Średnia wartość zadłużenia Polaka to 2,25 tys. zł

Średnia wartość zadłużenia przeciętnego Polaka wynosi ok. 2.250 zł. Zazwyczaj długi konsumentów wynikają z tytułu nieuregulowanych kredytów konsumenckich, zaległych rat oraz niezapłaconych rachunków za komórkę lub telewizję czy internet, wynika z raportu "Windykacja 2009" grupy Kruk.

WM / isb / masz
WM / isb / masz
Udostępnij artykuł:

Najwyższe zadłużenie osoby fizycznej w obsłudze w 2009 roku wyniosło ponad 1 mln zł. Wśród przedsiębiorstw średnie zobowiązanie wynosiło w ubiegłym roku nieco ponad 35 tys. zł, a najwyższy dług firmy - 134 mln zł.

"Z punktu widzenia największej polskiej firmy windykacyjnej, obecny poziom zadłużenia statystycznego Polaka daje mu jeszcze szansę na uporanie się z tym problemem. Raty wynikające z wysokości zadłużenia nie są wygórowane i w większości przypadków możliwe do regularnej spłaty. Trzeba jednak działać, by długi nie narosły" - powiedziała członek zarządu Kruk Iwona Słomska.

Grupa Kruk w 2009 roku obsługiwała zadłużenie o wartości niemal 10 mld zł. Były to wierzytelności, które zostały zlecone do windykacji i zakupione w roku 2009 i w latach wcześniejszych.

Średnia wartość obsługiwanej sprawy w 2009 roku, liczona łącznie dla spraw konsumenckich oraz gospodarczych, wyniosła 3.887 zł.

Średnia wieku osoby zadłużonej obsługiwanej w 2009 roku to 35 lat. Rozkład ten różni się w zależności od województwa. Dłużnicy z najwyższą średnią wieku (37 lat) to mieszkańcy Kujaw, Pomorza, Dolnego Śląska i Opolszczyzny. Najniższa średnia wieku przypada na województwo warmińsko-mazurskie (średnia 25 lat).

Częściej w zadłużenie popadają mężczyźni - stanowią oni 58% osób, które są obsługiwane przez Grupę Kruk.

Raport powstał w wyniku analizy zadłużenia i danych statystycznych grupy ponad 2 milionów osób, których sprawy są obsługiwane Kruka.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu