SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Świat Wiedzy” na czele pism popularnonaukowych w lutym, a „W Sieci Historii” - historycznych

W lutym br. liderem sprzedaży ogółem w segmencie miesięczników popularnonaukowych był „Świat Wiedzy”. Z kolei wśród tytułów historycznych pierwsze miejsce zajął magazyn „W Sieci Historii” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Article

Sprzedaż ogółem popularnonaukowego miesięcznika „Świat Wiedzy” (Wydawnictwo Bauer) w lutym 2018 roku wyniosła 92 677 egz. W porównaniu do analogicznego okresu 2017 roku była ona niższa o 21,52 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugą pozycję zajął wydawany przez Grupę Burda miesięcznik „Focus”. Jego wynik sprzedażowy zmniejszył się o 13,94 proc. do 39 231 egz.

Wśród miesięczników o tematyce historycznej w analizowanym okresie pozycję lidera zajął magazyn „W Sieci Historii” (Fratria). Jego sprzedaż ogółem w lutym br. wyniosła 14 616 egz., po spadku o 15,46 proc.

Drugą pozycję zajął magazyn „Uważam Rze Historia” (Gremi Media), którego wynik sprzedażowy wyniósł 9 257 egz., po spadku o 44,28 proc. - największym w zestawieniu.

Wyniki sprzedaży ogółem miesięczników popularnonaukowych i historycznych w 2017 i 2018 roku (dane ZKDP)

W lutym br. w porównaniu do stycznia br. największy wzrost wśród miesięczników popularnonaukowych i historycznych zanotował „Świat Wiedzy” - było to 17,24 proc.

Z kolei największy spadek, wynoszący 7,80 proc., odnotował tutaj „Focus”.

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Świat Wiedzy” na czele pism popularnonaukowych w lutym, a „W Sieci Historii” - historycznych

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
nick
siła prasy r/r jak nic
18 8
odpowiedź
User
Solar
Newsweek historia to już historia?
8 8
odpowiedź