SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Spory spadek sprzedaży "Faktu"

Październik był najgorszym miesiącem dla dziennika "Fakt". Sprzedaż spadła o ponad 7%

W październiku 2004 r., w porównaniu z wrześniem 2004 r., znacząco spadła sprzedaż "Faktu". Tymczasem "Super Express", dzienniki regionalne i "Gazeta Wyborcza" zanotowały wzrost sprzedaży - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy.

Średnia sprzedaż "Faktu", lidera na rynku dzienników, wyniosła w październiku tego roku 486 tys. 209 egzemplarzy, czyli o 7,5 proc. mniej niż miesiąc wcześniej.

Drugie miejsce wśród dzienników pod względem średniej wielkości sprzedaży w październiku zajęła "Gazeta Wyborcza".

Średnia sprzedaż tego dziennika wyniosła w październiku 2004 r. 443 tys. 673 egzemplarzy i była wyższa niż we wrześniu 2004 roku o 1,6 proc.

Średnia sprzedaż "Super Expressu", zajmującego trzecie miejsce, wyniosła 231 tys. 183 egzemplarzy, co oznacza wzrost w stosunku do września o 7,3 proc.

W tym czasie zmniejszyła się sprzedaż czwartego z dzienników, czyli "Rzeczpospolitej". Średnia sprzedaż tego tytułu w październiku 2004 r. wyniosła 186 tys. 323 egzemplarze, czyli o 0,5 proc. mniej niż miesiąc wcześniej.

W okresie od stycznia do końca października 2004 r. średnia sprzedaż "Faktu" wyniosła 545 tys. 269 egzemplarzy. Średnia sprzedaż "Gazety Wyborczej" w tym czasie wyniosła 434 tys. 951 egzemplarzy i była wyższa o 5,4 proc. niż rok wcześniej."Super Express" średnio sprzedawał się w ciągu dziesięciu miesięcy tego roku na poziomie 230 tys. 223 egzemplarzy, czyli o16,1 proc. mniej niż w analogicznym okresie 2003 r.
Średnia sprzedaż "Rzeczpospolitej" wyniosła w okresie od stycznia do końca października 2004 r. 183 tys. 502 egzemplarze, co oznacza spadek o 1,4 proc. wobec wyniku z porównywalnego okresu 2003 roku.

W październiku 2004 r. dzienniki regionalne sprzedały średnio w tygodniu 1,07 mln egzemplarzy, o 65 tys. więcej jak we wrześniu br. . Sprzedaż dzienników regionalnych wrzesień do października 2004 r. wzrosła o 6,5%. Najwyższą, ponad 10% dynamikę zanotowały: Dziennik Wschodni (+23%), Echo Dnia (+16%), Życie Warszawy, Kurier Szczeciński, Gazeta Krakowska i Dziennik Zachodni.

 

 

wrz 04

paź 04

IX do  VIII 04

X do IX 04

Dzienniki regionalne

1 003 615

1 068 783

2,3%

6,5%

Dzienniki ogólnopolskie

1 365 140

1 347 388

2,1%

-1,3%

 

Fakt

525 538

486 209

-4,9%

-7,5%

 

Gazeta Wyborcza

436 867

443 673

11,3%

1,6%

 

Super Express

215 474

231 183

1,9%

7,3%

 

Rzeczpospolita

187 261

186 323

4,0%

-0,5%

Ogółem dzienniki

2 368 755

2 416 171

2,2%

2,0%

W październiku br. sprzedaż dzienników ogólnopolskich  była o 6,7% wyższa niż rok wcześniej (+84 tys. egzemplarzy). Jednak w stosunku do września br. spadła ona o 1,3 %, za sprawą o słabszego wyniku Faktu (spadek o 7,5%, tj. o 39 tys.).
Wyniki październikowe całego segmentu dzienników można uznać za umiarkowanie dobre. Za wcześnie jednak, aby stawiać hipotezę, że segment dzienników wchodzi w fazę wzrostu. 2,4 mln sprzedanych egzemplarzy średnio w tygodniu każą traktować to medium jako masowe. 

Analiza Media Tak - domu prasy regionalnej; na podstawie danych ZKDP  

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Spory spadek sprzedaży "Faktu"

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl