SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Sprzedaż nowych samochodów w Polsce wzrosła o jeden procent

Sprzedaż nowych samochodów w Polsce w maju wzrosła o 1,32% m/m, i o 1,27% w ujęciu rocznym do 25.647 sztuk, wynika z danych firmy Samar, zajmującej się monitoringiem rynku samochodowego.

Podobnie jak w kwietniu, słabsze wyniki notują przede wszystkim marki popularne, natomiast nieco lepiej radzą sobie producenci aut z segmentu Premium.

W okresie styczeń-maj br. sprzedaż nowych aut spadła o 8,41% wobec analogicznego okresu ubiegłego roku do 130.077 sztuk. W całym 2009 roku sprzedaż wzrosła o 3,0% do 320.010 aut.

"Chociaż skumulowana sprzedaż nadal jest niższa niż rok wcześniej, to pozytywnym sygnałem może być zmniejszenie się różnicy o 2,11 pkt. proc. w porównaniu do kwietnia" - czytamy w raporcie.

Poniżej ranking marek wg tegorocznej sprzedaży nowych samochodów.

 

Poz.MarkaLiczba sprzedanych autZmiana w %Udział w %
1Skoda15114-6,0811,62
2Fiat10927-27,168,40
3Toyota10558-18,528,12
4Volkswagen10333-13,987,94
5Ford10084-7,097,75
6Opel9089-14,186,99
7Renault7756-0,145,96
8Kia6733-0,715,18
9Peugeot56170,344,32
10Hyundai5263-2,124,05

Dołącz do dyskusji: Sprzedaż nowych samochodów w Polsce wzrosła o jeden procent

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl