SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Wszystkie pisma popularnonaukowe i historyczne ze spadkami sprzedaży w 2017 roku

W ub.r. liderem sprzedaży ogółem w segmencie miesięczników popularnonaukowych był „Świat Wiedzy”. Z kolei wśród tytułów historycznych pierwsze miejsce zajął magazyn „W Sieci Historii” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Article

Średnia sprzedaż ogółem popularnonaukowego miesięcznika „Świat Wiedzy” (Wydawnictwo Bauer) w 2017 roku wyniosła 92 288 egz. W porównaniu do 2016 roku była ona niższa o 18,09 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugą pozycję zajął wydawany przez Grupę Burda miesięcznik „Focus”. Jego średni wynik sprzedażowy zmniejszył się o 18,09 proc. do 45 458 egz.

Wśród miesięczników o tematyce historycznej w analizowanym okresie pozycję lidera zajął magazyn „W Sieci Historii” (Fratria). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 17 191 egz., po spadku o 23,28 proc.

Drugi był „Newsweek Historia” (Ringier Axel Springer Polska). Średnia sprzedaż ogółem tego pisma w badanym okresie wyniosła 14 425 egz. (obniżyła się ona o 29,08 proc. - najbardziej zestawieniu miesięczników popularnonaukowych i historycznych).

Trzecią pozycję zajął magazyn „Uważam Rze Historia” (Gremi Media), którego wynik sprzedażowy w ub.r. wyniósł 12 980 egz., po spadku o 8,95 proc.

W grudniu 2017 roku sprzedaż ogółem lidera popularnonaukowego miesięcznika, czyli „Świata Wiedzy”, wyniosła 74 542 egz., po spadku względem grudnia 2016 roku o 6,01 proc. Z kolei wynik „Focus” wyniósł 28 421 egz., po spadku o 31,44 proc.

Wśród tytułów historycznych pozycję lidera zajął magazyn „W Sieci Historii” z 13 652 sprzedanych egz. Tytuł ten zanotował stratę wynoszącą 26,99 proc.

Drugi był miesięcznik „Newsweek Historia” (10 501 egz.; spadek o 44,76 proc. - największy w obu segmentach), a trzeci - „Uważam Rze Historia” (10 404 egz.; w dół o 31,68 proc.).

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Wszystkie pisma popularnonaukowe i historyczne ze spadkami sprzedaży w 2017 roku

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing