SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Topnieje rynek dzienników regionalnych i lokalnych. Wszystkie tytuły na minusie w I-III kwartale

W pierwszych trzech kwartałach br. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród codziennych gazet regionalnych i lokalnych była „Gazeta Pomorska”. Wszystkie tytuły odnotowały spadki sprzedaży, a najwięcej straciła „Gazeta Olsztyńska / Dziennik Elbląski” - raport Wirtualnemedia.pl.

Średnia sprzedaż ogółem „Gazety Pomorskiej” (Polska Press Grupa) w pierwszych trzech kwartałach 2017 roku wyniosła 33 094 egz., czyli o 11,31 proc. mniej, niż w analogicznym okresie rok wcześniej - pokazują dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugą lokatę zajął „Dziennik Zachodni” (Polska Press Grupa), którego średni wynik sprzedażowy w analizowanym okresie zmniejszył się o 11,70 proc. do 30 266 egz.

Podium uzupełnia „Głos Wielkopolski” (również Polska Press Grupa). Średnia sprzedaż ogółem tego tytułu w pierwszych trzech kwartałach 2017 roku wyniosła 23 942 egz., po spadku o 10,13 proc.

Najwięcej stracił natomiast dziennik „Gazeta Olsztyńska / Dziennik Elbląski” (Grupa WM), który w rankingu spadł z miejsca 14. na 15. Średni wynik tego tytułu zmniejszył się o 17,30 proc. i ostatecznie wyniósł 10 228 egz.

We wrześniu 2017 roku liderem również była „Gazeta Pomorska”, której średnia sprzedaż ogółem w porównaniu do września 2016 roku zmniejszyła się o 11,44 proc. do 31 992 egz.

Drugi był „Dziennik Zachodni”, którego wynik sprzedażowy wyniósł 29 804 egz., po spadku o 13,27 proc. Trzecią lokatę zajął „Głos Wielkopolski” (23 608 egz.; w dół o 9,28 proc.).

Największy spadek w tym ujęciu odnotował „Dziennik Łódzki” (Polska Press Grupa) - było to 16,98 proc. do 16 183 egz.

Dane dotyczą wszystkich dzienników regionalnych i lokalnych z bazy ZKDP.

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.

Dołącz do dyskusji: Topnieje rynek dzienników regionalnych i lokalnych. Wszystkie tytuły na minusie w I-III kwartale

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
WIski
W takim razie jest jeszcze ogrom możliwości dla mediów w internecie, jedyny problem zostaje z dziennikarstwem śledczym, nikomu się to nie opłaca.
odpowiedź
User
onyx
W takim razie jest jeszcze ogrom możliwości dla mediów w internecie, jedyny problem zostaje z dziennikarstwem śledczym, nikomu się to nie opłaca.

A kogo tu śledzić i po co się narażać jeśli nikt nie trafia później do paki? Tylko zlecenia i gotowce znalezione na wycieraczkach.
odpowiedź