SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Sprzedaż magazynów dla młodzieży w 2011: “Dziewczyna” i “Popcorn” ostro w dół

Wszystkie magazyny dla młodzieży zanotowały w 2011 roku spadki sprzedaży ogółem, najwięcej straciły miesięczniki “Popcorn” i “Dziewczyna”. Liderem segmentu z dużą przewagą nad konkurentami pozostało “Bravo”.

Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy wynika, że będący liderem dwutygodnik „Bravo” (Wydawnictwo Bauer) zanotował w 2011 roku średnią sprzedaż ogółem na poziomie 199 083 egz. i stratą względem 2010 r. wynoszącą 2 proc. - najmniejszą w zestawieniu.

Na drugim miejscu utrzymał się miesięcznik “Twist” (Wydawnictwo Bauer), który sprzedał się w liczbie 89 974 egz., notując spadek o 11,06 proc. Podium zamyka także wydawany przez Bauera magazyn “Bravo Girl”, który w marcu ub.r. przekształcony został z miesięcznika w dwutygodnik. Jego średni wynik w 2011 roku zmalał o 9,25 proc. do 87 709 egz.

Największy spadek w rankingu dotknął zajmującego siódme i zarazem ostatnie miejsce miesięcznika “Dziewczyna” (Ringier Axel Springer Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem poszybowała w dół aż o 44,71 proc. i wyniosła 39 730 egz.

Z kolei wydawany przez Springera “Popcorn”, plasujący się na piątej lokacie, także stracił bardzo dużo, bo 41,20 proc., a jego średnia sprzedaż uplasowała się na poziomie 51 698 egz. Wydawnictwo w styczniu br. zdecydowało o zaprzestaniu wydawania obu miesięczników, ale od marca br. reaktywowało je wydawnictwo BPV Polska (dowiedz się więcej).

ZKDP20112010
TytułSprzedaż ogółem
Bravo199 083203 155
Twist89 974101 166
Bravo Girl87 70996 644
Fun Club81 46799 497
Popcorn51 69887 919
13 Magazyn Nastolatki48 90855 726
Dziewczyna39 73071 862


W grudniu ub. r. liderem sprzedaży ogółem także było “Bravo”, którego wynik względem grudnia 2010 r. zmalał o 9,66 proc. do 183 051 egz. Na drugim miejscu znalazł się “Twist” (75 852 egz., spadek o 7,70 proc.), a trzeci był “13 Magazyn Nastolatki” (Egmont Polska; 67 918 egz., największy wzrost, wynoszący 102,73 proc.).

Najwięcej w grudniu stracił “Popcorn”. Jego sprzedaż poszybowała w dół o 75,78 proc. i wyniosła raptem 16 594 egz.

Wirtualnemedia.plgrudzień
ZKDP20112010
TytułSprzedaż ogółem
Bravo183 051202 627
Twist75 85282 178
13 Magazyn Nastolatki67 91833 502
Bravo Girl67 54268 771
Fun Club61 91359 991
Dziewczyna20 56445 740
Popcorn16 59468 503

Dołącz do dyskusji: Sprzedaż magazynów dla młodzieży w 2011: “Dziewczyna” i “Popcorn” ostro w dół

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl