Spotify: podcasty w Polsce szybko zyskują na popularności, liderem "Kryminatorium" (TOP gatunków i twórców)

W ostatnim roku liczba słuchaczy podcastów na Spotify w Polsce wzrosła o 300 proc. Według danych Voxnest Polska jest w pierwszej dziesiątce najszybciej rozwijających się rynków dla tego formatu na świecie. Wzrosty sięgają 40 proc. w skali miesiąc do miesiąca.

km
km
Udostępnij artykuł:

Według danych Voxnest (właściciel platformy hostingowej dla podcastów Spreaker) Polska jest w pierwszej dziesiątce najszybciej rozwijających się rynków dla formatu podcastów na świecie. Wyprzedzają nas tylko Chile, Argentyna, Peru, Meksyk i Chiny.

Wzrosty sięgają w naszym kraju 40 proc. w skali miesiąc do miesiąca.

Na czele Spotify

Według Voxnest, Spotify jest obecnie platformą nr 1 w Polsce jeśli chodzi o streaming podcastów. Ponad 50 proc. słuchaczy podcastów w Polsce ma mniej niż 30 lat.

Według statystyk Spotify ponad 90 proc. czasu spędzanego z podcastami odbywa się za pośrednictwem smartfonów. Podcasty są słuchane nie tylko rano i wieczorem. Najwięcej streamów serwis notuje w ciągu dnia, popołudniami.

Biorąc pod uwagę ulubione gatunki podcastów słuchanych przez Polaków, na czele zestawienia najpopularniejszych kategorii znajduje się „Sztuka i rozrywka”, a dalej „Edukacja” oraz „Komedia”.

Jeśli chodzi o najczęściej słuchane tytuły (dane z kwietnia 2019 r.), na pierwszym miejscu znajduje się seria "Kryminatorium", którego prowadzącym jest Marcin z kanału YT Niediegetyczne, a tuż za nim plasuje się Karol Paciorek i jego seria "Imponderabilia". Podium uzupełnia seria "Dwóch Typów Podcast", której prowadzącymi są dwaj youtuberzy: GargamelVlog oraz Generator Frajdy.

grafika

Spotify - najczęściej streamowane gatunki podcastów w Polsce (kwiecień 2019):1. Sztuka i rozrywka2. Edukacja3. Komedia4. Zdrowie i styl życia5. Wiadomości i polityka

Spotify - najczęściej streamowane podcasty w Polsce (kwiecień 2019):1. Kryminatorium2. Imponderabilia3. Dwóch typów podcast4. Polimaty 25. 7 metrów pod ziemią6. Strefa Psyche Uniwersytetu SWPS7. Ja i moje przyjaciółki idiotki8. Speak English now Podcast through Mini Stories9. Zabójcze opowieści10. WNOP: Więcej niż oszczędzanie pieniędzy.

W I kwartale 2019 roku serwis Spotify zanotował wzrost przychodów rok do roku o 33 proc. Strata operacyjna spółki w okresie trzech miesięcy wzrosła do 47 mln euro. Globalna liczba użytkowników serwisu to 217 mln, a tych płacących abonament po raz pierwszy w historii osiągnęła poziom 100 mln.

Raport na temat polskich podcastów na Spotify został przygotowany przez serwis wraz z firmą Voxnest.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Tak zarabia Kanał Zero. O połowę więcej z reklam

Tak zarabia Kanał Zero. O połowę więcej z reklam

Chiński e-commerce wart już ponad 11 mld zł w Polsce. Rząd mówi o nierównej konkurencji

Chiński e-commerce wart już ponad 11 mld zł w Polsce. Rząd mówi o nierównej konkurencji

"Zaufany ekspert" Meta pomógł reporterowi Reutera uruchomić fałszywe reklamy

"Zaufany ekspert" Meta pomógł reporterowi Reutera uruchomić fałszywe reklamy

WPP Media wykorzystuje dane z YouTube do rozwoju marketingu influencerów

WPP Media wykorzystuje dane z YouTube do rozwoju marketingu influencerów

Hipercholesterolemia: przyczyny, objawy, leczenie
Materiał reklamowy

Hipercholesterolemia: przyczyny, objawy, leczenie

Ruszyła zimowa kampania promująca Południowy Tyrol

Ruszyła zimowa kampania promująca Południowy Tyrol