Spotify przegoni Apple w segmencie podcastów. 28,2 mln amerykańskich słuchaczy w 2021 roku

W 2021 roku liczba użytkowników w USA słuchających podcastów w serwisie Spotify osiągnie poziom 28,2 mln - wynika z prognoz firmy eMarketer. To oznacza, że Spotify po raz pierwszy w historii pobije pod tym względem Apple z prognozowaną liczbą 28 mln słuchaczy. W kolejnych latach różnica będzie się powiększać na korzyść Spotify.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

Serwis Spotify, zaczynający od streamingu muzyki, od kilku lat coraz mocniej inwestuje w segment podcastów. Ostatnim przykładem może być zapowiedź udostępnienia na platformie nowych audycji audio z udziałem m.in. Bruce’a Springsteena i Baracka Obamy.

Spotify lepszy od Apple

Z danych opublikowanych przez firmę eMarketer wynika, że popularność podcastów dostępnych na Spotify będzie konsekwentnie rosła.

Według prognoz analityków w 2021 r. w USA liczba użytkowników korzystających z podcastów przynajmniej raz w miesiącu osiągnie poziom 28,2 mln. To oznacza, że po raz pierwszy w historii Spotify pokona na rynku amerykańskim koncern Apple, pioniera w segmencie podcastów, który może liczyć na 28 mln amerykańskich słuchaczy w br.

eMarketer przewiduje, że w kolejnych latach dystans pomiędzy Spotify a Apple będzie się stopniowo powiększał na korzyść tego pierwszego serwisu. Liczba odbiorców podcastów na Spotify w USA ma w 2022 r. osiągnąć 33,1 mln oraz 37,5 mln w roku 2023. W wypadku Apple Podcast będzie to odpowiednio 28,5 oraz 28,8 mln słuchaczy.

grafika

Zgodnie z prognozami ogólna liczba słuchaczy podcastów w USA w 2021 r. wyniesie 117,8 mln po wzroście rok do roku o 10,1 proc. Wraz z tymi statystykami będą rosły wydatki reklamowe związane z podcastami.

W 2021 r. osiągną one kwotę 1,28 mld dol. stanowiąc 24 proc. wszystkich nakładów reklamowych przy cyfrowych treściach audio. W 2024 r. wydatki reklamowe wzrosną do 1,83 mld dol., a ich udział w segmencie do 29 proc.

grafika

Spotify na koniec 2020 roku miał 345 mln użytkowników, z czego 155 mln to abonenci kont premium. Liczba płacących użytkowników wzrosła rok do roku o 11 mln. Platforma zapowiada podwyżki abonamentów na 25 rynkach.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Razem włączamy emocje" w reklamach Energi

"Razem włączamy emocje" w reklamach Energi

Nowe kanały za darmo. Pokazują "Psi patrol" i inne treści stacji Nickelodeon

Nowe kanały za darmo. Pokazują "Psi patrol" i inne treści stacji Nickelodeon

Sylwester w Zakopanem z inną stacją niż TVP

Sylwester w Zakopanem z inną stacją niż TVP

Giganci streamingu zamawiają mniej produkcji w Europie. Silna pozycja Polski

Giganci streamingu zamawiają mniej produkcji w Europie. Silna pozycja Polski

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

Ilu widzów miał drugi sezon "Unboxing" w TVN?

Ilu widzów miał drugi sezon "Unboxing" w TVN?