SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Sprzedaż płaskich telewizorów rośnie w wolniejszym tempie

W III kwartale bieżącego roku w Ameryce Północnej sprzedano nieco ponad 10 milionów płaskich telewizorów.

To o 6 procent więcej wobec II kwartału oraz o 12 procent więcej w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego - informuje serwis DigiTimes, powołując się na dane firmy badawczej DisplaySearch.

Biorąc pod uwagę ostatnie sześć miesięcy, liczba sprzedanych telewizorów była w ujęciu rocznym wyższa o 21 procent. To jednak dużo wolniejszy wzrost od notowanego w ciągu ostatnich sześciu kwartałów, kiedy tylko raz był on niższy od 50 procent.

Liderem sprzedaży w okresie lipiec - wrzesień była firma Samsung, która zanotowała 19,4 procenta udziałów na całym rynku, wyprzedzając Sony (12,3 procenta), Sharp (9 procent), Vizio (9 procent) oraz LG Electronics (8 procent).

W przypadku telewizorów LCD sprzedaż zwiększyła się wobec zeszłego roku o 21 procent do prawie 8 milionów odbiorników. Liderem tego segmentu był Samsung z 18,8 procenta udziałów w rynku. wyprzedził ona kolejno firmy: Sony (13,9 procenta rynkowych udziałów), Sharp (10,2 procenta), Funai (8,5 procenta) oraz Vizio (8,4 procenta).

Tymczasem na rynku telewizorów plazmowych odnotowano 20-procentowy wzrost sprzedaży do ponad 1 miliona odbiorników. Największą ich liczbę sprzedał Panasonic, który miał 39 procenta udziałów w rynku i wyprzedził kolejno Samsunga (24 procent), Vizio (13,4 procenta), LG Electronics (1,2 procenta) oraz Sanyo (3,8 procenta).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Sprzedaż płaskich telewizorów rośnie w wolniejszym tempie

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl