SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Steam z rekordem, polscy internauci dłużej korzystają z serwisów VoD i gier mobilnych

W niedzielę globalna platforma z grami Steam osiągnęła rekordową popularność - jednocześnie korzystało z niej 20,3 mln użytkowników. Natomiast polscy internauci więcej czasu spędzają w serwisach VoD, grach mobilnych, komunikatorach i częściej zamawiają w sieci jedzenie.

Article

Steam w niedzielę pobił poprzednie rekordy liczby jednocześnie zalogowanych internautów: w sobotę było ich 19,73 mln, w miesiąc temu - 19,1 mln

W poniedziałek wyniki było nieco niższe - w kulminacyjnym momencie z platformy korzystało równocześnie 19,05 mln użytkowników.

Zdecydowanie najpopularniejszą grą na Steamie jest „Counter-Strike: Global Offensive”, z której w poniedziałek w kulminacyjnej chwili korzystało jednocześnie 971,2 tys. internautów.

Na kolejnych miejscach znalazły się „Dota 2” (w szczycie 622,3 tys. użytkowników), „Playerunknown’s Battlegrounds” (486,1 tys.), „Tom Clancy's Rainbow Six Siege” (179,3 tys.) oraz „Grand Theft Auto V” (153,4 tys.).

W polskim internecie już w tygodniu od 2 do 8 marca, czyli jeszcze przed kulminacją informacji o koronawirusie oraz zamknięciu przez władze placówek oświatowych, kulturalnych, większości sklepów niespożywczych i lokali gastronomicznych, znacząco wzrosło korzystanie z niektórych kategorii platform.

Według wyników badania Gemius/PBI opracowanych przez MediaCom w porównaniu z pierwszym pełnym tygodniem stycznia br. liczba użytkowników gier mobilnych nieznacznie zmalała do 8,47 mln zł, za to liczba odsłon podskoczyła ze 175,4 do 374,2 mln, a średni czas spędzony przez internautę wydłużył się z niecałych 15 minut do 24 minut i 39 sekund.

Liczba użytkowników komunikatorów zmalała minimalnie do 18,16 mln, za to liczba odsłon zwiększyła się z 8,8 do 12,6 mln odsłon, a przeciętny czas korzystania - z 53 sekund do minuty i 22 sekund.

Podobne zmiany nastąpiły w przypadku serwisów VoD: liczba odwiedzających spadła z 9,49 do 8,82 mln, liczba odsłon zwiększyła się z 75,5 do 84,2 mln, a średni czas spędzony przez internautę wzrósł z 49 minut i 20 sekund o 68 minut i 57 sekund.

W przypadku witryn informacyjnych i społecznościowych liczba użytkowników zmniejszyła się z 19,4 do 18,7, liczba odsłon wzrosła z 623,7 do 632,1 mln zł, a przeciętny czas korzystania - z 37 minut i 38 sekund do 45 minut i 14 sekund.

W górę poszła też popularność aplikacji do zamawiania jedzenia. Liczba użytkowników Uber Eats zwiększyła się z 447,7 do 476,8 tys., a Pyszne.pl - z 371,1 do 585,3 tys.

Natomiast liczba odwiedzających witrynę Ktomalek.pl wzrosła z 441,2 do 559,6 tys.

- Z jednej strony, media digitalowe będą spełniać ważną rolę funkcjonalną. Prawdopodobny jest wzrost konsumpcji treści newsowych oraz roli wyszukiwarek w kontekście zainteresowania rozwojem zaistniałej sytuacji. Wyszukiwarki będą też grały istotną rolę w procesie zakupowym, który może w większym zakresie przenieść się z przestrzeni fizycznej do świata online. Już dziś widać wzrost zainteresowania usługami home delivery, zwłaszcza w kategorii food/grocery czy farmaceutycznej - prognozuje Anna Wawrzeniuk, digital strategy director w MediaCom Warszawa.

- Efekt może być jeszcze silniejszy dla branż, gdzie produkt może być cyfrowo dostarczony (np. w branżach telekomunikacyjnej czy finansowej). Ludzie będą również aktywniej niż zwykle korzystać z komunikatorów i video calls, aby utrzymywać, przynajmniej wirtualnie, bieżący kontakt z rodziną i przyjaciółmi - dodaje.

- Z drugiej strony, część grup docelowych, zwłaszcza niepracująca, będzie wykorzystywać intensywniej media digitalowe w celach rozrywkowych. Konsumpcja treści wideo prawdopodobnie będzie się dalej zwiększać, szczególnie w daytime. Zyska też gaming czy treści influencerskie - prognozuje Anna Wawrzeniuk.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Steam z rekordem, polscy internauci dłużej korzystają z serwisów VoD i gier mobilnych

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl