SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Stowarzyszenia Lambda Warszawa i Miłość Nie Wyklucza z kampanią społeczną "Po prostu reaguj"

Pod hasłem "Po prostu reaguj" ruszyła kampania edukacyjna na temat tego, jak odpowiadać na przemoc wobec osób LGBT. Przygotowały ją stowarzyszenia Lambda Warszawa oraz Miłość Nie Wyklucza.

Article

Akcję zainicjowano 13 maja na spotkaniu w Biurze Rzecznika Praw Obywatelskich.

- Tytuł kampanii "Po prostu reaguj" wziął się z obserwacji, że świadkowie przemocy kalkulują, wahają się, co zrobić, zamiast zareagować. Dzieje się tak dlatego, że brakuje im odpowiednich narzędzi do podjęcia działania - powiedziała Karolina Więckiewicz, koordynatorka kampanii.

Jak pokazują badania Kantar Polska, 70 proc. osób mieszkających w Polsce uważa, że osoby LGBT powinny żyć tak jak chcą. Jednak 2/3 badanych uznało, że pary osób tej samej płci unikają trzymania się za rękę w miejscu publicznym z obawy przed napaścią.

W tym samym badaniu 45 proc. ankietowanych deklaruje, że czułoby pełną empatię dla pary gejów zaatakowanej na ulicy. Tylko co czwarta osoba zdecydowanie zareagowałoby w takiej sytuacji.

- Przemoc ze względu na orientację seksualną i tożsamość płciową to problem, który dotyczy nie tylko pokrzywdzonych i sprawców, ale całego społeczeństwa - skomentował dr Adam Bodnar, Rzecznik Praw Obywatelskich.

Wsparcie dla osób LGBT

Twórcy kampanii przygotowali internetowy poradnik, gdzie znalazły się m.in. symulator przemocowych sytuacji, który pozwala odbiorcy przejść różne sytuacje i poznać konkretne reakcje przypisane do konkretnych okoliczności, w jakich przemoc ma miejsce. Komunikacja odbywa się także w social mediach.

- W pierwszej odsłonie odbiorcy zobaczą intrygującą animację z udziałem symbolicznych postaci wymyślający wymówki dla braku reakcji, a następnie odesłani zostaną na stronę www, gdzie wyjaśniony jest kontekst całej akcji. W kolejnym etapie pokazane zostaną konkretne sytuacje przemocy. Wszystkie formaty będą kierowały do strony kampanii - wyjaśnia Karolina Więckiewicz.

Firmy, które chciałyby poszerzyć wiedzę swoich pracowników w tym obszarze będą mogły skorzystać ze szkoleń organizowanych przez Lambdę Warszawa.

 - Chcielibyśmy, aby z oferty szkoleń dotyczących reagowania na przemoc skorzystali przede wszystkim pracownicy firm i instytucji działających we wspólnej przestrzeni. Kina, restauracje, autobusy, uczelnie, siłownie, czy galerie handlowe to wszystko miejsca, gdzie może dochodzić do sytuacji przemocowych. Zatrudnieni tam pracownicy są zazwyczaj najbardziej odpowiednimi osobami do przeciwdziałania  przemocy nie tylko doraźnie, ale i trwale. Swoją adekwatną reakcją mogą dać osobom LGBT poczucie, że przestrzeń publiczna jest dla nich bezpieczna - wyjaśnia Piotr Godzisz.

Komunikację kampanii wspiera agencja Profeina. Za kreację odpowiada agencja John Pitcher. 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Stowarzyszenia Lambda Warszawa i Miłość Nie Wyklucza z kampanią społeczną "Po prostu reaguj"

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Monika
Brawo, w koncu cos sie rusza w tym temacie
11 5
odpowiedź
User
Marek
fajny pomysł na kampanię, ważna sprawa
10 5
odpowiedź
User
Leon
Niestety bardzo zachowawczo. Reaguję na co? Na przemoc domową? Na akty wandalizmu? Nie ma w ogóle nawiązania do LGBT. Niestety.
1 4
odpowiedź
User
Wojtek
Ta definicja przemocy powstała przy współpracy jednego szacownego redaktora GW, który stwierdził: "Co prawda nic mi nie zrobili, ale jak patrzyli"
3 4
odpowiedź