

2015

2014

Tytuł

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Sprzedaż egz. wydań druk.

Prenum.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Sprzedaż egz. wydań druk.

Prenum.

Fakt Gazeta Codzienna

298 961

298 961

295 621

3 140

323 216

323 216

319 562

3 387

Super Express

143 562

142 824

141 871

953

160 236

159 516

158 520

996

Gazeta Wyborcza

176 878

155 735

105 457

48 144

189 442

168 663

112 564

53 905

Przegląd Sportowy

30 845

30 845

29 876

596

33 604

33 604

32 555

629

Gazeta Polska Codziennie

19 437

19 329

18 999

176

18 941

18 919

18 409

69

Dziennik Gazeta Prawna

53 163

44 505

8 825

25 891

55 968

45 570

9 278

27 349

Rzeczpospolita

55 272

54 971

7 680

37 396

58 705

55 039

9 009

38 626

Puls Biznesu

13 697

10 668

1 636

6 050

14 131

10 584

1 660

6 538

Parkiet Gazeta Giełdy

5 416

4 806

1 246

1 506

5 131

4 741

1 360

1 476

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych to sprzedaż tytułu prasowego w kioskach i salonikach prasowych i innych punktach, gdzie można nabyć prasę.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Spadła sprzedaż kioskowa wszystkich dzienników. „Rzeczpospolita” straciła najwięcej

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Jarząbek
Teraz prasę czyta się z internetu na tablecie lub smartfonie i to jest przyszłość. Prasa papierowa to przeżytek. Szkoda wycinać drzewa dla garski KONSERWATYWNYCH IDIOTÓW, którzy ciągle nie mogą się rozstać z papierem i przekonać do nowoczesnej formy przeglądania prasy. Powiedziałem to ja, jarząbek. Pozdrawiam normalnych, czytających prasę w sposób nowoczesny.
21 30
odpowiedź
User
Rychu Ohucki
"Rzeczpospolita", to gazeta nudna jak flaki z olejem. Nie dziwi mnie, że nikt nie chce czytać tego konserwatywnego badziewia... ale niedługo i inne gazety podziela ten los "Rzeczpospolitej", bo tez zaczynają być potwornie nudne. Kupiłem dziś weekendowe wydanie GW i chyba zrobiłem to po raz ostatni. Podobnie rzecz się ma z tym komiksem niemieckim "FAKT". zgoda z oceną "Jarząbka". Szkoda drzewa na ten papierowy badziew.
33 13
odpowiedź
User
Pan Adam
Ohoho!!! "Rzeczpospolita" - ponad 38 000 w prenumeracie? A "GW" prawie 50 000? Kto dzisiaj prenumeruje dzienniki - i po co? A jeśli od stycznia te prenumeraty się "trochę" zmniejszą, to co wtedy powiedzą Hajdarowicz i n-a-a-a-a-d-r-e-e-e-e-e-d-a-a-a-a-chtór? Że to koniec demokracji i szykany?
34 36
odpowiedź
User
andre
wszystkie dzienniki powinny kosztowac jednakowo np. 2 zł i po kłopocie...
9 10
odpowiedź
User
muchomorek2011
Z ogromną radością przeczytałem, że spadek sprzedaży rok do roku Gazety Wyborczej wynosi co prawda tylko -5,74%. W tym i przyszłym 2016 r. zapewne z wiadomych powodów sprzedaż spadnie o około 55 000 egzemplarzy / tyle właśnie jest obecnie w prenumeracie między innymi głównie urzędów / Przyszły rok za sprawą braku ogłoszeń dotychczasowych ogłoszeniodawców przyniesie jednak upadek czegoś co nie powinno istnieć w sferze mediów opiniotwórczych, obiektywnych. Pozdrawiam serdecznie również upadających.
21 9
odpowiedź