SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Stacje radiowe w internecie: na czele Eska.pl, RMFon.pl przyciąga najdłużej

Wśród stron internetowych stacji radiowych zdecydowanie najwięcej użytkowników i odsłon notują Eska.pl i PolskieRadio.pl. Natomiast najwięcej czasu internauci korzystają z serwisów RMFon.pl, EskaGO.pl i Open.fm.

<!-- 0.7626s -->

Z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że Eska.pl i PolskieRadio.pl to jedyne serwisy radiowe, które miesięcznie odwiedza ponad milion internautów wykonujących więcej niż 15 mln odsłon. Obie witryny nie tylko pozwalają słuchać rozgłośni - zarówno tych nadających w eterze, jak też kanałów tematycznych dostępnych tylko w sieci - lecz również zawierają dużo wiadomości tekstowych (zwłaszcza PolskieRadio.pl). Eska.pl w styczniu br. zanotowała 1,48 mln użytkowników i 21,5 mln odsłon (z czego 1,4 mln mobilnych), a PolskieRadio.pl - 1,21 mln użytkowników i 16,8 mln odsłon. Z pierwszej witryny przeciętny internauta korzystał przez 52 minuty, a z drugiej - przez ok. 4,5 godziny.

Mniejszy zasięg mają serwisy związane z liderującym w eterze RMF FM i innymi rozgłośniami Grupy RMF. Może to wynikać z faktu, że działają aż cztery takie strony. RMF.FM i RMFMaxxx.pl są poświęcone konkretnej stacji, RMFon.pl pozwala słuchać wszystkich rozgłośni Grupy RMF (i internetowych stacji tematycznych) oraz przeglądać związane z nimi multimedia, natomiast RMF24.pl skupia się na informacjach, przede wszystkim tekstowych. W styczniu RMF.FM miał 690 tys. real users i 6,7 mln odsłon, RMFon.pl - 600 tys. real users i 13,5 mln odsłon, RMF24.pl -  540 tys. real users i 5,6 mln odsłon, a RMFMaxxx.pl - 300 tys. real users i 3,8 mln odsłon.

Przy czym o ile na RMFMaxxx.pl, RMF24.pl i RMF.FM przeciętny użytkownik spędził od niespełna 13 do 20,5 minut, o tyle z RMFon.pl korzystał przez 28 godzin i 22 minuty. RMFon.pl jest pod tym względem bezkonkurencyjny wśród wszystkich serwisów radiowych - EskaGo.pl zanotowała o 10,66 godziny mniej na użytkownika, Open.fm (należące do GG Network i pozwalające słuchać tylko tematycznych stacji internetowych) - prawie dwa razy mniej, a Tuba.pl i RadioZET.pl - mniej więcej trzy razy mniej.

>>> Najpopularniejsze serwisy tematyczne w styczniu 2013 roku

Jeśli chodzi o witryny radiowe Agory, to mający charakter serwisu informacyjnego TokFM.pl (udostępniony z początkiem lutego w nowej wersji - więcej na ten temat) ma zdecydowanie większy zasięg niż Tuba.pl (player z rozgłośniami naziemnymi Agory i wieloma stacjami internetowymi, a także informacjami o muzyce). Ten pierwszy miał w styczniu 550 tys. real users i 7 mln odsłon, a drugi - 250 tys. real users i 3,4 mln odsłon. Przy czym z Tuba.pl użytkownik korzystał średnio przez prawie 10 godzin, a z TokFM.pl - zaledwie przez 23 minuty.

Stron Radia Wawa, Chilli ZET, Antyradia i Radia PIN brak nie odwiedziło w styczniu wystarczająco dużo uczestników Megapanelu, żeby można oszacować ich zasięg.

Serwisy radiowe w styczniu 2013 (Megapanel PBI/Gemius) - WIRTUALNEMEDIA.PL
serwis real users odsłony czas na RU odsłony mobilne zasięg
Eska.pl 1 479 499 20 098 526 0:52:25 1 447 203 7,65%
PolskieRadio.pl 1 211 593 15 996 242 4:34:52 855 131 6,26%
RMF.FM 691 207 6 497 039 0:20:37 253 134 3,57%
RMFon.pl 598 783 13 328 460 28:22:35 133 548 3,09%
TokFM.pl 548 586 6 782 051 0:23:06 224 649 2,83%
RMF24.pl 539 195 5 238 706 0:12:52 355 001 2,79%
EskaGo.pl 439 220 7 353 290 17:41:58 53 654 2,27%
RadioZET.pl 389 093 5 219 538 9:02:50 230 875 2,01%
RMFMaxxx.pl 301 229 3 695 618 0:13:26 137 234 1,56%
Open.fm 263 441 5 998 852 14:49:17 67 555 1,36%
Tuba.pl 249 689 3 316 131 9:52:20 62 898 1,29%
EskaRock.pl 140 650 1 458 951 0:10:12 67 199 0,73%
RadioMaryja.pl 111 500 - - - 0,58%


Eska.pl miała w styczniu br. minimalnie mniej użytkowników i 4,2 mln odsłon mniej (spadek o 16 proc.) niż rok wcześniej, a czas korzystania ze strony przez przeciętnego internautę zmalał prawie trzykrotnie. PolskieRadio.pl straciło w skali roku 317 tys. real users (21 proc. w dół) i 2,7 mln odsłon (spadek o 14 proc.), za to średni czas przypadający na użytkownika wzrósł aż 14-krotnie.

>>> Top 100 serwisów w Polsce: kto zyskał, a kto stracił w 2012 r.

RMFon.pl i TokFM.pl mimo mniejszej liczby użytkowników (odpowiednio o 86 i 118 tys.) zanotowały więcej odsłon (o 315 tys. i 1,2 mln) niż przed rokiem, wydłużył się też czas korzystania ze stron przez przeciętnego internautę (w przypadku RMFon.pl aż o 7,5 godziny). Na plus zadziałał przeprowadzony na początku br. rebranding FabrykaMuzy.pl na EskaGo.pl (przeczytaj o tym więcej). Ten drugi serwis miał 45 tys. real users i 3,2 mln odsłon więcej (to wzrosty o 11 i 75 proc.) niż ten pierwszy rok wcześniej, a użytkownik korzystał z niego średnio przez 6,5 godziny, czyli o 60 proc., dłużej.

Z kolei RadioZET.pl straciło w skali roku 100 tys. real users i 1,1 mln odsłon (to spadki o 21 i 18 proc.), RMFMaxxx.pl - 112 tys. real users i 630 tys. odsłon (27 i 14 proc. w dół), a Tuba.pl - 65 tys. real users i 1,9 mln odsłon (20 i 36 proc. w dół). Na dwóch ostatnich stronach użytkownicy spędzali jednak trochę więcej czasu niż przed rokiem. Natomiast liczba użytkowników serwisu Radia Maryja zmalała o 44 proc.

Serwisy radiowe rok po roku (Megapanel PBI/Gemius) - WIRTUALNEMEDIA.PL
serwis styczeń 2013 styczeń 2012
real users odsłony ogółem czas na RU [godz:min:s] real users odsłony ogółem czas na RU [godz:min:s]
Eska.pl 1 479 499 21 545 729 00:52:25 1 501 539 25 765 730 02:20:04
PolskieRadio.pl 1 211 593 16 851 373 04:34:52 1 529 012 19 593 929 00:19:54
RMF.FM 691 207 6 750 173 00:20:37 686 417 6 838 315 00:24:07
RMFon.pl 598 783 13 462 008 28:22:35 684 694 13 145 395 20:50:20
TokFM.pl 548 586 7 006 700 00:23:06 666 285 5 791 859 00:13:10
RMF24.pl 539 195 5 593 707 00:12:52 708 376 6 650 799 00:10:32
EskaGo.pl 439 220 7 406 944 17:41:58 394 062 4 218 204 11:04:03
RadioZET.pl 389 093 5 450 413 09:02:50 489 216 6 581 537 09:12:02
RMFMaxxx.pl 301 229 3 832 852 00:13:26 412 835 4 461 227 00:11:09
Open.fm 263 441 6 066 407 14:49:17 405 987 4 515 616 06:33:37
Tuba.pl 249 689 3 379 029 09:52:20 314 931 5 302 865 09:13:43
EskaRock.pl 140 650 1 526 150 00:10:12 180 610 1 767 778 00:10:40
RadioMaryja.pl 111 500 - - 199 338 - -

 


 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Stacje radiowe w internecie: na czele Eska.pl, RMFon.pl przyciąga najdłużej

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
dj
bigo nas zostawił i z kazdym miesiacem jeszcze ciagle nam spada :-( na szczescie juz wyrownujemy :-P
8 8
odpowiedź
User
mleczoj
tiaaa...powinno być: stacje radiowe słuchane przez stronę www :)
OpenFM - ponad 2 mln ludzi słucha z poziomu aplikacji
12 10
odpowiedź
User
marz
cale szczęście, że tego gościa wywalili z roboty już po kilku tygodniach :) bo w ogóle nie kumał o co chodzi. Totalna porażka
9 8
odpowiedź
User
Obserwator
Wszystkie serwisy będą notować spadki, bo nie oferują unikalnej oferty a przywiązanie do marki spada. Rynek radiowy działa sobie pod kloszem i obudzi się z ręką w nocniku.
9 8
odpowiedź
User
gość
tytuł wprowadza w błąd, w tekście nie chodzi o słuchalność stacji radiowych, tylko o oglądalność ich stron internetowych. BEZ SĘSU.
8 8
odpowiedź