SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Motor” i „Auto-Moto” liderami sprzedaży w I-III kwartale, tylko „Auto Świat Poradnik” na plusie

W pierwszych trzech kwartałach br. w rankingu sprzedaży ogółem wśród tygodników motoryzacyjnych pierwszy był „Motor”. Natomiast wśród miesięczników na pozycji lidera umocnił się magazyn „Auto-Moto” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników motoryzacyjnych w pierwszych trzech kwartałach 2019 roku pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer). Jego średnia sprzedaż ogółem względem pierwszych trzech kwartałów 2018 roku zmniejszyła się o 16,15 proc. (najbardziej w zestawieniu wszystkich tytułów) i wyniosła 79 617 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Drugi w kolejności tygodnik, czyli „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska), zanotował spadek wynoszący 14,34 proc., a jego średni wynik uplasował się na poziomie 44 899 egz.

Wśród miesięczników na pierwszym miejscu znalazł się magazyn „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer). Jego średni wynik sprzedażowy w pierwszych trzech kwartałach br. wyniósł 33 943 egz. Zmniejszył się o 14,26 proc.

Wiceliderem był „Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska) ze sprzedażą w analizowanym okresie na poziomie 32 916 egz., po wzroście o 11,80 proc. - jedynym w zestawieniu.

Podium uzupełnia „Automobilista” (Automobilista). Miesięcznik ten zanotował stratę wynoszącą 9,72 proc. do 5 898 egz.

We wrześniu 2019 roku średnia sprzedaż ogółem tygodnika „Motor” w porównaniu do września 2018 roku zmniejszyła się o 15,69 proc. do 73 710 egz. Z kolei wynik „Auto Świata” to 41 749 egz., po spadku o 14,51 proc. - największym w zestawieniu wśród wszystkich pism.

Wśród miesięczników pozycję lidera też zajęło „Auto-Moto” (39 751 egz.; do góry o 2,57 proc.). Drugi był „Automobilista” (6 327 egz.; wzrost o 6,71 proc. - największy w zestawieniu), który wyprzedził „Classic Auto” (5 350 egz.; spadek o 19,92 proc. - największy w zestawieniu).

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.

Dołącz do dyskusji: „Motor” i „Auto-Moto” liderami sprzedaży w I-III kwartale, tylko „Auto Świat Poradnik” na plusie

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
MediaPlanner
"Bardzo dobra" decyzja o zamknięciu Poradnika AS. Gratulacje dla wydawcy.
odpowiedź
User
Greg
Jak widać Auto Świat Poradnik jest kolejnym najlepszym powierdzeniem "znakomitych" decyzji wydawcy z Domaniewskiej. Tytuł chociaż od kilku miesięcy nie wychodzi to nadal jest wśród najchętniej czytanych. Decyzja dyrektora wydawniczego chybiona. Zresztą nie pierws, a. Facet po takich decyzjach już dawno powinien być zwolniony. On zatopi cały segment moto.
odpowiedź