SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Stacje radiowe w internecie: na czele Eska.pl, RMFon.pl przyciąga najdłużej

Wśród stron internetowych stacji radiowych zdecydowanie najwięcej użytkowników i odsłon notują Eska.pl i PolskieRadio.pl. Natomiast najwięcej czasu internauci korzystają z serwisów RMFon.pl, EskaGO.pl i Open.fm.

Z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że Eska.pl i PolskieRadio.pl to jedyne serwisy radiowe, które miesięcznie odwiedza ponad milion internautów wykonujących więcej niż 15 mln odsłon. Obie witryny nie tylko pozwalają słuchać rozgłośni - zarówno tych nadających w eterze, jak też kanałów tematycznych dostępnych tylko w sieci - lecz również zawierają dużo wiadomości tekstowych (zwłaszcza PolskieRadio.pl). Eska.pl w styczniu br. zanotowała 1,48 mln użytkowników i 21,5 mln odsłon (z czego 1,4 mln mobilnych), a PolskieRadio.pl - 1,21 mln użytkowników i 16,8 mln odsłon. Z pierwszej witryny przeciętny internauta korzystał przez 52 minuty, a z drugiej - przez ok. 4,5 godziny.

Mniejszy zasięg mają serwisy związane z liderującym w eterze RMF FM i innymi rozgłośniami Grupy RMF. Może to wynikać z faktu, że działają aż cztery takie strony. RMF.FM i RMFMaxxx.pl są poświęcone konkretnej stacji, RMFon.pl pozwala słuchać wszystkich rozgłośni Grupy RMF (i internetowych stacji tematycznych) oraz przeglądać związane z nimi multimedia, natomiast RMF24.pl skupia się na informacjach, przede wszystkim tekstowych. W styczniu RMF.FM miał 690 tys. real users i 6,7 mln odsłon, RMFon.pl - 600 tys. real users i 13,5 mln odsłon, RMF24.pl -  540 tys. real users i 5,6 mln odsłon, a RMFMaxxx.pl - 300 tys. real users i 3,8 mln odsłon.

Przy czym o ile na RMFMaxxx.pl, RMF24.pl i RMF.FM przeciętny użytkownik spędził od niespełna 13 do 20,5 minut, o tyle z RMFon.pl korzystał przez 28 godzin i 22 minuty. RMFon.pl jest pod tym względem bezkonkurencyjny wśród wszystkich serwisów radiowych - EskaGo.pl zanotowała o 10,66 godziny mniej na użytkownika, Open.fm (należące do GG Network i pozwalające słuchać tylko tematycznych stacji internetowych) - prawie dwa razy mniej, a Tuba.pl i RadioZET.pl - mniej więcej trzy razy mniej.

>>> Najpopularniejsze serwisy tematyczne w styczniu 2013 roku

Jeśli chodzi o witryny radiowe Agory, to mający charakter serwisu informacyjnego TokFM.pl (udostępniony z początkiem lutego w nowej wersji - więcej na ten temat) ma zdecydowanie większy zasięg niż Tuba.pl (player z rozgłośniami naziemnymi Agory i wieloma stacjami internetowymi, a także informacjami o muzyce). Ten pierwszy miał w styczniu 550 tys. real users i 7 mln odsłon, a drugi - 250 tys. real users i 3,4 mln odsłon. Przy czym z Tuba.pl użytkownik korzystał średnio przez prawie 10 godzin, a z TokFM.pl - zaledwie przez 23 minuty.

Stron Radia Wawa, Chilli ZET, Antyradia i Radia PIN brak nie odwiedziło w styczniu wystarczająco dużo uczestników Megapanelu, żeby można oszacować ich zasięg.

Serwisy radiowe w styczniu 2013 (Megapanel PBI/Gemius) - WIRTUALNEMEDIA.PL
serwisreal usersodsłonyczas na RUodsłony mobilnezasięg
Eska.pl1 479 49920 098 5260:52:251 447 2037,65%
PolskieRadio.pl1 211 59315 996 2424:34:52855 1316,26%
RMF.FM691 2076 497 0390:20:37253 1343,57%
RMFon.pl598 78313 328 46028:22:35133 5483,09%
TokFM.pl548 5866 782 0510:23:06224 6492,83%
RMF24.pl539 1955 238 7060:12:52355 0012,79%
EskaGo.pl439 2207 353 29017:41:5853 6542,27%
RadioZET.pl389 0935 219 5389:02:50230 8752,01%
RMFMaxxx.pl301 2293 695 6180:13:26137 2341,56%
Open.fm263 4415 998 85214:49:1767 5551,36%
Tuba.pl249 6893 316 1319:52:2062 8981,29%
EskaRock.pl140 6501 458 9510:10:1267 1990,73%
RadioMaryja.pl111 500---0,58%


Eska.pl miała w styczniu br. minimalnie mniej użytkowników i 4,2 mln odsłon mniej (spadek o 16 proc.) niż rok wcześniej, a czas korzystania ze strony przez przeciętnego internautę zmalał prawie trzykrotnie. PolskieRadio.pl straciło w skali roku 317 tys. real users (21 proc. w dół) i 2,7 mln odsłon (spadek o 14 proc.), za to średni czas przypadający na użytkownika wzrósł aż 14-krotnie.

>>> Top 100 serwisów w Polsce: kto zyskał, a kto stracił w 2012 r.

RMFon.pl i TokFM.pl mimo mniejszej liczby użytkowników (odpowiednio o 86 i 118 tys.) zanotowały więcej odsłon (o 315 tys. i 1,2 mln) niż przed rokiem, wydłużył się też czas korzystania ze stron przez przeciętnego internautę (w przypadku RMFon.pl aż o 7,5 godziny). Na plus zadziałał przeprowadzony na początku br. rebranding FabrykaMuzy.pl na EskaGo.pl (przeczytaj o tym więcej). Ten drugi serwis miał 45 tys. real users i 3,2 mln odsłon więcej (to wzrosty o 11 i 75 proc.) niż ten pierwszy rok wcześniej, a użytkownik korzystał z niego średnio przez 6,5 godziny, czyli o 60 proc., dłużej.

Z kolei RadioZET.pl straciło w skali roku 100 tys. real users i 1,1 mln odsłon (to spadki o 21 i 18 proc.), RMFMaxxx.pl - 112 tys. real users i 630 tys. odsłon (27 i 14 proc. w dół), a Tuba.pl - 65 tys. real users i 1,9 mln odsłon (20 i 36 proc. w dół). Na dwóch ostatnich stronach użytkownicy spędzali jednak trochę więcej czasu niż przed rokiem. Natomiast liczba użytkowników serwisu Radia Maryja zmalała o 44 proc.

Serwisy radiowe rok po roku (Megapanel PBI/Gemius) - WIRTUALNEMEDIA.PL
serwisstyczeń 2013styczeń 2012
real usersodsłony ogółemczas na RU [godz:min:s]real usersodsłony ogółemczas na RU [godz:min:s]
Eska.pl1 479 49921 545 72900:52:251 501 53925 765 73002:20:04
PolskieRadio.pl1 211 59316 851 37304:34:521 529 01219 593 92900:19:54
RMF.FM691 2076 750 17300:20:37686 4176 838 31500:24:07
RMFon.pl598 78313 462 00828:22:35684 69413 145 39520:50:20
TokFM.pl548 5867 006 70000:23:06666 2855 791 85900:13:10
RMF24.pl539 1955 593 70700:12:52708 3766 650 79900:10:32
EskaGo.pl439 2207 406 94417:41:58394 0624 218 20411:04:03
RadioZET.pl389 0935 450 41309:02:50489 2166 581 53709:12:02
RMFMaxxx.pl301 2293 832 85200:13:26412 8354 461 22700:11:09
Open.fm263 4416 066 40714:49:17405 9874 515 61606:33:37
Tuba.pl249 6893 379 02909:52:20314 9315 302 86509:13:43
EskaRock.pl140 6501 526 15000:10:12180 6101 767 77800:10:40
RadioMaryja.pl111 500--199 338--

 


 

Dołącz do dyskusji: Stacje radiowe w internecie: na czele Eska.pl, RMFon.pl przyciąga najdłużej

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
dj
bigo nas zostawił i z kazdym miesiacem jeszcze ciagle nam spada :-( na szczescie juz wyrownujemy :-P
odpowiedź
User
mleczoj
tiaaa...powinno być: stacje radiowe słuchane przez stronę www :)
OpenFM - ponad 2 mln ludzi słucha z poziomu aplikacji
odpowiedź
User
marz
cale szczęście, że tego gościa wywalili z roboty już po kilku tygodniach :) bo w ogóle nie kumał o co chodzi. Totalna porażka
odpowiedź