SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

„Gazeta Pomorska” liderem sprzedaży w 2018 roku, „Dziennik Zachodni” najbardziej w dół

W 2018 roku liderem średniej sprzedaży ogółem wśród codziennych gazet regionalnych i lokalnych była „Gazeta Pomorska”. Prawie wszystkie tytuły odnotowały spadki sprzedaży, a najwięcej stracił „Dziennik Zachodni”. Zyskała tylko „Polska Metropolia Warszawska” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Article

Średnia sprzedaż ogółem „Gazety Pomorskiej” (Polska Press Grupa) w 2018 roku wyniosła 28 856 egz., czyli o 12,07 proc. mniej, niż rok wcześniej - pokazują dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugą lokatę zajął „Dziennik Zachodni” (Polska Press Grupa), którego średni wynik sprzedażowy w analizowanym okresie zmniejszył się najbardziej w zestawieniu - o 16,93 proc. do 24 869 egz.

Podium uzupełnia „Głos Wielkopolski” (również Polska Press Grupa). Średnia sprzedaż ogółem tego tytułu w 2018 roku wyniosła 21 030 egz., po spadku o 12,22 proc.

Ostatnią zajęła „Polska Metropolia Warszawska” (Polska Press Grupa), której średni wynik zwiększył się o 1,38 proc. do 2 872 egz. Jednocześnie był to jedyny wzrost w zestawieniu.

W grudniu 2018 roku liderem również była „Gazeta Pomorska”, której średnia sprzedaż ogółem w porównaniu do grudnia 2017 roku zmniejszyła się o 19,27 proc. do 26 536 egz.

Drugi był „Dziennik Zachodni”, którego wynik sprzedażowy wyniósł 23 580 egz., po spadku o 23,67 proc. Trzecią lokatę zajął „Głos Wielkopolski” (19 695 egz.; w dół o 22,75 proc.).

Dane dotyczą wszystkich dzienników regionalnych i lokalnych z bazy ZKDP.

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Gazeta Pomorska” liderem sprzedaży w 2018 roku, „Dziennik Zachodni” najbardziej w dół

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl