2,3 mln spotów reklamowych w stacjach telewizyjnych w lutym. Na czele Polsat i Aflofarm

Cennikowe wpływy reklamowe telewizji w lutym br. były o 9 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Liderem przychodów z reklam był Polsat, a najwięcej na spoty telewizyjne wydała firma Aflofarm.

mk
mk
Udostępnij artykuł:
2,3 mln spotów reklamowych w stacjach telewizyjnych w lutym. Na czele Polsat i Aflofarm
fot. Shutterstock.com

W lutym 2017 roku stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 2,33 mln spotów reklamowych, o 17,75 proc. więcej, niż w analogicznym okresie 2016 roku. Trwały one 14,63 tys. godzin (rok wcześniej czas ten wyniósł 12,81 tys. godzin).

Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach wyniosły łącznie 1,64 mld zł, co oznacza wzrost w skali roku o 9,10 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/ogladalnosc-telewizji-luty-2017-liderem-polsat-traci-tvp1 ##

grafika

Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 275,36 mln zł, odnotował w zeszłym miesiącu Polsat. Jego przychody były o 17,74 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

Drugą lokatę zajął TVN, którego wpływy zwiększyły się o 0,87 proc. do 193,67 mln zł.

Podium uzupełnia TVP1 (88,09 mln zł; spadek o 24,54 proc. - największy w top 20), a oczko niżej znalazła się TVP2 (84,38 mln zł; w dół o 3,90 proc.).

Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazł się TV4 z wpływami na poziomie 46,50 mln zł i wzrostem o 1,77 proc.

14. miejsce zajął kanał 4fun.tv, który zanotował największy wzrost w top 20 - o 370,54 proc. do 24,98 mln zł.

grafika

Zdecydowanie najwięcej na reklamę w telewizji - 172,98 mln zł - w lutym 2017 roku wydała firma Aflofarm. Jej wydatki wzrosły rok do roku o 56,50 proc. Kolejne miejsca zajęły: Pharmacia (67,38 mln zł; do góry o 38,37 proc.) i Polpharma (50,82 mln zł; + 12,57 proc.).

grafika

Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów dawanych reklamodawcom, które mogą wynosić nawet 70-80 proc. Wyliczenia Nielsen Audience Measurement nie biorą pod uwagę również różnych modeli sprzedaży zasu reklamowego. Część reklam sprzedawana jest nie z cennika (są tam ceny za spot w konkretnym bloku), ale reklamodawca płaci za realną widownię, która oglądała w tym czasie daną stację telewizyjną.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej

Drugi sezon "8 wspaniałych" w Canal+. Premiera już dziś

Drugi sezon "8 wspaniałych" w Canal+. Premiera już dziś

Sezon świąteczny to szczyt sprzedaży subskrypcji streamingowych

Sezon świąteczny to szczyt sprzedaży subskrypcji streamingowych

W tym kraju "Gang Olsena" jest jak "Kevin" w Polsacie. I nie chodzi o Danię

W tym kraju "Gang Olsena" jest jak "Kevin" w Polsacie. I nie chodzi o Danię

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Te wywiady warto przeczytać. 10 mocnych rozmów na Święta

Te wywiady warto przeczytać. 10 mocnych rozmów na Święta