SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Strony główne: WP.pl minimalnie przed Onetem, Gazeta.pl wyprzedziła o2.pl, TVN24 przyciąga na najdłużej

W sierpniu br. strona główna WP.pl zanotowała nieco więcej użytkowników i odsłon oraz krótszy czas korzystania przez odwiedzającego niż analogiczna witryna Onetu. Strona główna Gazeta.pl pod względem zasięgu wyprzedziła witrynę o2.pl, a zdecydowanie najdłużej internauci spędzili na stronie głównej TVN24.pl.

W zeszłym miesiącu stronę główną WP.pl odwiedziło 10,88 mln realnych użytkowników, czyli 40,28 proc. wszystkich polskich internautów. Wykonali oni tam 457,76 mln odsłon, a każdy spędził średnio 61 minut i 35 sekund - pokazują dane z badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl.

Strona główna Onetu miała minimalnie mniej odwiedzających (10,81 mln) i odsłon (448,92 mln) od witryny WP.pl, natomiast nieco dłuższy średni czas korzystania przez internautę - 64 minuty i 11 sekund.

Oba portale ostro rywalizują na wyniki swoich stron głównych. Przekierowują tam ruch z linków na portalach społecznościowych prowadzących do konkretnych tekstów. Ponadto od czerwca na stronę główną Onetu prowadzą niektóre linki na stronach głównych Fakt.pl i Plejada.pl, a Wirtualna Polska w czerwcu stosowała podobny mechanizm na Pudelek.pl.

Strona główna Interii miała 4,94 mln użytkowników, 206,2 mln odsłon oraz 65 minut i 52 sekundy średniego czasu korzystania przez odwiedzającego. Analogiczna witryna Gazeta.pl przy 2,28 mln użytkowników miała 91,35 mln odsłon, a o2.pl - przy 2,13 mln użytkowników 23,36 mln odsłon. Na tej pierwszej stronie internauta spędził przeciętnie 79 minut i 34 sekundy, a na drugiej - 109 minut i 24 sekund.

Z kolei stronę główną TVN24.pl odwiedziło 1,59 mln użytkowników, którzy wykonali 38,43 mln odsłon, a każdy korzystał średnio przez 3,5 godziny.

Na komputerach strona główna Onetu osiągnęła wyższe wyniki niż analogiczna witryna WP.pl. Ta pierwsza miała 7,93 mln użytkowników, 235,95 mln odsłon oraz 55 minut i 47 sekund średniego czasu korzystania przez odwiedzającego, a ta druga -  7,65 mln użytkowników, 224,19 mln odsłon oraz 49 minut i 53 sekundy średniego czasu korzystania.

Strona główna Gazeta.pl miała większą niż ogółem przewagę nad konkurentką z o2.pl. Pierwsza zanotowała 1,83 mln użytkowników i 51,09 mln odsłon, a druga - 1,66 mln użytkowników i 13,89 mln odsłon.

Ze strony głównej Gazeta.pl użytkownik korzystał średnio przez 61 minut i 13 sekund, z o2.pl - przez 101 minut i 4 sekund, a z TVN24.pl - przez 3 godziny, 31 minut i 42 sekundy.

Z kolei na smartfonach i tabletach wyraźnym liderem była strona główna WP.pl - z 6,27 mln użytkowników, 233,58 mln odsłon oraz 45 minut i 58 sekund spędzonych średnio przez odwiedzającego. Konkurentka z Onetu zanotowała 5,89 mln użytkowników, 212,97 mln odsłon oraz 42 minuty i 43 sekund średniego czasu korzystania.

Ze strony głównej Gazeta.pl użytkownik korzystał przeciętnie przez 73 minuty i 27 sekund. To dłużej niż w przypadku witryn Interii (57 minut i 47 sekund) oraz o2.pl (67 minut i 32 sekundy).

Strona główna przy 697,5 tys. użytkowników miała 21,25 mln odsłon, a strona główna o2.pl - przy 721,3 tys. użytkowników 9,47 mln odsłon.

W skali roku witryny WP.pl i Onetu osiągnęły znaczące wzrosty zasięgu i liczby odsłon. Pierwsza zyskała 3,22 pkt proc. zasięgu, 62,85 mln odsłon oraz 4 minuty i 38 sekund średniego czasu korzystania przez internautę (to odpowiednio 8,7, 15,9 i 8,1 proc. w górę). Dzięki temu pod względem zasięgu i liczby użytkowników wyprzedziła konkurentkę z Onetu, która zanotowała wzrosty o 2,73 pkt proc. zasięgu i 15,35 mln odsłon (7,3 i 3,5 proc. w górę) oraz spadek średniego czasu korzystania o 4 minuty i 31 sekund (czyli 6,6 proc.).

Strona główna Interii przy spadku zasięgu o 1,34 pkt proc. (6,8 proc.) osiągnęła wzrost liczby odsłon o 13,92 mln (7,1 proc.) i przeciętnego czasu spędzonego przez internautę o 11 minut i 33 sekundy (21,3 proc.). Odwrotnie jest w przypadku analogicznej witryny Gazeta.pl: zyskała 0,98 pkt proc. zasięgu (13,1 proc. w górę), tracąc 4,31 mln odsłon oraz 13 minut i 44 sekundy średniego czasu korzystania (to odpowiednio 4,5 i 13,8 proc. w dół).

Witrynie Gazeta.pl udało się wyprzedzić konkurentkę z o2.pl, która zanotowała spadki o 1,31 pkt proc. zasięgu, 7,22 mln odsłon oraz 39 minut i 12 sekund średniego czasu korzystania (to 14,2, 23,6 i 26,4 proc. w dół).

Natomiast strona główna TVN24.pl zyskała 0,27 pkt proc. zasięgu (to 4,8 proc. w górę), tracąc 4 mln odsłon oraz 22 minuty i 55 sekund średniego czasu korzystania (to 9,4 i 9,8 proc. w dół).

Dołącz do dyskusji: Strony główne: WP.pl minimalnie przed Onetem, Gazeta.pl wyprzedziła o2.pl, TVN24 przyciąga na najdłużej

10 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
JCB
Kompletnie tego nie rozumiem: czy nad tych stronach są playery, że ludzie tak długo siedzą? A może odwiedzają te witryny bezrobotni, którzy przesiadują składając tytuły po literce przez GODZINĘ? Kiedyś robiliście analizy, dziś analizy bywają tylko w komentarzach, jednak takie komentarze kasujecie, o czym sama się przekonałam kilka razy. Chyba nie chce mi się Was czytać, bo tabelkę to mogę pooglądać gdziekolwiek. Żegnam.
odpowiedź
User
Camilla
JBC, to jest czas spędzony średnio w miesiącu. Dla uproszczenia przyjmijmy 60 minut i 30 dni w miesiącu. To daje średnio 2 minuty dziennie. Teraz zastanów się, jaki komentarz jest Ci potrzebny aby zrozumieć tę liczbę? ;-)
odpowiedź
User
Dno dna
Tomasz Machała to wyjątkowy specjalista :D Prawdziwy case dla studentów dziennikarstwa (naiwnych do studiowania tego marnego kierunku jednak nie brakuje). Osiągnął poziom dna, syfu i mułu prześcigając serwis należący do Ringera Axela Sprignera, koncernu słynącego w specjalizowaniu się w wydawaniu taloidów (WP to nie tabloid, to padło znacznie niżej - kloaka, fakenews, szambo, clickbait agregacja z innych mediów - bez licencji na treści z PAP :D). Litości. Wchodzę tam pośmiać się z abblockiem oglądając białe tło w miejscu reklam, które chcielimi wyświetlić :D
odpowiedź