SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Większość dzienników regionalnych i lokalnych z dużymi spadkami w I kwartale, „Dziennik Polski” najbardziej w dół

W pierwszym kwartale br. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród codziennych gazet regionalnych i lokalnych była „Gazeta Pomorska”. Wszystkie tytuły odnotowały spadki sprzedaży, a najwięcej stracił „Dziennik Polski” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Średnia sprzedaż ogółem „Gazety Pomorskiej” (Polska Press Grupa) w pierwszym kwartale 2020 roku wyniosła 23 768 egz., czyli o 10,82 proc. mniej, niż w analogicznym okresie poprzedniego roku - pokazują dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Drugą lokatę zajął „Dziennik Zachodni” (Polska Press Grupa), którego średni wynik sprzedażowy w analizowanym okresie zmniejszył się o 17,42 proc. do 17 753 egz.

Podium uzupełnia „Głos Wielkopolski” (również Polska Press Grupa). Średnia sprzedaż ogółem tytułu w pierwszym kwartale 2020 roku wyniosła 16 459 egz., po spadku o 14,59 proc.

Z 23. na 21. lokatę awansowała „Polska Metropolia Warszawska” (Polska Press Grupa), której średni wynik zwiększył się o 14,63 proc. do 3 008 egz. Jednocześnie był to jedyny wzrost w zestawieniu.

Najwięcej stracił natomiast „Dziennik Polski” (także Polska Press Grupa), który w rankingu spadł z 9. na 10. lokatę. Średni wynik dziennika zmniejszył się o 20,04 proc. i ostatecznie wyniósł 9 020 egz.

W marcu liderem „Gazeta Pomorska”

W marcu 2020 roku liderem również była „Gazeta Pomorska”, której średnia sprzedaż ogółem w porównaniu do marca 2019 roku zmniejszyła się o 14,68 proc. do 23 169 egz.

Drugi był „Dziennik Zachodni”, którego wynik sprzedażowy wyniósł 16 251 egz., po spadku o 25,90 proc. Trzecią lokatę zajął „Głos Wielkopolski” (15 545 egz.; w dół o 22,14 proc.).

Największym wzrostem - o 6,60 proc. do 3 232 egz. - pochwalić się mógł „Kurier Lubelski” (Polska Press Grupa).

Największy spadek w tym ujęciu odnotował „Express Ilustrowany” (Polska Press Grupa) - było to 30,19 proc. do 11 458 egz.

Dane dotyczą wszystkich dzienników regionalnych i lokalnych z bazy ZKDP.

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.

Dołącz do dyskusji: Większość dzienników regionalnych i lokalnych z dużymi spadkami w I kwartale, „Dziennik Polski” najbardziej w dół

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
aldi
Niemieckie polskojęzyczne gazetki ostro w dół. Niemiec kiedy sprzedaje?
odpowiedź
User
makulatura
Niemiec może i sprzeda, tylko gdzie znajdzie się frajer, który to teraz kupi?
odpowiedź
User
romek
A gdzie Super Nowości?
odpowiedź