SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Polityka” tuż przed „Newsweek Polska”, w górę „Tygodnik Powszechny”, „Wprost” poniżej 20 tys. egz.

Liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii w grudniu ub.r. był „Gość Niedzielny”, a „Tygodnik Powszechny” jako jedyny osiągnął wzrost w skali roku. Na czele spadków znalazł się natomiast „Wprost”, którego sprzedaż pierwszy raz zmalała poniżej 20 tys. egz.

W segmencie tygodników opinii liderem pozostaje niezmiennie „Gość Niedzielny” (Instytut Gość Media). Jego średnia sprzedaż ogółem w grudniu 2016 roku wyniosła 132 527 egz. Było to o 7,08 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Wiceliderem „Polityka” (Polityka), która awansowała z miejsca trzeciego. Jej wynik sprzedażowy jednak zmniejszył się o 8,57 proc. do 120 045 egz. Na trzecią pozycję spadł z kolei „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem w grudniu ub.r. wyniosła 120 024 egz., po spadku o 14,70 proc.

Tuż za podium znalazł się tygodnik „W Sieci” (Fratria). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 69 883 egz., po spadku o 17,17 proc. Oczko niżej uplasował się konkurencyjny tygodnik „Do Rzeczy” (Orle Pióro), którego średni wynik poszedł w dół o 16,71 proc. do 49 790 egz.

Na siódmym miejscu sklasyfikowany został tygodnik „Fakty i Mity” (Błaja News), który kontrolowany jest przez ZKDP od października ub.r. Jego średni wynik w grudniu ub.r. wyniósł 31 737 egz.

8. lokatę zajął „Tygodnik Powszechny” (Tygodnik Powszechny), który pochwalić się mógł jedynym wzrostem, wynoszącym 13,38 proc. Jego średnia sprzedaż ogółem w badanym miesiącu wyniosła 25 635 egz.

Z kolei największy spadek odnotował „Wprost” (AWR „Wprost”). Jego wynik w grudniu ub.r. wyniósł 19 486 egz., czyli mniej o 38,24 proc. niż rok wcześniej. Tytuł ten w rankingu spadł z miejsca siódmego na dziewiąte.

W grudniu ub.r. w porównaniu do listopada ub.r. jedyny spadek średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii zanotował „Wprost”, którego wynik zmniejszył się o 4,45 proc.

Największym wzrostem, wynoszącym 19,82 proc., pochwalić się mógł tutaj „Tygodnik Powszechny”.

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Dołącz do dyskusji: „Polityka” tuż przed „Newsweek Polska”, w górę „Tygodnik Powszechny”, „Wprost” poniżej 20 tys. egz.

16 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
xm
Kolejny miesiąc Wprost notuje najniższą sprzedaż w historii. Z kolei Tygodnik Powszechny wbrew obowiązującym trendom konsekwentnie do góry. Wprost ściga się (jest o co) już tylko z Przeglądem.
odpowiedź
User
politykier
Wprost przepiękna katastrofa. Widać jak nieustanne zmiany linii pisma, a zwłaszcza ostatnie wahnięcie propisowskie Wróblewskiego wypłoszyły czytelników.
odpowiedź
User
Ronny
To chyba teraz Herr Fuchs nie będzie biadolił, że jego gazetkę chowają na stacjach benzynowych, bo prawicowym tygodnikom też sprzedaż mocno spadła.
odpowiedź