SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Polityka” i „Newsweek” wyprzedziły „Gościa Niedzielnego”, którego sprzedaż w kwietniu spadła o 45 proc.

Nowym liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii w kwietniu br. została „Polityka”, a na drugie miejsce awansował „Newsweek Polska”. Na trzecie miejsce spadł „Gość Niedzielny”, którego sprzedaż zmalała o aż 45 proc. - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Nowym liderem sprzedaży w segmencie tygodników opinii została „Polityka” (Polityka), która awansowała z miejsca trzeciego. Jej średnia sprzedaż ogółem w kwietniu 2020 roku wyniosła 90 084 egz. Było to o 9,92 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Polskich Badań Czytelnictwa „Audyt ZKDP”, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Wiceliderem był tygodnik „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), który awansował z trzeciej lokaty. Jego wynik sprzedażowy zmniejszył się o 5,54 proc. do 73 331 egz.

Podium uzupełnia „Gość Niedzielny” (Instytut Gość Media), który spadł z pozycji lidera. Jego średnia sprzedaż ogółem w kwietniu br. wyniosła 66 018 egz., po spadku o aż 44,60 proc. - zdecydowanie najbardziej w zestawieniu. Katolicki tygodnik w znacznym stopniu dystrybuowany jest podczas mszy świętych, które w kwietniu z powodu pandemii COVID-19 mogły się odbywać przy ograniczonej liczbie wiernych.

Tuż za podium znalazł się tygodnik „Sieci” (Fratria). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 38 361 egz., po spadku o 9,12 proc.

Oczko niżej uplasował się konkurencyjny tygodnik „Do Rzeczy” (Orle Pióro), którego średni wynik poszedł w dół o 12,93 proc. do 29 372 egz.

Sprzedaż wszystkich tygodników opinii spadła o 15 proc.

Średnia sprzedaż ogółem wszystkich - monitorowanych przez PBC „Audyt ZKDP” - tygodników opinii w kwietniu br. wyniosła 564 214 egz. Była o 15,14 proc. niższa niż w kwietniu 2019 roku. Od drugiej dekady marca br. w Polsce rząd wprowadził ograniczenia związane z epidemią COVID-19, m.in. zamknięto większość obiektów handlowych (poza sklepami spożywczymi, aptekami, piekarniami itp.), co utrudniło konsumentom zakup prasy.

Firma PMPG Polskie Media pod koniec marca poinformowała o zamknięciu drukowanej wersji „Wprost”. Uzasadniła, że pandemia koronawirusa mocno ogranicza obecnie dystrybucję pisma, uniemożliwi organizację eventów opartych na jego marce, natomiast już po jej przeminięciu odrobienie strat i utraconych relacji biznesowych potrwałoby miesiące.

Nadal działa serwis internetowy Wprost.pl, natomiast zespół redakcyjnych został zmniejszony do kilkunastu osób. Z tygodnikiem pożegnał się jego redaktor naczelny Marcin Dzierżanowski.

Ostatni numer drukowanej wersji „Wprost” ukazał się w poniedziałek, 30 marca w wyższej cenie i mniejszym nakładzie niż zwykle.

„Wprost” został już też wycofany z Polskich Badań Czytelnictwa „Audyt ZKDP”, dane dla lutowych i marcowych wydań tygodnika nie są już dostępne. W styczniu br. średnia sprzedaż ogółem „Wprost” wyniosła 13 429 egz., tytuł miał najsłabsze wyniki sprzedaży w wśród wszystkich tygodników opinii objętych badaniem.

„Gość Niedzielny” ze spadkiem również względem poprzedniego miesiąca

W kwietniu br. w porównaniu do marca br. największy wzrost średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii osiągnęły „Sieci”, których wynik zwiększył się o 13,15 proc.

Jedyny spadek, wynoszący 2,92 proc., zanotował tutaj „Gość Niedzielny”.

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.

Dołącz do dyskusji: „Polityka” i „Newsweek” wyprzedziły „Gościa Niedzielnego”, którego sprzedaż w kwietniu spadła o 45 proc.

22 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
teraz
widać jakie znaczenie ma sprzedaż po mszy i jakie nierówne są szanse tygodników na naszym rynku. Przez lata GN był lidrem tabeli.
odpowiedź
User
jacek
kosciol to zwykly kanał sprzedazy konkretnej wspolnoty..Niech polityka i Newsweek stworza wlasne wspólnoty i tam sie sprzedaja. Wolny rynek.
odpowiedź
User
Fater
Myślałem że Newsweek ma już swoją wspólnotę, taką z bliskiego wschodu.
odpowiedź