"Squid Game" może być wart nawet 900 mln dolarów

Najpopularniejszy serial w historii Netfliksa, "Squid Game", może przynieść platformie nawet 900 mln dolarów - tak wynika z wewnętrznych danych firmy, które ujawnił Bloomberg.

ram
ram
Udostępnij artykuł:
"Squid Game" może być wart nawet 900 mln dolarów

Ponad 130 mln widzów w niecały miesiąc oglądało serial "Squid Game", który może mieć wartość prawie 900 mln dolarów. To nie są oficjalne dane, bo tymi Netflix niechętnie się dzieli. Ale Bloomberg dotarł do wewnętrznej notatki firmy, z której wynika, że ostatni hit platformy przynosi gigantyczne zyski przy niewielkich kosztach.

Według Bloomberga serial kosztuje zaledwie 2,4 mln dolarów za jeden odcinek, a cała seria, czyli dziewięć odcinków - 21,4 mln dolarów. Natomiast wartość "Squid Game" jest wyceniana na 891,1 mln dolarów.

Najpopularniejszy serial w historii Netfliksa

Z danych ujawnionych przez Bloomberg wynika, że w ciągu pierwszych 23 dni od premiery serialu, przez co najmniej dwie minuty oglądało go 132 mln osób. To więcej niż ostatnio podawał sam Netflix. Kilka dni temu oficjalnie potwierdzono, że "Squid Game" obejrzało co najmniej 111 mln abonentów Netfliksa, co czyni go najpopularniejszym tytułem w historii platformy.

Serial przebił oglądalnością pierwsze sezony "Bridgertonów", "Wiedźmina" i "Lupin", które 30 dni po premierze notowały wyniki w granicach 76-82 mln odsłon przypadających na jedno konto. Serwis uściślił, że przyjmuje za wyznacznik obejrzenia minimum dwie minuty poświęcone danemu tytułowi.

"Squid Game" opowiada historię ludzi z Korei Południowej pogrążonych w wielkich długach. Mają szansę je spłacić dzięki udziałowi w tytułowej grze. Squid Game to seria różnych konkurencji opartych na grach dla dzieci. Zasada jest prosta: kto przegra, ten ginie. Zwycięzca może być tylko jeden i to on wygra miliardy.

Netflix nie odniósł się do danych publikowanych przez Bloomberg.

Netflix z prawie 12 mln użytkowników w Polsce

W drugim kwartale br. Netflix osiągnął wzrost przychodów o 19,4 proc. do 7,34 mld dolarów i zysku netto z 720 mln do 1,35 mld dolarów. W br. platforma zyskuje zdecydowanie mniej subskrybentów niż w poprzednich latach, na koniec czerwca miała ich 209,18 mln.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

Ta reklama nie pokazuje idealnych Świąt. I właśnie dlatego działa

Ta reklama nie pokazuje idealnych Świąt. I właśnie dlatego działa

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Nowy kanał sportowy w Play i dawnej sieci UPC Polska

Nowy kanał sportowy w Play i dawnej sieci UPC Polska