SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Sprzedaż płaskich telewizorów rośnie w wolniejszym tempie

W III kwartale bieżącego roku w Ameryce Północnej sprzedano niecoponad 10 milionów płaskich telewizorów.

To o 6 procent więcej wobec II kwartału oraz o 12 procent więcejw porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego - informujeserwis DigiTimes, powołując się na dane firmy badawczejDisplaySearch.

Biorąc pod uwagę ostatnie sześć miesięcy, liczba sprzedanychtelewizorów była w ujęciu rocznym wyższa o 21 procent. To jednakdużo wolniejszy wzrost od notowanego w ciągu ostatnich sześciukwartałów, kiedy tylko raz był on niższy od 50 procent.

Liderem sprzedaży w okresie lipiec - wrzesień była firmaSamsung, która zanotowała 19,4 procenta udziałów na całym rynku,wyprzedzając Sony (12,3 procenta), Sharp (9 procent), Vizio (9procent) oraz LG Electronics (8 procent).

W przypadku telewizorów LCD sprzedaż zwiększyła się wobeczeszłego roku o 21 procent do prawie 8 milionów odbiorników.Liderem tego segmentu był Samsung z 18,8 procenta udziałów w rynku.wyprzedził ona kolejno firmy: Sony (13,9 procenta rynkowychudziałów), Sharp (10,2 procenta), Funai (8,5 procenta) oraz Vizio(8,4 procenta).

Tymczasem na rynku telewizorów plazmowych odnotowano20-procentowy wzrost sprzedaży do ponad 1 miliona odbiorników.Największą ich liczbę sprzedał Panasonic, który miał 39 procentaudziałów w rynku i wyprzedził kolejno Samsunga (24 procent), Vizio(13,4 procenta), LG Electronics (1,2 procenta) oraz Sanyo (3,8procenta).

Dołącz do dyskusji: Sprzedaż płaskich telewizorów rośnie w wolniejszym tempie

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl