SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Zmiana pory nadawania serwisu sportowego TVP1 bez wpływu na oglądalność „Wiadomości”

„Sport” TVP1 w nowym paśmie ogląda 1,44 mln osób. Zmiana pory nadawania tego serwisu nie ma wpływu na oglądalność „Wiadomości” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Article

Od 25 lutego br. telewizyjna Jedynka serwis sportowy zaczęła emitować przed głównym wydaniem „Wiadomości”, czyli około godz. 19.26. Przez kilkadziesiąt poprzednich lat „Sport” stacja pokazywała po „Wiadomościach”.

Średnia widownia audycji w okresie od 25 lutego do 31 marca tego roku (czyli w pierwszych 35 dniach po zmianie pory emisji) wyniosła 1,44 mln widzów. Przełożyło się to na 9,89 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 6,23 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 7,15 proc. w grupie 16-59. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Havas Media Group.

W porównaniu do analogicznego okresu rok widownia „Sportu” spadła o 110 tys. oglądających. Od 25 lutego do 31 marca ub.r. kilkuminutowy cykl oglądało 1,55 mln osób, co przełożyło się na 9,71 proc. udziału w 4+ (w 16-49 było to 6,50 proc., a w 16-59 - 8,30 proc.). Wówczas emitowany był on około godz. 20.10.

Z kolei widownia serwisu sportowego względem okresu poprzedzającego zmianę pory emisji wzrosła o 160 tys. osób. W okresie od 19 stycznia do 24 lutego br. audycję tę śledziło średnio 1,28 mln osób, co dało jej odpowiednio 7,96 proc., 5,59 proc. i 6,43 proc. udziału.

Z analizy widowni TVP1 minuta po minucie w godz. 19.00-20.59 dla trzech analizowanych okresów wynika, że miejsce ulokowania serwisu sportowego nie ma bezpośredniego wpływu na zachowania widowni stacji. W analizowanym okresie względem analogicznego okresu rok wcześniej i okresu poprzedzającego Jedynka w czasie nadawania „Wiadomości” oraz w pasmach przed i po dzienniku, zanotowała spadek kilkuprocentowy liczby widzów (mniej więcej był on proporcjonalny w każdej minucie).

Z kolei „Wiadomości” w okresie od 25 lutego do 31 marca br. na antenie Jedynki oglądało 2,22 mln widzów.

Krótszy czas oglądania telewizji w 2018 roku

W 2018 roku liderem oglądalności wśród wszystkich widzów był Polsat, a w grupie komercyjnej TVN. Wśród głównych stacji wzrosty odnotowały TVP1 i TVP2, ale najwięcej zyskały TVP Sport, Super Polsat i TTV. Skrócił się średni czas oglądania telewizji, choć zwiększyły się wydatki reklamowe.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Zmiana pory nadawania serwisu sportowego TVP1 bez wpływu na oglądalność „Wiadomości”

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Mirek
Ten serwis utrzymywany jest tylko z rozpędu i przyzwyczajenia. Główna jego widownia była i jest zbudowana z osób które oglądały poprzednią pozycje i czekają na kolejną i skazane są na wiadomosci sportowe. Ten serwis miałby sens gdyby odpowiednio rozbudowany (nawet do 10 minut) pojawił się regularnie w TVP Sport o powiedzmy 20.00 po wiadomościach czy pogodzie - mógłby być prawdziwym, realnym, ogólnodostępnym serwisem sportowym dla osób dla których sport jest ważny i istotny. Tu mogłyby pojawić się szersze przebitki imprez, krótkie wypowiedzi zawodników, komentarze ekspertów, zapowiedzi i rokowania najbliższych wydarzeń sportowych, itp. Brakuje w TVP regularnego, opiniotworczego serwisu o sporcie który mógłby budować codziennie markę TVP Sport ale na antenie dedykowanej temu.
21 1
odpowiedź
User
korba
To prawda - jeżeli ktoś potrzebuje informacji sportowych to 3 minutowa forma telegraficzna jest do bani skoro dla zainteresowanych możliwe jest dotarcie z poważnym, pełnowymiarowe produktem. TVP w na ziemnym kanale sportowym mogłaby zbudować swój sportowy dziennik ze stałą porą emisji, który byłby naprawdę istotną pozycją dla kibiców. Po 20 to chyba dobra pora bo kończą się wszystkie serwisy ogolnoinformacyjne dużych stacji i wszyscy nadają programy interwencyjne lub telenowele. To jest też przed dużymi wieczornymi transmisjami dla których taki serwis byłby dobrym podprowadzeniem.
11 1
odpowiedź
User
Mirek
Kolejny super pomysł ludzi z partii rządzącej. Dobra zmiana hahaha
12 7
odpowiedź
User
Prawda
Dziadostwo jest dziadostwem i nic tego nie zmieni.
28 2
odpowiedź
User
mtc
Ten serwis utrzymywany jest tylko z rozpędu i przyzwyczajenia. Główna jego widownia była i jest zbudowana z osób które oglądały poprzednią pozycje i czekają na kolejną i skazane są na wiadomosci sportowe. Ten serwis miałby sens gdyby odpowiednio rozbudowany (nawet do 10 minut) pojawił się regularnie w TVP Sport o powiedzmy 20.00 po wiadomościach czy pogodzie - mógłby być prawdziwym, realnym, ogólnodostępnym serwisem sportowym dla osób dla których sport jest ważny i istotny. Tu mogłyby pojawić się szersze przebitki imprez, krótkie wypowiedzi zawodników, komentarze ekspertów, zapowiedzi i rokowania najbliższych wydarzeń sportowych, itp. Brakuje w TVP regularnego, opiniotworczego serwisu o sporcie który mógłby budować codziennie markę TVP Sport ale na antenie dedykowanej temu.

Codziennie na TVP sport wieczorem jest Sportowy Wieczór, który chyba spełnia te wymagania (regularny, kilkudziesięciominutowy, ogólnodostępny)
4 2
odpowiedź