SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Spadły wpływy reklamowe Polsatu i TVN, na papierze więcej zarobiłaTVP

Liderem wpływów reklamowych we wrześniu br. była telewizja Polsat.Stacja zarobiła cennikowo 286 mln złotych, drugie miejsce przypadłoTVN. Wśród stacji tematycznych na pierwszym miejscu znalazła sięAXN (wzrost o 31 proc.). Najwięcej na reklamę wydały Unilever,Polkomtel i Procter and Gamble.

Wpływy z reklam Polsatu we wrześniu br.wyniosły 286,9 mln zł i były o 4,6 proc. niższe niż w analogicznymokresie zeszłego roku - pokazują przygotowane dla Wirtualnemedia.pldane TNS OBOP, które powstały na podstawie oficjalnych cenników inie obejmują rabatów.

Na drugim miejscu w zestawieniu znalazła sięTVN, która w zeszłym miesiącu zanotowała przychodyreklamowe na poziomie 259 mln zł (o 7,9 proc. niższe niż wewrześniu 2008 roku).

Na trzeciej pozycji uplasowała się TVP 1 zkwotą 162 mln zł, czyli o 17 proc. wyższą niż rok wcześniej.Natomiast TVP 2 - czwarta w rankingu - odnotowała wzrost wpływów zreklam o 17 proc. do poziomu 108 mln zł.

Piątą lokatę zajęła telewizja AXN, która była jednocześnieliderem kanałów tematycznych. We wrześniu br. jej przychodywyniosły 39 mln zł i były o 31 proc. wyższe niż rok temu.

Wirtualnemedia.pl

IX 2009

ZMIANA

Polsat286 868 202 zł-4,6%
TVN259 414 587 zł-7,9%
TVP1162 690 032 zł17,7%
TVP2108 414 866 zł17,7%
AXN39 505 836 zł31,6%
VIVA Polska33 303 570 zł49,8%
TV432 843 538 zł67,0%
TVPuls31 052 493 zł-3,3%
TVN 2421 762 281 zł11,3%
MTV Polska20 663 815 zł22,4%
Discovery19 478 960 zł61,5%
Hallmark13 939 765 zł15,6%
TVP INFO11 520 331 zł3,8%
4fun TV11 428 830 zł-9,7%
Cartoon Network10 261 020 zł36,1%
TVN Siedem9 994 808 zł-41,6%
Animal Planet9 457 975 zł71,9%
TVN Style9 331 423 zł48,2%
Jetix8 896 910 zł-25,6%
VH1 Polska8 732 860 zł24,9%



Wirtualnemedia.pl

IX 2008

Polsat300 786 232 zł
TVN281 513 794 zł
TVP1138 279 910 zł
TVP292 077 383 zł
TVPuls32 096 829 zł
AXN30 017 675 zł
VIVA Polska22 237 890 zł
TV419 669 794 zł
TVN 2419 554 519 zł
TVN Siedem17 112 491 zł
MTV Polska16 887 495 zł
4fun TV12 656 389 zł
Discovery12 064 170 zł
Hallmark12 056 970 zł
Jetix11 961 390 zł
TVP INFO11 101 695 zł
Polsat Sport9 722 898 zł
Tele 59 252 059 zł
National Geographic Channel8 235 775 zł
Cartoon Network7 536 580 zł


Najwięksi reklamodawcy
Unilever, Polkomteli Procter and Gamble to firmy, które przeznaczyły najwięcej nareklamę w telewizji we wrześniu 2009 roku.

Wirtualnemedia.pl

IX 2009

UNILEVER POLSKA76 588 104 zł
POLKOMTEL50 287 992 zł
PROCTER AND GAMBLE OPERATIONS POLS47 611 138 zł
L'OREAL POLSKA45 640 386 zł
POLSKA TELEFONIA CYFROWA39 227 690 zł
USPHARMACIA38 149 874 zł
PTK CENTERTEL35 937 802 zł
NESTLE POLSKA29 827 407 zł
FERRERO POLSKA29 605 832 zł
DANONE26 713 586 zł
KRAFT FOODS17 178 965 zł
GLAXOSMITHKLINE CONSUMER HEALTHCAR14 822 282 zł
REKLAMA WSPÓLNA14 585 351 zł
HENKEL13 919 380 zł
P413 862 927 zł
RECKITT BENCKISER13 819 157 zł
PEPSI-COLA GENERAL BOTTLERS POLAND13 065 953 zł
GRUPA ŻYWIEC11 380 642 zł
METRO GROUP9 930 671 zł
RECKITT BENCKISER HEALTHCARE9 338 030 zł



Wirtualnemedia.pl

IX 2008

UNILEVER POLSKA58 380 281 zł
PROCTER AND GAMBLE OPERATIONS POLS53 852 601 zł
PTK CENTERTEL37 506 070 zł
L'OREAL POLSKA35 694 755 zł
POLKOMTEL25 842 223 zł
USPHARMACIA23 894 980 zł
DANONE21 148 410 zł
NESTLE POLSKA20 058 437 zł
FERRERO POLSKA20 044 072 zł
POLSKA TELEFONIA CYFROWA17 503 568 zł
POLSAT15 325 712 zł
NIVEA POLSKA15 191 259 zł
REKLAMA WSPÓLNA15 152 435 zł
TELEKOMUNIKACJA POLSKA13 840 902 zł
MARS POLSKA13 214 375 zł
ITI HOLDINGS12 901 310 zł
COLGATE - PALMOLIVE11 967 725 zł
GLAXOSMITHKLINE11 025 294 zł
RECKITT BENCKISER10 551 985 zł
FRITO LAY POLSKA10 442 250 zł


Wszystkie dane mają charakter cennikowy. Nie uwzględniająudzielanych rabatów.

Dołącz do dyskusji: Spadły wpływy reklamowe Polsatu i TVN, na papierze więcej zarobiłaTVP

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl