Streaming audio rośnie kosztem sprzedaży albumów cyfrowych

W 2014 r. sprzedaż cyfrowych kopii muzycznych albumów spadła o 9 proc. W tym samym czasie odbiór muzyki w streamingu wzrósł o 54 proc. - wynika z danych Nielsen SoundScan.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

Zestawienie Nielsen SoundScan wskazuje, że w 2014 r. w technologii streamingu na całym świecie dokonano 164 mld odtworzeń utworów, podczas gdy w 2013 r. zanotowano ich 106 mld. To oznacza wzrost rok do roku na poziomie 54 proc.

W tym samym czasie spadło zainteresowanie odbiorców zakupem albumów muzycznych w formie cyfrowej. W 2014 r. użytkownicy zakupili 117,6 mln albumów, o 9 proc. mniej niż rok wcześniej. Jeszcze bardziej - o 12 proc. - zmniejszyła się sprzedaż pojedynczych utworów w postaci cyfrowej, osiągając poziom 1,2 mld piosenek.

Według danych zebranych przez Nielsen SoundScan wśród sprzedaży albumów muzycznych jedyny wzrost odnotował segment tradycyjnych płyt winylowych. W 2014 r. sprzedano 9,2 mln nośników tego typu, co stanowi wzrost o 52 proc. w skali roku. Jednocześnie rosnący od kilku lat nieprzerwanie rynek winyli stanowi dzisiaj 6 proc. światowej sprzedaży płyt z muzyką.

David Bakula, wiceszef Nielsen Entertainment, komentując wyniki Nielsen SoundScan zwrócił uwagę na dynamiczny wzrost popularności serwisów streamingowych i fakt, że najwięksi gracze na rynku cyfrowym poświęcają tym platformom coraz więcej swojej uwagi. Przykładem może być przejęcie przez koncern Apple za 3 mld dol. serwisu Beats Music wiosną 2014 r. (więcej o tym).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Laureat Pulitzera pozywa gigantów AI za naruszenie praw autorskich

Laureat Pulitzera pozywa gigantów AI za naruszenie praw autorskich

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej

Drugi sezon "8 wspaniałych" w Canal+. Premiera już dziś

Drugi sezon "8 wspaniałych" w Canal+. Premiera już dziś

Sezon świąteczny to szczyt sprzedaży subskrypcji streamingowych

Sezon świąteczny to szczyt sprzedaży subskrypcji streamingowych

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

W tym kraju "Gang Olsena" jest jak "Kevin" w Polsacie. I nie chodzi o Danię

W tym kraju "Gang Olsena" jest jak "Kevin" w Polsacie. I nie chodzi o Danię