SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Motor” i „Auto-Moto” liderami sprzedaży w I półroczu. Wszystkie tytułu na minusie

W pierwszym półroczu br. w rankingu sprzedaży ogółem wśród tygodników motoryzacyjnych pierwszy był „Motor”. Natomiast wśród miesięczników na pozycji lidera znalazł się magazyn „Auto-Moto” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Article

Liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników motoryzacyjnych w pierwszym półroczu 2018 roku pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer). Jego średnia sprzedaż ogółem względem pierwszego półrocza 2017 roku zmniejszyła się o 2,72 proc. i wyniosła 96 703 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugi w kolejności tygodnik, czyli „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska), zanotował spadek wynoszący 13,24 proc., a jego średni wynik uplasował się na poziomie 52 937 egz.

Wśród miesięczników na pierwszym miejscu znalazł się magazyn „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer). Jego średni wynik sprzedażowy w pierwszym półroczu br. wyniósł 40 102 egz. Zmniejszył się o 14,21 proc.

Wiceliderem był „Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska) ze sprzedażą w analizowanym okresie na poziomie 30 315 egz., po spadku o 17,78 proc. - największym w zestawieniu.

Podium uzupełnia „Automobilista” (Automobilista). Miesięcznik ten zanotował stratę wynoszącą 6,06 proc. do 6 697 egz.

W czerwcu 2018 roku średnia sprzedaż ogółem tygodnika „Motor” w porównaniu do czerwca 2017 roku zmniejszyła się o 18,28 proc. do 85 917 egz. Z kolei wynik „Auto Świata” to 50 114 egz., po spadku o 11,64 proc.

Wśród miesięczników pozycję lidera też zajęło „Auto-Moto” (31 058 egz.; w dół o 19,92 proc.). Dalsze miejsca zajęły: „Auto Świat Poradnik” (27 674 egz.; spadek o 28,51 proc. - największy w zestawieniu) i Classic Auto” (Stratos Concept; 6 208 egz.; w dół o 10,13 proc.), który wyprzedził „Automobilistę” (6 145 egz.; - 16,95 proc.).

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Motor” i „Auto-Moto” liderami sprzedaży w I półroczu. Wszystkie tytułu na minusie

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl