SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Spot Verdin Coolights bez pasów, więc do zmiany (wideo)

Komisja Etyki Reklamy uznała, że spot telewizyjny preparatu Verdin Coolights propaguje niebezpieczne i niezgodne z prawem zachowanie. Wszystko przez to, że bohaterowie reklamy jadą samochodem bez zapiętych pasów.

Spot Verdin Coolights bez pasów, więc do zmiany (wideo)

Komisja Etyki Reklamy zajęła się telewizyjnym spotem Verdin Coolights po otrzymaniu skargi, której autor zauważył, że młodzi bohaterowie filmiku jadą samochodem, nie mając zapiętych pasów bezpieczeństwa. „Uważam, że to głęboko nieetyczne i nieodpowiedzialne społecznie, aby reklama obecna we wszystkich mainstreamowych mediach, wyświetlana wielokrotnie w ciągu całego dnia, propagowała nie tylko łamanie prawa, ale też przede wszystkim niebezpieczny dla zdrowia i życia sposób podróżowania samochodem. Target tej reklamy to ludzie młodzi, aktywni - reklama tworzy niewłaściwy wzorzec zachowania” - ocenił odbiorca.

Odpowiedzialna za tę reklamę firma USP Zdrowie broniła się twierdząc, że fragment spotu pokazujący jazdę samochodem jest elementem marzenia, fantazji bohaterów. „Jest on nierzeczywisty w wielu elementach, a bohaterowie w rzeczywistości stoją w korku zablokowani przez inne auta i snują fantazje, że znajdują się w zupełnie innym, przyjemniejszym miejscu (w klubie na kanapie)” - podkreślił reklamodawca. Przedstawiciele firmy zadeklarowali jednak, że skoro reklama w takiej może budzić wątpliwości, zostaną w niej wprowadzone odpowiednie zmiany.


Komisja Etyki Reklamy doceniła postawę USP Zdrowie, przy czym podkreśliła, że w dotychczasowej formie spot Verdin Coolights naruszał kodeks branżowy, propagując niebezpieczne i niezgodne z prawem zachowanie, jakim jest jazda samochodem bez zapiętych pasów bezpieczeństwa. „Opowiedziana w reklamie fantazyjna historia nie uzasadnia, tego, że bohaterowie reklamy łamią przepisy prawa drogowego. Z tej reklamy można wywieść wniosek, że jeżdżenie bez pasów jest cool, a wystarczy spojrzeć na statystyki, w jak wielu wypadkach samochodowych uczestniczą młodzi ludzie” - uzasadnili członkowie zespołu orzekającego.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Spot Verdin Coolights bez pasów, więc do zmiany (wideo)

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl