SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Spot Axe Jet nie dyskryminuje kobiet (wideo)

Komisja Etyki Reklamy odrzuciła protest oskarżający spottelewizyjny Axe Jet o stereotypowe traktowanie kobiet jak obiektówseksualnych. Instytucja uznała, że reklamy nie dyskryminują tejpłci, tym samym nie naruszając dobrych obyczajów ani przepisówprawa.

W skardze, która wpłynęła do Komisji Etyki Reklamy, odbiorcazarzucał telewizyjnemu spotowi dezodorantów Axe przedstawiającemupodróż nieistniejącymi w rzeczywistości liniami lotniczymi "AxeJet", że dyskryminuje kobiety, przedstawiając je jak przedmiotyseksualne. "Reklamy tego typu wpływają na ogólnospołecznewyobrażenia na temat roli kobiety, pogłębiają stereotypy oraz dająprzyzwolenie na seksistowskie zachowania" - zaznaczył autorprotestu.

Na podstawie skargi reklamie postawiono zarzuty sprzeczności zdobrymi obyczajami, zawierania treści dyskryminujących ze względuna płeć oraz wywierania negatywnego wpływu na rozwój nieletnich.Odpowiedzialna za kampanię firma Unilever Polska broniła się,przypominając, że podobne protesty wywoływały już wcześniejszereklamy dezodorantów Axe odwołujące się do zachowań seksualnych,ale Komisja Etyki Reklamy oddalała za każdym razem teoskarżenia

W obecnym przypadku instytucja również odrzuciła protest,uznając że reklama nie łamie kodeksu branżowego ani przepisówprawa. Komisja Etyki Reklamy uzasadniła, że treść i żartobliwywydźwięk spotu nie dyskryminują nikogo ze względu na płeć ani nieuwłaczają niczyjej godności, a filmik nie zawiera też scen mogącychmieć negatywny wpływ na prawidłowy rozwój małoletnich aninaruszających dobre obyczaje.

Dołącz do dyskusji: Spot Axe Jet nie dyskryminuje kobiet (wideo)

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl