SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Powstało Stowarzyszenie Agencji Public Relations, prezesem Dariusz Tworzydło

Dwadzieścia firm PR założyło Stowarzyszenie Agencji Public Relations (SAPR). Organizacja ma ambicje zrzeszania mniejszych podmiotów na rynku z różnych stron Polski, mocną stroną ma być edukacja. Stowarzyszeniem kieruje Dariusz Tworzydło, szef Exacto, związany także z Uniwersytetem Warszawskim.

zalożyciele Stowarzyszenia Agencji Public RelationsArticle

Stowarzyszenie Agencji Public Relations stawia sobie za cel podnoszenie i promowanie wysokiej jakości usług komunikacji i PR, stymulowanie rozwoju tego sektora, wspieranie zapotrzebowania na takie usługi oraz wzmocnienie branży PR wobec rosnącej konkurencji innych sektorów usług komunikacyjnych towarzyszącej najszybszemu w historii świata rozwojowi technologii.

Ważnym aspektem działania organizacji będzie edukacja i promowanie najlepszych standardów obsługi klienta wśród pracowników agencji członkowskich każdego szczebla. Działania edukacyjne i promujące profesjonale usługi PR będą też skierowane do klientów agencji członkowskich.

SAPR liczy na starcie 300 osób reprezentujących 20 agencji PR z różnych miast Polski  m.in. z Katowic, Lublina, Poznania, Rzeszowa, Warszawy, czy Wrocławia. Animowanie społeczności PR w różnych regionach kraju to kolejny z priorytetów nowej organizacji.

Stowarzyszenie zapewni też swym członkom oraz interesariuszom dostęp do wiedzy badawczo-analitycznej o rynku PR, wypracowanej przez Think Tank SAPR.

Dariusz Tworzydło prezesem SAPR

Członkami Założycielami SAPR są Alert Media Communications, Partner of Promotion, R4S Consulting, Public Dialog, Publicon, More Communications Agency, Buszman. Komunikacja Doradztwo Badania Strategia, Cumulus PR, Exacto, Face it!, GDS Grupa Doradztwa Strategicznego, Grupa PRC Holding, Imago Public Relations, Maurent PR, Neuron Agencja Public Relations, Prelite PR, PR Hub, Ring PR, Scope PR, Smart Media.

Zgromadzenie Założycielskie powołało zarząd Stowarzyszenia, który tworzą prof. UW Dariusz Tworzydło (Exacto) – prezes, Paweł Trochimiuk (Partner of Promotion) – wiceprezes, Adam Łaszyn (Alert Media Communications) – wiceprezes, Karolina Borkowska (Public Dialog) – członek zarządu, Szymon Sikorski (Publicon) – członek zarządu.

Zgromadzenie Założycielskie SAPR powołało też Radę Nadzorczą Stowarzyszenia, która – zgodnie z prawem o stowarzyszeniach (Komisja Rewizyjna) - pełni funkcje nadzorcze wobec zarządu. W skład Rady weszli Joanna Adamiak (Face it!) – przewodnicząca, a także Rafał Czechowski (Imago), Jan Matysik (Cumulus PR), Mariusz Sokołowski (R4S Consulting), Jacek Trębecki (Prelite).

Na dwa lata Zgromadzenie Założycielskie powołało ze swego grona specjalną Radę Programową, która wspierać będzie zarząd w pracach koncepcyjnych, merytorycznych i wykonawczych.

Pracami Rady pokieruje Paweł Bylicki z agencji Public Dialog. W jej skład weszli Joanna Adamiak (Face it!), Maria Buszman (Buszman. Komunikacja), Rafał Czechowski (Imago), Jakub Dmitrowski (Ring PR/Smart Media), Łukasz Dziedzic (Grupa PRC), Emilia Hahn (PR Hub), Zbigniew Jankowski (Maurent PR), Sylwia Kuligowska (Scope PR), Jan Matysik (Cumulus PR), Bartłomiej Rajchert (GDS - Grupa Doradztwa Strategicznego), Mariusz Sokołowski (R4S Consulting), Paweł Soproniuk (Neuron Agencja PR), Jacek Trębecki (Prelite), Jakub Zajdel (more communications agency).

- Siłą Stowarzyszenia ma być i jest różnorodność podmiotów, które chcą budować wraz z nami ekosystem branży public relations w Polsce. Naszym atutem jest połączenie siły dużych podmiotów wraz z średnimi i małymi firmami, których potencjał wyraża się nie tylko w know how, ale także szerokim regionalnym i ogólnopolskim zarazem podejściu. Będziemy bardziej stowarzyszeniem pracowników agencji PR, niż ich prezesów. Duży nacisk będziemy też kłaść na zbudowanie dla naszej organizacji intelektualnego zaplecza - powiedział Dariusz Tworzydło, Prezes Zarządu SAPR. Ekspert w rozmowie z Wirtualnemedia.pl mówi, że już kolejnych kilkanaście agencji zgłosiło chęć wstąpienia w szeregi organizacji.

SAPR współpracuje z PSPR

SAPR to trzecia organizacja branżowa  na polskim rynku usług public relations, obok Związku firm Public Relations i Polskiego Stowarzyszenia Public Relations. Ta druga już deklaruje współpracę z SAPR.

- Bardzo cieszymy się z powstania organizacji, która chce działać na rzecz branży public relations. Jesteśmy przekonani, że powołanie SAPR jest realną odpowiedzią na potrzebę budowania ekosystemu branży PR. Wierzymy, że wspólne projekty naszych organizacji wzmocnią branżę i przyczynią się do jej profesjonalizacji i podwyższenia standardów - powiedziała Luiza Jurgiel-Żyła, prezeska Polskiego Stowarzyszenia Public Relations.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Powstało Stowarzyszenie Agencji Public Relations, prezesem Dariusz Tworzydło

9 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Older PR
Fasada. Poza tym dlaczego PSPR, które ma reprezentować interesy pracowników, wspiera organizację, które będzie grała tylko na biznes, czyli dalej na porządku dziennym będą umowy o dzieło, niepłatne na godzinyi powierzchnie biurowe o warunkach które nie miały miejsca nawet na początku lat 90.
odpowiedź
User
Older PR
Fasada. Poza tym dlaczego PSPR, które ma reprezentować interesy pracowników, wspiera organizację, które będzie grała tylko na biznes, czyli dalej na porządku dziennym będą umowy o dzieło, niepłatne nadgodziny i powierzchnie biurowe o warunkach które nie miały miejsca nawet na początku lat 90.
odpowiedź
User
Older PR
Fasada. Poza tym dlaczego PSPR, które ma reprezentować interesy pracowników, wspiera organizację, które będzie grała tylko na biznes, czyli dalej na porządku dziennym będą umowy o dzieło, niepłatne nadgodziny i powierzchnie biurowe o warunkach, które nie miały miejsca nawet na początku lat 90.
odpowiedź