SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Sieci” z największym spadkiem w I kwartale, „Tygodnik Powszechny” i „Przegląd” ze wzrostami

W pierwszym kwartale 2018 roku liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii był „Gość Niedzielny”. Największym wzrostem pochwalić się mógł „Tygodnik Powszechny”, a na czele spadków znalazły się „Sieci” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Article

Średnia sprzedaż ogółem „Gościa Niedzielnego” (Instytut Gość Media) w pierwszym kwartale 2018 roku wyniosła 116 817 egz. Było to o 7,96 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Druga była „Polityka” (Polityka). Jej wynik sprzedażowy zmniejszył się o 13,79 proc. do 99 847 egz.

Podium uzupełnia „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem w badanym okresie wyniosła 87 563 egz., po spadku o 11,38 proc.

Tuż za podium znalazł się tygodnik „Sieci” (Fratria). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 50 168 egz., po spadku o 24,53 proc. - największym w zestawieniu. Tygodnik ten do końca lipca ub.r. ukazywał się pod nazwą „W Sieci”. Wynika to z wydanego wyroku Sądu Apelacyjnego w Warszawie w procesie wytoczonym wydawcy przez Gremi Media.

Czołową piątkę zamyka konkurencyjny tygodnik „Do Rzeczy” (Orle Pióro), którego średni wynik poszedł w dół o 19,47 proc. do 37 371 egz.

Z 8 na 7. lokatę awansował „Tygodnik Powszechny” (Tygodnik Powszechny), który pochwalić się mógł największym wzrostem, wynoszącym 26,61 proc. Jego średnia sprzedaż ogółem w pierwszym kwartale br. wyniosła 29 472 egz.

W marcu 2018 roku średnia sprzedaż ogółem lidera, czyli „Gościa Niedzielnego”, wyniosła 116 781 egz., po spadku o 6,26 proc. Na drugiej pozycji znalazła się „Polityka” (99 674 egz., w dół o 13,28 proc.), a na trzeciej - „Newsweek Polska” (89 117 egz., - 5,59 proc.).

Również i tutaj najwięcej zyskał „Tygodnik Powszechny”, którego wynik zwiększył się o 19 proc. do 27 490 egz.

Z kolei w tym ujęciu najwięcej straciła „Gazeta Polska” (Niezależne Wydawnictwo Polskie) - było to 31,38 proc. do 28 117 egz.

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Sieci” z największym spadkiem w I kwartale, „Tygodnik Powszechny” i „Przegląd” ze wzrostami

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ek.
Porównajcie sprzedaż w perspektywie dwuletniej. To dopiero są spadki. Do Rzeczy zapikowało aż strach. GazPolowi tylko na chwilę pomogła zmiana formatu. No i Wprost na granicy opłacalności.
10 9
odpowiedź
User
Lolek
Spadek tygosnika Sieci (zwanym potocznie Śmieci prawdy) to służszy kierunek. Oby tak dalej.
12 13
odpowiedź
User
goga
Co to? pisowskie szmatławce nikt nie chce kupować? Jak żyć panie bankster?
10 12
odpowiedź