SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Motor” i „Auto-Moto” liderami sprzedaży w I kwartale, „Classic Auto” zyskało najwięcej

W pierwszym kwartale br. w rankingu sprzedaży ogółem wśród tygodników motoryzacyjnych pierwszy był „Motor”. Natomiast wśród miesięczników na pozycji lidera utrzymał się magazyn „Auto-Moto” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Article

Liderem sprzedaży wśród tygodników motoryzacyjnych w pierwszym kwartale 2017 roku pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer). Jego średnia sprzedaż ogółem względem analogicznego okresu 2016 roku zmniejszyła się o 5,20 proc. i wyniosła 99 826 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugi w kolejności tygodnik, czyli „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska), zanotował spadek wynoszący 8,33 proc., a jego średni wynik uplasował się na poziomie 62 044 egz.

Wśród miesięczników na pierwszym miejscu znalazł się magazyn „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer). Jego średni wynik sprzedażowy w pierwszym kwartale br. wyniósł 49 369 egz. Zwiększył się o 6,15 proc.

Wiceliderem był „Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska) ze sprzedażą w analizowanym okresie na poziomie 38 448 egz., po spadku o 1,92 proc.

Podium uzupełnia „Świat Motocykli” (Agora). Miesięcznik ten zanotował największy stratę w zestawieniu wynoszącą 12,01 proc. do 11 661 egz.

Największym wzrostem z kolei pochwalić się mógł miesięcznik „Classic Auto” (Stratos Concept), który w zestawieniu awansował z pozycji 5. na 4. Jego sprzedaż zwiększyła się o 11,85 proc. do 7 327 egz.

W marcu 2017 roku średnia sprzedaż ogółem tygodnika „Motor” w porównaniu do marca 2016 roku zmniejszyła się o 10,61 proc. do 97 144 egz. Z kolei wynik „Auto Świata” to 62 746 egz., po spadku o 5,40 proc.

Wśród miesięczników na pozycję lidera awansowało „Auto-Moto” (49 4491 egz.; wzrost o 3,24 proc. - największy w zestawieniu), które wyprzedziło magazyn „Auto Świat Poradnik” (39 863 egz.; w dół o 4,47 proc.). Na podium znalazł się jeszcze „Świat Motocykli” (22 218 egz.; spadek o 13,44 proc. - największy w zestawieniu).

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Motor” i „Auto-Moto” liderami sprzedaży w I kwartale, „Classic Auto” zyskało najwięcej

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Szymon
Auto Świat nie sprzedaje zbyt wiele egzemplarzy, ale za to miliony oglądają Auto Świat Go
10 11
odpowiedź
User
Minione Milenium
Takie czasy, że prasa nie idzie. Cyfryzacja dotyka wszystkiego. Na przykład kiedyś żeby znaleźć warsztat który zrobi Ci diesla siedziałeś z żółtą panoramą firm i telefonem stacjonarnym a dziś na komórce wklepiesz sobie wtryskiwacz.com i masz
8 9
odpowiedź
User
bb
A to ciekawe, że Motor tyle drukuje na makulaturę. Z tego co wiem, to strona internetowa Auto Świata jest naprawdę w czołówce w dziale moto w Polsce dlatego prasa im nie idzie. Sami sobie to robią, chociaż w necie też pewnie zarabiają nie mniej niż w druku
8 12
odpowiedź
User
KZ
No tak, Motoru w internecie nie ma
8 8
odpowiedź
User
Piotr
A to ciekawe, że Motor tyle drukuje na makulaturę. Z tego co wiem, to strona internetowa Auto Świata jest naprawdę w czołówce w dziale moto w Polsce dlatego prasa im nie idzie. Sami sobie to robią, chociaż w necie też pewnie zarabiają nie mniej niż w druku

Błażej to ty?
11 8
odpowiedź