SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Sport i TVP.info wywindowały odwiedzalność stron Telewizji Polskiej

W styczniu br. serwisy internetowe Telewizji Polskiej zanotowały rekordowe dla siebie 3,94 mln użytkowników i 53 mln odsłon. Skokowe wzrosty odwiedzalności przy okazji dużych turniejów osiągnęła sekcja sportowa portalu TVP.pl, natomiast systematyczny wzrost zanotował serwis TVP.info.

Article

Telewizja Polska w internecie wydaje portal TVP.pl, którego sekcja informacyjna działa pod osobnym adresem TVP.info. W styczniu br. obie witryny odwiedziło 3,94 mln internautów (real users), którzy wykonali 53,01 mln odsłon (w tym 8,96 mln krajowych odsłon mobilnych), a każdy spędził na nich średnio 5 minut i 32 sekundy - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Sam portal TVP.pl zanotował 3,57 mln użytkowników, 46,77 mln odsłon (w tym 7,56 mln krajowych odsłon mobilnych) i 4:56 minuty średniego czasu korzystania przez użytkownika. Większość ruchu zapewniły serwisowi sekcja sportowa - z 2,06 mln użytkowników i 18,9 mln odsłon, dział informacyjny (z wyłączeniem klasyfikowanego osobno TVP.info, za to obejmujący m.in. wiadomości lokalne z TVP Regionalna) - z 1,18 mln użytkowników i 9,94 mln odsłon, oraz sekcja VoD - z 809,5 tys. użytkowników i 12,92 mln odsłon.

Przypomnijmy, że w grudniu ub.r. strona główna portalu została udostępniona w nowej, „kafelkowej” odsłonie (więcej o tym), a w sekcji VoD uruchomiono darmową ofertę Strefa Widza dla osób płacących regularnie abonament RTV (więcej na ten temat).

Z kolei serwis TVP.info, promowany jako główna sekcja informacyjna TVP.pl, odwiedziło 776,9 tys. internautów, którzy wykonali 6,25 mln odsłon, a każdy korzystał z niego średnio przez 5:23 minuty. Witryna w nowej wersji ruszyła w marcu ub.r. (zobacz szczegóły), natomiast w grudniu zaczęto na żywo emitować w internecie „Wiadomości”, „Panoramę” i „Teleexpress” (więcej o tym).

Strony Telewizji Polskiej w styczniu 2015 roku

(Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL

serwis

real users

odsłony ogółem

krajowe odsłony mobilne

zasięg

tvp.pl - cały serwis

3 567 980

46 766 606

7 565 468

16,47%

tvp.pl - sport

2 060 676

18 896 963

3 384 342

9,51%

tvp.pl - informacje

1 182 298

9 938 993

1 584 930

5,46%

tvp.pl - vod

809 495

12 918 854

1 756 704

3,74%

tvp.pl - kultura i rozrywka

371 849

3 448 289

538 622

1,72%

tvp.pl - styl życia

243 541

1 563 742

300 936

1,12%

tvp.info

776 876

6 246 606

1 399 733

3,59%


W skali roku strony Telewizji Polskiej zyskały 1,4 mln użytkowników i 16,89 mln odsłon (to wzrosty o 55,2 i 46,7 proc.), przy czym średni czas korzystania z nich przez odwiedzającego zmalał z 13:39 do 5:32 minuty.

Portal TVP.pl zanotował w styczniu br. o 1,18 mln użytkowników i 13,02 mln odsłon więcej niż rok wcześniej (to 49,4 i 38,6 proc. w górę), natomiast przeciętny czas spędzony w serwisie przez użytkownika spadł z 14 do 4:56 minuty. Do wzrostów liczby użytkowników i odsłon głównie przyczyniła się sekcja sportowa, która miała ponad trzy razy więcej odwiedzających (wzrost z 655,6 tys. do 2,06 mln) i 2,5 razy więcej odsłon (w górę z 8 do 18,9 mln) niż przed rokiem. Wynika to m.in. z dużego zainteresowania rozegranymi w drugiej połowie stycznia mistrzostwami świata w piłce ręcznej, które TVP transmitowała także w swoim serwisie internetowym (mecze Polaków w TVP2 oglądało średnio 3,05 mln widzów - zobacz szczegóły).

Niewielkie wzrosty odwiedzalności osiągnęły także sekcja VoD (o 97,1 tys. użytkowników i 4,42 mln odsłon) oraz lifestylowa (o 25,3 tys. użytkowników i 356,8 tys. odsłon), podobne spadki zanotowały działy informacyjne (o 40,1 tys. użytkowników i 1,03 mln odsłon) oraz kulturalno-rozrywkowy (o 84,3 tys. użytkowników i 1,65 mln odsłon).

Z kolei statystyki TVP.info wzrosły ponad dwukrotnie - serwis zyskał w skali roku 418,3 tys. użytkowników i 3,87 mln odsłon (to 116,6 i 163,1 proc. w górę). Przeciętny czas korzystania z witryny przez odwiedzającego wydłużył się z 3:32 do 5:23 minuty.

Strony Telewizji Polskiej rok po roku (Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL

serwis

styczeń 2015

styczeń 2014

real users

odsłony

kraj. odsłony mobilne

real users

odsłony

kraj. odsłony mobilne

tvp.pl - cały serwis

3 567 980

46 766 606

7 565 468

2 388 461

33 750 514

2 941 756

tvp.pl - sport

2 060 676

18 896 963

3 384 342

655 618

7 979 471

852 280

tvp.pl - informacje

1 182 298

9 938 993

1 584 930

1 222 374

10 969 644

1 093 437

tvp.pl - vod

809 495

12 918 854

1 756 704

712 341

8 498 614

503 101

tvp.pl - kultura i rozrywka

371 849

3 448 289

538 622

456 189

5 096 176

377 140

tvp.pl - styl życia

243 541

1 563 742

300 936

218 231

1 206 930

115 863

tvp.info

776 876

6 246 606

1 399 733

358 613

2 374 052

193 479

Na drugiej podstronie szczegółowe statystyki stron TVP.pl i TVP.info w ciągu roku

  • 1
  • 2
Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Sport i TVP.info wywindowały odwiedzalność stron Telewizji Polskiej

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
samsma
był taki program interaktywny Twoje Info, dzwonili ludzie, wysyłali maile odczytywane na antenie, dyskutowali na Facebooku, lajki wzrosły z 2 tys do ponad 100 tys w niecały rok, no i co? I TVP decyzją z dania na dzień zamknęła program, bez uzasadnienia...ktoś coś rozkręcił, ktoś inny zżera śmietankę...
odpowiedź
User
qwerty
a jaka była odwiedzalność strony Leasing Team ? :D
odpowiedź