Strategia Grupy Lotos: 30 proc. udziału w rynku paliw, 10 proc. w rynku stacji

Przyjęta przez radę nadzorczą Grupy Lotos strategia do roku 2015 przewiduje m.in. osiągnięcie przez grupę 30% udziału w krajowym rynku benzyn, oleju napędowego i lekkiego oleju opałowego oraz 10% udziału w krajowym rynku detalicznym.

masz / isb / pr
masz / isb / pr
Udostępnij artykuł:

"Celem ilościowym jest: osiągnięcie i utrzymanie pozycji rynkowej na poziomie  30% udziału w krajowym rynku benzyn, oleju napędowego i lekkiego oleju opałowego; osiągnięcie wielkości sprzedaży przewyższającej o 15% potencjał produkcyjny paliw w Rafinerii" - głosi komunikat spółki.

Grupa Lotos planuje rozwój sieci stacji paliw w segmencie premium i w segmencie ekonomicznym w formule stacji własnych CODO (Company Owned Dealer Operated) i stacji partnerskich DOFO (Dealer Owned Franchise Operated). 

"Rozwój sieci dystrybucji będzie realizowany z wykorzystaniem następujących możliwości: rozwój organiczny - budowa nowych obiektów, zakup lub dzierżawa  stacji od operatorów niezależnych, akwizycja - w przypadku pojawienia się na polskim rynku  interesujących ofert dotyczących sieci stacji paliw" - czytamy dalej.

"Cel ilościowy  to uzyskanie 10% udziału w krajowym rynku detalicznym przed upływem okresu objętego strategią poprzez rozwój ilościowy i jakościowy sieci stacji oraz wzrost poziomu sprzedaży" - napisała także spółka.

Na koniec września 2010 roku liczba stacji własnych wyniosła 153 stacji, liczba stacji partnerskich wyniosła 102, a liczba stacji patronackich 62. Podpisano  łącznie 109 umów franczyzowych. Według danych Polskiej Organizacji Przemysłu i Handlu Naftowego (POPiHN) na koniec III kwartału działało w Polsce 6716 stacji benzynowych

masz / isb / pr
Autor artykułu:
masz / isb / pr
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowe kanały za darmo. Pokazują "Psi patrol" i inne treści stacji Nickelodeon

Nowe kanały za darmo. Pokazują "Psi patrol" i inne treści stacji Nickelodeon

Sylwester w Zakopanem z inną stacją niż TVP

Sylwester w Zakopanem z inną stacją niż TVP

Giganci streamingu zamawiają mniej produkcji w Europie. Silna pozycja Polski

Giganci streamingu zamawiają mniej produkcji w Europie. Silna pozycja Polski

Ilu widzów miał drugi sezon "Unboxing" w TVN?

Ilu widzów miał drugi sezon "Unboxing" w TVN?

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

Gemini popularniejsze od ChatGPT. Raport "Financial Times"

Gemini popularniejsze od ChatGPT. Raport "Financial Times"