SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Spółka Polskie Badania Outdooru rozpoczęła działalność

Metodologia badań audytorium reklamy zewnętrznej i zasady udostępniania wyników

W dniu 11 marca 2004 Spółka Polskie Badania Outdooru Sp. z o.o. (PBO) przedstawiła metodologię badań audytorium reklamy zewnętrznej i zasady udostępniania wyników. Spółka powołana została w następstwie podpisanego w listopadzie 2003 Listu Intencyjnego, kiedy to firmy AMS, Clear Channel oraz SMG/KRC Millward Brown Company zadeklarowały wzajemną współpracę w celu wprowadzenia na rynek badań zainicjowanych przez spółkę Polskie Badania Reklamy Zewnętrznej i stworzenia standardu badawczego dla określenia audytorium reklamy zewnętrznej w Polsce.

Długookresowym celem PBO jest stworzenie w Polsce jednolitego standardu badań reklamy zewnętrznej, który dostarczy rynkowi reklamowemu nowe narzędzia ułatwiające planowanie outdooru, a tym samym wzmocni rolę tego medium w całym procesie planowania. Służyć temu będzie przyjęta metodologia pomiaru reklamy zewnętrznej, obejmująca docelowo trzy etapy:

I) badanie natężenia ruchu (realizacja Biuro Inżynierii Transportu),
II) badanie widowni nośników outdoorowych (realizacja SMG/KRC Millward Brown Company)
III) a w planach także badanie struktury społeczno-demograficznej tej widowni.

Działania, którymi PBO zamierza się zająć w pierwszej kolejności, to uruchomienie zewnętrznej autoryzacji parametrów mediowych kampanii na nośnikach należących do udziałowców spółki PBO oraz rozszerzenie pomiaru o nowe formaty nośników reklamowych (m.in. citylight).

Autoryzacja parametrów kampanii to możliwość każdorazowego uzyskania przez Klienta potwierdzenia wartości wskaźników mediowych zaakceptowanego pakietu nośników. Serwis ten dostępny będzie na specjalnej internetowej platformie PBO już od 5 kwietnia pod adresem www.pbo.org.pl

Realizowany w ramach spółki PBO unikatowy projekt badawczy pozwala na zbudowanie następujących wskaźników mediowych dla reklamy zewnętrznej:

  • Liczbę kontaktów określającą liczbę osób, które miały możliwość kontaktu wzrokowego z nośnikiem
  • Średni czas kontaktu pokazujący czas, przez jaki potencjalni widzowie mogą być w kontakcie z nośnikiem przemieszczając się przez zdefiniowany w metodologii SMG/KRC tzw. obszar widoczności nośnika.

    Powyższe wskaźniki pozwalają z kolei na zdefiniowanie dla reklamy zewnętrznej standardowych wskaźników mediowych: GRP, CPP, CPM. Wyniki badań PBO są w pełni porównywalne z analogicznymi badaniami wykonywanymi na potrzeby telewizji, prasy, czy radia.

    Formuła spółki jest otwarta, a intencją obecnych udziałowców PBO jest zachęcenie całego środowiska reklamy zewnętrznej do wspólnych wysiłków na rzecz stworzenia w oparciu o badania PBO jednolitego standardu dla tego medium, a w konsekwencji skutecznego budowania silnej pozycji outdooru na rynku reklamowym.
  • Dołącz do dyskusji: Spółka Polskie Badania Outdooru rozpoczęła działalność

    0 komentarze
    Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl