Spotify rośnie najszybciej od pięciu lat. Ilu ma użytkowników?

Platforma streamingu audio Spotify po pierwszym kwartale tego roku miała 268 milionów subskrybentów, co stanowi wzrost o 12 proc. rok do roku. To najwyższy przyrost netto w pierwszym kwartale od 2020 roku. W górę poszły także zysk operacyjny i przychody.

Justyna Dąbrowska-Cydzik
Justyna Dąbrowska-Cydzik
Udostępnij artykuł:
Spotify rośnie najszybciej od pięciu lat. Ilu ma użytkowników?

Spotify po pierwszym kwartale 2025 roku notuje lepsze wyniki we wszystkich kluczowych wskaźnikach – w tym najwyższy przyrost subskrybentów w pierwszym kwartale od 2020 roku oraz rekordowy zysk operacyjny.

Przychody całkowite wzrosły o 15 proc. rok do roku do 4,2 miliarda euro. O 16 proc. wzrosły przychody z subskrypcji Spotify i o 8 proc. z reklam. Zysk operacyjny wzrósł do 509 milionów euro.

Marża brutto poprawiła się o 400 punktów bazowych r/r i wyniosła 31,6 proc.

Dobry kwartał Spotify

Po pierwszym kwartale tego roku liczba subskrybentów Spotify wzrosła o 3 miliony, co oznacza skok o 12 proc. do 268 milionów.

Liczba aktywnych użytkowników miesięcznie osiągnęła 678 milionów, co oznacza wzrost o 10 proc. rok do roku. 

– Obecnie dane bazowe wyglądają bardzo dobrze: zaangażowanie użytkowników pozostaje wysokie, retencja jest silna, a dzięki naszemu modelowi freemium użytkownicy mają elastyczność, by zostać z nami nawet w mniej pewnych czasach. Tak, w krótkim terminie może pojawić się trochę zamieszania, ale nadal jesteśmy pewni naszej długoterminowej wizji, a kierunek, w którym zmierzamy, wydaje się jaśniejszy niż kiedykolwiek wcześniej – powiedział Daniel Ek, założyciel i dyrektor generalny Spotify.

Spotify ma obecnie około 7 milionów podcastów - w porównaniu z 6,5 miliona w poprzednim kwartale. Firma w raporcie przekazała, że ponad miliard użytkowników słuchało podcastów na Spotify. T o o 322 miliony więcej niż aktualna całkowita liczba aktywnych użytkowników platformy.  

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Zaufany ekspert" Meta pomógł reporterowi Reutera uruchomić fałszywe reklamy

"Zaufany ekspert" Meta pomógł reporterowi Reutera uruchomić fałszywe reklamy

WPP Media wykorzystuje dane z YouTube do rozwoju marketingu influencerów

WPP Media wykorzystuje dane z YouTube do rozwoju marketingu influencerów

Ruszyła zimowa kampania promująca Południowy Tyrol

Ruszyła zimowa kampania promująca Południowy Tyrol

Stacja Deutsche Welle na czarnej liście Rosji

Stacja Deutsche Welle na czarnej liście Rosji

Hipercholesterolemia: przyczyny, objawy, leczenie
Materiał reklamowy

Hipercholesterolemia: przyczyny, objawy, leczenie

Córka Poczobuta w imieniu ojca odebrała Nagrodę Sacharowa

Córka Poczobuta w imieniu ojca odebrała Nagrodę Sacharowa