SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Spotify z rosnącymi przychodami i 118 mln euro straty. Serwis ma 320 mln użytkowników

W trzecim kwartale 2020 r. muzyczny serwis Spotify zanotował wzrost przychodów o 14 proc., spółka wykazała też kwartalną stratę w wysokości 118 mln euro. Obecnie z aplikacji korzysta na całym świecie 320 mln użytkowników.

Article

W trzecim kwartale 2020 r. spółka Spotify zanotowała przychody w wysokości 1,975 mld euro, co oznacza wzrost rok do roku o 14 proc.

Większość (1,790 mld euro) pochodziła z opłat subskrypcyjnych od użytkowników wersji Premium, zaś 185 mln to wpływy reklamowe z darmowych kont.

W raportowanym okresie firma wykazała stratę na poziomie 118 mln euro, przede wszystkim ze względu na dodatkowe koszty związane z promocjami i nowymi usługami dostępnymi poprzez aplikację platformy. W ostatnich okresie firma testowała m.in. możliwość słuchania offline i tryb karaoke, a użytkownicy otrzymali ulepszoną funkcję współdzielenia piosenek.

Rośnie liczba użytkowników

W trzecim kwartale br. liczba użytkowników Spotify osiągnęła globalnie 320 mln, po wzroście rok do roku o 29 proc. Obecnie aplikacja ma 144 mln odbiorców z kontami Premium oraz 185 mln użytkowników darmowej wersji.

Największy odsetek (34 proc.) użytkowników Spotify to mieszkańcy Europy, na kolejnych miejscach są Północna Ameryka (25 proc.) oraz Ameryka Łacińska (22 proc.).

Czytaj także: Spotify startuje z programem The Get Up. Codzienne newsy i informacje z różnych dziedzin

 

Z kolei w przedziale płatnych użytkowników Premium 40 proc. pochodzi z kontynentu europejskiego, 29 proc. z Ameryki Północnej, a 21 proc. - z Ameryki Łacińskiej.

Spółka przyznała, że na dobre wyniki kluczowy wpływ miały duża kampania marketingowa na terenie Indii oraz uruchomienie Spotify na terenie Rosji i 12 rynkach towarzyszących.

Jak podano "mamy tu do czynienia z najlepszym krajowym debiutem w historii istnienia serwisu".

Spotify prognozuje, że w czwartym kwartale br. liczba użytkowników serwisu wzrośnie do poziomu 340 – 345 mln. Łączne przychody mogą zamknąć się kwotą 2,2 mld euro, zaś strata operacyjna wyniesie od 112 do 32 mln euro.

Czytaj także: W Spotify można znaleźć piosenkę, nie znając jej tytułu

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Spotify z rosnącymi przychodami i 118 mln euro straty. Serwis ma 320 mln użytkowników

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl